Сьогодні, 26 жовтня, менеджмент ПАТ «Укрзалізниці» провів чергову зустріч з представниками ринку зернових перевезень та Американською торговельною палатою в Україні. Під час наради її учасники обговорили питання подальшої оптимізації автоматизованої системи розподілу порожніх вагонів-зерновозів, ефективного використання рухомого складу і подолання «вузьких» місць у перевізному процесі.
Як зазначив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, наразі автоматизована система розподілу порожніх вагонів функціонує в дослідному режимі та Укрзалізниця готова її вдосконалювати та приймає пропозиції від ринку. «У роботі системи ще є деякі вузькі місця і вони потребують оперативної реакції для усунення бар’єрів. Завдяки такому діалогу ми зможемо визначити, що необхідно удосконалити та відкоригувати», – зазначив Євген Кравцов.
За словами директора філії «Центр транспортної логістики» ПАТ «Укрзалізниця» Сергія Підгородецького, удосконалення потребує не тільки автоматизована система, а й підхід клієнтів до планування процесу перевезень, формування замовлень та використання рухомого складу. Так, у автоматизованій системі «Месплан» вантажовідправники мають формувати потребу у вагонах завчасно та не завищувати їх кількість, щоб вона відповідала реальним можливостях навантаження та вивантаження замовників. «Аналіз ситуації у вересні свідчить, що понад 3 тисячі зерновозів клієнти використовували не раціонально. Зокрема, понад 1400 зерновозів простоювали в портах в очікуванні вивантаження, ще близько 1800 зерновозам збільшувався обіг, через те, що клієнти змінювали свої плани. Тому ефективність процесу перевезень залежить не тільки від залізничників, але й від усіх учасників зернового ринку», – зазначив Сергій Підгородецький.
Також Євген Кравцов закликав учасників наради підтримати здійснення дерегуляції вагонної складової, як це передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.02.2017 № 64-р «Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2012 року № 209-р». «Втілення дерегуляції зменшить корупційні ризики. Адже наразі вагони власності Укрзалізниці значно дешевші, ніж у приватних операторів, що призводить до їх штучного дефіциту. Споживачі чекають дешевих вагонів Укрзалізниці навіть за наявності вільних вагонів власності приватних операторів. Дерегуляція створить рівні умови для усіх власників вагонів», – додав Євген Кравцов.
В.о. голови правління зауважив, що дерегуляція дозволить припинити дискримінацію ПАТ «Укрзалізниця» як власника піввагонів, створить можливість для покриття витрат на утримання вагонів, усуне необхідність їх компенсації за рахунок інфраструктурної складової тарифу.
Керівник Укрзалізниці висловив готовність і в майбутньому оперативно радитись з учасникам ринку щодо організації перевезень. Наступна зустріч, за його пропозицією, відбудеться вже на початку листопада.
http://www.uz.gov.ua