Дані Державної митної служби свідчать, що обсяги експорту меду з України у 2021 році скоротились майже на третину і склали майже 58 тис. тонн. А споживання продукту на внутрішньому ринку вперше за останнє десятиліття було вищим за закордонні продажі, зазначає Валерій Курейко, співвласник ТМ “Знатний мед”. Згідно з оцінками фахівця, за минулий рік українці спожили близько 60 тис. тонн корисного смаколика.
Попит на мед на внутрішньому ринку зріс через пандемію, а також через розвиток інтернет-торгівлі. Бджолярі пропонують свою продукцію на торговельних онлайн-платформах і отримають від цього значно більший прибуток, ніж якщо би вони оптом здали мед експортерам.
“Протягом попередніх років в Україні головним каналом збуту був оптовий продаж меду-сирцю у 200-літрових бочках за кордон. Вважалося, що українцям дістаються “крихітки зі столу”, фальсифікат чи мед низької якості. Минулого року ситуація кардинально змінилася, чому сприяло не лише збільшення попиту під час пандемії, а й розвиток Інтернет-торгівлі”, – говорить Валерій Курейко.
“Маркетплейси, відіграють ключову роль, надаючи можливість широкому колу споживачів купувати натуральний мед у будь-якій тарі — від скляної баночки 100 мл до пластикового відра 10 літрів і більше. Не менш важливу роль у комунікації між бджолярами та покупцями відіграють поштові оператори та служби доставки. Можливість замовити мед через Інтернет протягом усього року в будь-який час доби та отримати його поштою в будь-якому куточку України призвела до суттєвого зростання продажів цього продукту. Інтернет-торгівлею займаються сьогодні не менш ніж 10 тис. пасічників”, – вважає фахівець.
ІЦ УАК за матеріалами Seeds
agroconf.org