Головний польській перевізник вантажів PKP Cargo вважає основним викликом щодо транспортування аграрної продукції з України проходження ветеринарного контролю на кордоні. У свою чергу, оператор ширококолійної лінії PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS) повідомляє, що задіяні ще не всі перевантажувальні потужності компанії. Про це йдеться у відповіді пресслужби PKP SA на інформаційний запит видання Rail.insider.
«Польська державна залізниця, як компанія, яка координує міжнародне співробітництво в групі PKP, перебуває в постійному контакті з Українською залізницею та відповідними службами державного управління і на постійній основі аналізує ситуацію на кордоні та намагається впровадити додаткові рішення для полегшення обслуговування пасажирських та вантажних перевезень таким чином, щоб якнайкраще використовувати наявні ресурси – інфраструктуру (включаючи термінали) та рухомий склад», – зазначив прес-секретар PKP SA Міхал Стілгер.
Він проінформував, що за технічну сторону обслуговування вантажних перевезень у групі PKP відповідають компанії PKP Cargo та PKP LHS, а також їхні «дочірні компанії та інші пов’язані організаційні одиниці».
«З точки зору PKP Cargo великим викликом у зв’язку зі збільшенням перевезень зерна є можливості перевірки ветеринарними службами на кордоні. Це випливає з наявних процедур – без згоди цих служб на територію Польщі не може потрапляти вантаж з зерном чи іншою сільськогосподарською продукцією, незалежно від її розміру», – повідомив Міхал Стілгер.
Він також наголосив, що PKP LHS перебуває в постійному цілодобовому зв’язку з представниками Укрзалізниці щодо поточної ситуації та планування перевезень.
«Слід підкреслити, що нагромадження вантажів на Західній Україні стало наслідком перенаправлення всіх перевезень, які раніше здійснювалися морським транспортом, на залізницю, а також вантажів, які внаслідок війни знаходяться на портових складах, – зазначили у пресслужбі групи компаній. – PKP LHS має місця, пристосовані для ефективного перевантаження цих вантажів, а також постійну базу партнерів, які надають автомобільний або залізничний рухомий склад для подальших перевезень після перевантаження з вагонів широкої колії. Потужності всіх перевантажувальних терміналів ще не повністю задіяні».
У пресслужбі PKP SA нагадали, що наприкінці квітня глава польського уряду Матеуш Моравецький та прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час зустрічі у Кракові підписали меморандум про посилення співпраці у залізничній галузі. «Ця ініціатива відповідає потребам України у сфері вантажних перевезень через блокування портів російським агресором. Це також стане інструментом підтримки взаємовигідного економічного розвитку обох країн», – зазначили сторони.
Нагадаємо, що наразі великою проблемою перевезень українських вантажів до країн ЄС є наявність черг на кордоні. Станом на 4 травня в напрямку західних прикордонних переходів слідували понад 30 тис. вагонів. При цьому найбільше накопичення традиційно спостерігалося на українсько-польському переході Ізов—Грубешув (майже 10 тис. вагонів). Черга тут сягала 19 діб. Для запобігання подальшого накопичення рухомого складу УЗ ввела ряд конвенцій.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org