У компанії відзначають, що встановити винних не представляється можливим через те, що проблема комплексна.
“Укрзалізниця” заплатить 377 млн 860 тис гривень штрафів за несвоєчасну доставку вантажів в 2019-2021 роках.
Як пише ЦТС, про це повідомила голова тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, створеної для перевірки і оцінки стану АТ УЗ, Юлія Гришина.
“На запит тимчасової слідчої комісії з перевірки й оцінки стану АТ УЗ в державній компанії не змогли знайти відповідальних за проблеми зі своєчасною доставкою вантажів, за десятки кинутих поїздів, за зрив експортних контрактів і за те, що вантажовласники зазнають збитків і потім виставляють фінансові претензії до “Укрзалізниці”, – заявила Гришина.
За її словами, ТСК попросила назвати конкретних винуватців ситуації з провалом доставки вантажів, на що прийшла відповідь з підписом в.о. члена правління АТ УЗ Романа Черніцького і директора з комерційної та логістичної роботі компанії Олександра Заруби, суть якого зводиться до того, що встановити винних не представляється можливим через те, що проблема комплексна.
Також голова тимчасової слідчої комісії ВР зазначила, що у відповіді на ту частину запиту ТСК, де потрібно було надати чітку інформацію про реальний стан тягового рухомого складу та назвати конкретні прізвища винних в дефіциті справних вагонів і локомотивів для забезпечення перевезень, – був названий відповідальним Франтішек Буреш.
“Цікаво, що його прізвище саме в цьому контексті фігурує і в проміжному звіті ТСК”, – додала Гришина.
Нагадаємо, ЦТС писав, що за станом на 10:00 13 серпня на мережі “Укрзалізниці” знаходилося 34 кинутих вантажних потяги (без руху) або 1 596 вагонів. Затримки поїздів становили від 21 до 255 годин. “Ситуація з невиконанням заявок по подачі вагонів ЦТЛ під навантаження трохи покращилася. За 12.08.21 р не забезпечено по заявкам подачу 1 477 порожніх вагонів, при заявлених 2 294 вагонах (64,4% виконання заявок). Гостродефіцитним парком є напіввагон”, – повідомив тоді Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи “Укрзалізниці”.
Також станом на 20 серпня вагонів-зерновозів власності “Укрзалізниці” не вистачало для задоволення потреб ринку. При цьому зернотрейдери скаржилися на надання преференцій з боку УЗ при розподілі таких вагонів окремим учасникам ринку.
https://cfts.org.ua