Аграрний тиждень. Україна
» » Breaking news: «Перші вісім суден приїхали за українським зерном». Росіяни зняли блокаду, наш експорт відкритий? Якщо коротко — ні
» » Breaking news: «Перші вісім суден приїхали за українським зерном». Росіяни зняли блокаду, наш експорт відкритий? Якщо коротко — ні

    Breaking news: «Перші вісім суден приїхали за українським зерном». Росіяни зняли блокаду, наш експорт відкритий? Якщо коротко — ні






    Поки острів Зміїний був окупований з України вивозити зерно можна було лише через румунський канал Суліна. Звільнення острова відкрило невелику хвіртку для малих суден, які тепер швидше зможуть вивозити українське зерно. Це не дасть значного поштовху експорту, але зекономить бізнесу щонайменше півмільйони доларів на добу.

    Система моніторингу Marine Traffic показувала, що 11 липня в дельті Дунаю  утворився корок з понад сотні балкерів та танкерів. Місто не випадкове — це єдині експортні ворота, які залишилися в Україні. З початку війни з 13 портів в Україні працювали лише три — Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ. Але й ця невелика ділянка працювала не на повну через те, що росіяни блокували острів Зміїний. 30 червня ЗСУ відбили острів і вже з 9 липня для суден відкрилося гирло Бистре яке розташоване за 35 кілометрів від острова. Що дає розблокування?

    Дунайські порти відкрились для експорту та імпорту. Тепер невеликі суда осадкою 4 метри (вантажність до 7000 тонн зернових) можуть заходити по гирлу Бистре в Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ, завантажуватись і виходити в Чорне море і прямувати до Румунії та Болгарії де зерно перевантажують на панамакси (можуть перевозити від 30 000 до 50 000 тонн зернових). В Адміністрації морських порів України (АМПУ) кажуть, що деблокада гирла Бистре допоможе бізнесу заощадити щонайменше півмільйона доларів на добу. Це можливо за рахунок того, що судовласники не будуть витрачати кошти на оплату простою та отримають додатковий логістичний маршрут.

    Збільшиться швидкість судноплавства в дунайському регіоні. Досі суда йшли через румунський канал Суліна, але він міг приймати лише 4 судна на добу при необхідності 8-10 суден на добу, каже заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков. Через це в акваторії формувалися затори. За словами Васькова, деякі суда очікували проходу місяць. Відкриття розвантажить затори вже за тиждень. За останні дві доби після відкриття гирла Бистре через канал пройшло 16 суден з агропродукцією, каже Васьков.


    Скрін з системи моніторингу Marine Traffic. Скупчення суден біля гирла Бистре та каналу Суліна

    Наростити експорт. Міністерство інфраструктури також веде перемовини з Румунією і Європейською комісією, щоб збільшити пропускну здатність та кількість лоцманів на каналі Суліна. Васьков вважає, що якщо ці перемовини дадуть результат та при наявності шляху через гирло Бистре протягом тижня скупчення суден на рейді буде ліквідоване, а щомісячний експорт зернових збільшиться на 500 000 тонн (у червні 2022 року Україна експортувала 2,17 млн тонн зернових).

    Розблокування гирла Бистре — важливий крок, але недостатній, кажуть у пресслужбі «Української зернової асоціації». Дунайські порти не можуть повноцінно замінити чорноморські порти. По-перше, вони здатні перевалювати лише до 1 млн тонн зернових на місяць (для порівняння чорноморські порти експортували 5-6 млн тонн зерна на місяць). По-друге, росіяни пошкодили міст через Дністрівський лиман в Затоці й це унеможливлює транспортування залізницею зерна до дунайських портів, кажуть в асоціації.

     

    Чому дорога логістика

    Пояснює “Українська зернова асоціація”

    На сьогодні ціна доставки зерна з поля до порту Констанца в Румунії вже коштує $160-180 на тону, а ціна реалізації в тому ж порту $240-250 доларів на тону. Сільгоспвиробнику залишається лише $70-80, попри собівартість однієї тони ячменю близько $180-190. При нехитрому розрахунку зрозуміло, що витрати на виробництво не покриють і половини вартості. Тому вже можливо сказати, що пошук логістичних шляхів за кордоном не дадуть нашій країні продовжувати виробляти зернові та олійні в таких обсягах як раніше, а споживачам у Африці не буде геть ніякої можливості купувати такі коштовності як пшениця та кукурудза.

     

    Навіть якщо через Бистре почнуть активно йти малотоннажні суда, то вони стикнуться з проблемою завантаження дунайських портів які зараз працюють на межі можливостей, опрацьовуючи судна, які йдуть до них через Суліну, пояснює засновник консалтингової компанії The Charterers Олег Солодухов. Розблокування гирла Бистре не збільшить кардинально експорт зернових, але дасть судновласникам додатковий маршрут і гнучкість в організації морських перевезень дрібнотоннажним флотом, вважає він.

    https://forbes.ua





    Схожі новини
  • Як вдалось розблокували експорт зерна через Дунай в Чорне море і що це дасть
  • Експорт зерна через канал Дунай-Чорне море – важливий, але недостатній крок для запобігання світового голоду – ООН
  • Звільнення Зміїного «відкрило» гирло Бистре для суден з агропродукцією
  • Відновлено судноплавство каналом Дунай—Чорне море
  • Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ працюють на межі можливостей — голова морських портів України

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Breaking news: «Перші вісім суден приїхали за українським зерном». Росіяни зняли блокаду, наш експорт відкритий? Якщо коротко — ні






Поки острів Зміїний був окупований з України вивозити зерно можна було лише через румунський канал Суліна. Звільнення острова відкрило невелику хвіртку для малих суден, які тепер швидше зможуть вивозити українське зерно. Це не дасть значного поштовху експорту, але зекономить бізнесу щонайменше півмільйони доларів на добу.

