25 червня 2021 року о 15:00 в Міністерство аграрної політики та продовольства України відбудеться круглий стіл на тему «Новації законопроектів 3742 і 3743: реальна боротьба з перегрузами чи зрив збору врожаю».
УВАГА: онлайн-трансляція круглого столу буде доступна 25 червня о 15:00 на facebook-сторінці УКРАЇНСЬКОЇ ЗЕРНОВОЇ АСОЦІАЦІЇ; Ukrainian Agribusiness Club; Всеукраїнської Аграрної Ради.Питання до обговорення:
Спікери:
Роман Лещенко, Міністр аграрної політики та продовольства України
Важливість подолання перегрузів на дорогах в координації між органами влади та бізнес-асоціаціями без блокування збору очікуваного рекордного врожаю
Денис Монастирський, Голова Комітету з питань правоохоронної діяльності
Контроль перегрузів та відповідальність за перевищення вагових норм: як це працюватиме після прийняття ЗПУ 3743
Роман Сластьон, Генеральний директор, Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»
Потреба вказувати вагу в ТТН: можливості зважування в полі та дотримання норм з боку аграріїв. Як бути з «плаваючим» навантаження на вісь по сипучим вантажам.
Микола Горбачьов, Президент Української зернової асоціації
Можливі ризики зловживань при контролі з боку Укртрансбезпеки. Черги на елеваторах зміняться чергами на пунктах вагового контролю.
Марія Дідух, директор Всеукраїнського аграрного форуму
Логістична неготовність Укрзалізниці перевезти рекордний обсяг врожаю у зв’язці з надмірним транспортним контролем загрожує зривом збору врожаю
Руслан Кальницький, експерт аналітичного центру Всеукраїнської аграрної ради
Неузгодженість відповідальності перевізника та вантажовідправника, а також подвійна відповідальність за одне порушення.
Перевантаження автомобілів при транспортуванні вантажів, зокрема зерна, понад встановлені вагові норми є однією з причин руйнування автомобільних доріг. Необхідність боротьби з цим явищем, ефективного контролю та притягнення до відповідальності порушників підтримується суспільством, громадськими організаціями та асоціаціями. Разом з тим проект Закону № 3743 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» містить норму, яка передбачає відповідальність вантажовідправника за порушення вимог щодо внесення відомостей в товарно-транспортну накладну (ТТН) у розмірі 51 тис грн. Окрім того передбачена відповідальність власне за перевантаження автомобіля понад встановлені норми залежно від рівня такого перевантаження. Так, допускається до 5% перевищення норм, в діапазоні 5-10% – штраф 8500 грн, 10-20% – штраф 17000 грн, 20-30% – штраф 34000 грн, понад 30% – 51000 грн.
Таким чином, відповідальність вантажовідправника за неправильно вказану масу в ТТН навіть при перевищенні в межах до 5% норми означає штраф 51 тис. грн, а вантажоперевізник несе аналогічну відповідальність лише перевищивши норму аж на 30%.
Крім того, якщо перевезення відбувається власним транспортом, то вантажовідправник і вантажоперевізник є однією особою, а відповідно законопроект пропонує подвійне покарання по суті за одне порушення, що прямо суперечить статті 61 Конституції України.
Суперечним та неузгодженим є також норма вже прийнятого законопроекту 3742, який передбачає можливість направлення інспектором Укртрансбезпеки вантажного автомобіля на стаціонарний пункт вагового контролю в радіусі 50 км незалежно від того чи це передбачає відхилення від маршруту руху. Зокрема, не врегульовано скільки має авто очікувати своєї черги на зважування на цьому пункті та чи не призведе це створення кілометрових черг на пунктах зважування та додаткових значних простоїв транспорту та збитків сільгоспвиробників.