Українські виробники лохини досить оптимістично налаштовані щодо поточного сезону, незважаючи на нетипові погодні умови навесні і в першій половині літа.
Як зазначають в асоціації «Ягідництво України», деякі з них навіть планують підкорювати нові зовнішні ринки збуту.
За словами керівника BigBlue Organic Blueberry Farm Олега Науменка, нинішній сезон обіцяє бути набагато кращим, ніж в минулому році. У 2020 році через погодні негаразди і заморозки фермери втратили значну частину врожаю лохини. Наприклад, в BigBlue Organic Blueberry Farm виробництво впало на 60%, тоді як в цьому році втрати в господарстві не перевищують 10%.
«Які сорти цьогоріч показали себе краще? Про це ще рано говорити, але візуально все виглядає досить непогано. Вже зібрані сорти "Дюк", "Спартан". Чудова ягода за розміром, структурою і смаку. Деякі ягоди сорту "Спартан" досягали 30 мм, що для цього сорту є досить серйозним показником», – зазначає Науменко.
Щодо реалізації продукції, в цьому році господарство планує зосередити увагу на зарубіжних компаніях, адже тренд на органічну продукцію продовжує набирати обертів по всьому світу. Зокрема в Британії і Нідерландах відсоток органічної продукції вже становить 5%, а в Німеччині досягає 15%.
Зараз компанія домовляється про постачання першої пробної партії органічної лохини до Скандинавії.
«Ми вирішили працювати не з холсейлерами, що купують просто лохину, а з компаніями, які купують саме органічну ягоду», – зізнається Олег Науменко.
Першу партію зібраної лохини компанія продає в Україні за діючими контрактами в роздрібних мережах.
BigBlue – органічний виробник лохини, офіційно зареєстрована торгова марка від СПК «Ягідка». Органічна ферма була створена в 2016 році під Києвом (с.Хмільна). Сертифікована за системою Organic Standard і Global GAP.
ІЦ УАК за матеріалами agro-business
agroconf.org