Експорт товарів з України за січень-червень 2021 року виріс на 30,2% у порівнянні з першим півріччям минулого року і склав $29,9 млрд.
Про це повідомив Тарас Качка, заступник міністра економіки, торговий представник України, на своїй сторінці у Facebook.
«Найголовніше ж — це ще менше негативне сальдо, ніж минулого року, $1,2 млрд, на 8,3% менше, ніж минулого року. Але треба теж порівняти з позаминулим доковідним 2019 роком. Експорт цього півріччя у порівнянні з першим півріччям 2019 року зріс на 22%. Але 1 липня 2019 року негативне сальдо сягало — $3,1 млрд. То ж маємо за 2 роки скорочення негативного сальдо на 60%», — йдеться в повідомленні.
Крім того, експорт в ЄС зріс на 45% у порівнянні з першим півріччям минулого року і досяг позначки $12,3 млрд. У порівнянні з першим півріччям 2019 року це +20%. Експорт до Китаю теж росте аналогічними темпами +42,4% у порівнянні з першим півріччям минулого року, але у порівнянні з першим півріччям 2019 року це вже фантастичні +175% (з $1,5 млрд до $4,2 млрд).
«Ми знову в суттєвому позитивному сальдо з нашим сусідом-партнером-конкурентом Туреччиною. $460 млн в плюс за перше півріччя цього року. Минулого року за перші 6 місяців ми торгували фактично в рівень, позитивне сальдо складало $80 млн. Загалом експорт до Туреччині зріс у першому півріччі у порівнянні з першим півріччям минулого року на 51% до $1,79 млрд», — додає Качка.
За його словами, причини такого зростання очевидні — бум на товари в світлі відживлення економіки. Це не просто зростання цін, подеколи це дефіцит і ажіотаж.
«Варто звернути увагу на промислові товари. За групами електричного і механічного обладнання ми маємо традиційно негативне сальдо. Але експорт у першому півріччі зріс +32% до $2,4 млрд. І це також на $366 млн більше ніж в першому півріччі 2019 року», — зауважує урядовець.
Разом з тим, по експорту кондитерських виробів перше півріччя цього року є вдалим. Експорт цих товарів склав $294 млн, що на 30,9% більше ніж в перше півріччя минулого року. Це при тому, що конкуренція на цих ринках посилюється і через здорожчання інгредієнтів і через нові перепони в Білорусі.
«Загалом ці всі цифри не означають, що ми вирішили структурні проблеми в торгівлі і домінування товарів, і вирівнювання умов доступу на ринки з ключовими партнерами і недостатню фінансову підтримку експорту. Ці цифри скоріше є свідченням того, що український бізнес є конкурентоспроможний попри кризи і виклики», — підсумував Тарас Качка.
ІЦ УАК за матеріалами agravery
agroconf.org