Система моніторингу Marine Traffic показувала, що 11 липня в дельті Дунаю  утворився корок з понад сотні балкерів та танкерів. Місто не випадкове — це єдині експортні ворота, які залишилися в Україні. З початку війни з 13 портів в Україні працювали лише три — Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ. Але й ця невелика ділянка працювала не на повну через те, що росіяни блокували острів Зміїний. 30 червня ЗСУ відбили острів і вже з 9 липня для суден відкрилося гирло Бистре яке розташоване за 35 кілометрів від острова. Що дає розблокування?

Дунайські порти відкрились для експорту та імпорту. Тепер невеликі суда осадкою 4 метри (вантажність до 7000 тонн зернових) можуть заходити по гирлу Бистре в Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ, завантажуватись і виходити в Чорне море і прямувати до Румунії та Болгарії де зерно перевантажують на панамакси (можуть перевозити від 30 000 до 50 000 тонн зернових). В Адміністрації морських порів України (АМПУ) кажуть, що деблокада гирла Бистре допоможе бізнесу заощадити щонайменше півмільйона доларів на добу. Це можливо за рахунок того, що судовласники не будуть витрачати кошти на оплату простою та отримають додатковий логістичний маршрут.

Збільшиться швидкість судноплавства в дунайському регіоні. Досі суда йшли через румунський канал Суліна, але він міг приймати лише 4 судна на добу при необхідності 8-10 суден на добу, каже заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков. Через це в акваторії формувалися затори. За словами Васькова, деякі суда очікували проходу місяць. Відкриття розвантажить затори вже за тиждень. За останні дві доби після відкриття гирла Бистре через канал пройшло 16 суден з агропродукцією, каже Васьков.


Скрін з системи моніторингу Marine Traffic. Скупчення суден біля гирла Бистре та каналу Суліна

Наростити експорт. Міністерство інфраструктури також веде перемовини з Румунією і Європейською комісією, щоб збільшити пропускну здатність та кількість лоцманів на каналі Суліна. Васьков вважає, що якщо ці перемовини дадуть результат та при наявності шляху через гирло Бистре протягом тижня скупчення суден на рейді буде ліквідоване, а щомісячний експорт зернових збільшиться на 500 000 тонн (у червні 2022 року Україна експортувала 2,17 млн тонн зернових).

Розблокування гирла Бистре — важливий крок, але недостатній, кажуть у пресслужбі «Української зернової асоціації». Дунайські порти не можуть повноцінно замінити чорноморські порти. По-перше, вони здатні перевалювати лише до 1 млн тонн зернових на місяць (для порівняння чорноморські порти експортували 5-6 млн тонн зерна на місяць). По-друге, росіяни пошкодили міст через Дністрівський лиман в Затоці й це унеможливлює транспортування залізницею зерна до дунайських портів, кажуть в асоціації.

 

Чому дорога логістика

Пояснює “Українська зернова асоціація”

На сьогодні ціна доставки зерна з поля до порту Констанца в Румунії вже коштує $160-180 на тону, а ціна реалізації в тому ж порту $240-250 доларів на тону. Сільгоспвиробнику залишається лише $70-80, попри собівартість однієї тони ячменю близько $180-190. При нехитрому розрахунку зрозуміло, що витрати на виробництво не покриють і половини вартості. Тому вже можливо сказати, що пошук логістичних шляхів за кордоном не дадуть нашій країні продовжувати виробляти зернові та олійні в таких обсягах як раніше, а споживачам у Африці не буде геть ніякої можливості купувати такі коштовності як пшениця та кукурудза.

 

Навіть якщо через Бистре почнуть активно йти малотоннажні суда, то вони стикнуться з проблемою завантаження дунайських портів які зараз працюють на межі можливостей, опрацьовуючи судна, які йдуть до них через Суліну, пояснює засновник консалтингової компанії The Charterers Олег Солодухов. Розблокування гирла Бистре не збільшить кардинально експорт зернових, але дасть судновласникам додатковий маршрут і гнучкість в організації морських перевезень дрібнотоннажним флотом, вважає він.

https://forbes.ua





Схожі новини
  • Як вдалось розблокували експорт зерна через Дунай в Чорне море і що це дасть
  • Експорт зерна через канал Дунай-Чорне море – важливий, але недостатній крок для запобігання світового голоду – ООН
  • Звільнення Зміїного «відкрило» гирло Бистре для суден з агропродукцією
  • Відновлено судноплавство каналом Дунай—Чорне море
  • Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ працюють на межі можливостей — голова морських портів України

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.