Україна експортує органічну продукцію, а це більше 80 різних товарів до понад 40 країн світу. В переліку експортних позицій, окрім сировинної частки, є й готова продукція — шоколад, молочна продукція, мед, морозиво.
Про це розповів Сергій Галашевський, директор сертифікаційного органу «Органік Стандарт».
«Основною статтею українського органічного експорту залишається кукурудза, хоча в 2020 році обсяги її експорту знизилися порівняно з попереднім роком — з 228 тис. т до 104 тис. т. Експорт органічної пшениці впав до мінімального за 5 років рівня — до 50,8 тис. т. Також утричі зменшився експорт насіння соняшнику — з 20,7 тис. т до 7,4 тис. т», — повідомляє Галашевський.
Разом з тим, в 2020 році спостерігалося нарощення експорту соняшникової олії — з 16 тис. т до 20,5 тис. т, а також сої — з 60 тис. т до 88 тис. т.
«Тенденція до зростання експорту олії соняшникової збережеться й надалі, оскільки в цьому сегменті на органічному ринку працюють активні компанії, які налаштовані відкривати нові ринки», — прогнозує експерт. Слід додати, що до топ-10 експортованої продукції з України входить ріпак (в 2020 році експортовано 10,1 тис. т), чорниця заморожена (6 тис. т), макуха соняшникова (7,4 тис. т), горох (3,9 тис. т) та яблучний концентрат (3,4 тис. т).
«Останнім часом зростає експорт замороженої органічної малини. В 2020 році він зріс утричі порівняно з 2019 роком і становив 3,2 тис. т. Пшоно випало з топ-10, але не за рахунок обсягів, а через те, що інших продуктів експортується більше. Але, незважаючи на це, Україна є основним постачальником органічного пшона на території ЄС. У 2020 році експортовано 4,1 тис. т», — підсумовує Сергій Галашевський.
ІЦ УАК за матеріалами agravery
agroconf.org