З порту “Чорноморськ” у вівторок вранці вирушили “зерновим коридором” ще два суховантажі: судно OCEAN LION прямує до Південної Кореї з вантажем кукурудзи, судно RAHMİ YAĞCI з вантажем соняшникової макухи - до Стамбула.
Про це повідомляє Укрінформ із посиланням на повідомлення міноборони Туреччини у Твіттері.
“Сьогодні вранці судно під прапором Ліберії OCEAN LION вирушило з Чорноморська до Південної Кореї з 64 720 тоннами кукурудзи, судно під прапором Туреччини RAHMİ YAĞCI також вирушило з Чорноморська, щоб доставити 5 300 тонн соняшникової макухи до Стамбула”, - йдеться у повідомленні.
Також зазначається, що огляд чотирьох суден, які вночі стали на якір в районі Ахиркапи, буде проведено в найближчі години.
Контекст подій:
Кораблі, які вивозять на експорт зерно з України Чорним морем, захищені спеціальною буферною зоною в 10 морських миль (близько 18,5 км).
Про це раніше повідомив Укрінформ із посиланням на Reuters, така процедура транспортування узгоджена Україною, Туреччиною, ООН та росією.
У документі під назвою «Процедури для торговельних суден», який є в розпорядженні Reuters, зазначено, що сторони не вчинятимуть напади на цивільні судна й портові споруди, задіяні в цій ініціативі.
За виконанням угоди спостерігає спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі, що складається з турецьких, українських і російських військових та представників ООН.
Згідно з узгодженими процедурами, для запобігання інцидентів СКЦ надаватиме інформацію про запланований рух суден морським гуманітарним коридором українській, турецькій та російській сторонам. Далі, у міру просування судна через коридор, воно буде захищене буферною зоною в 10 морських миль довкола.
«Жодне військове судно, літак чи БПЛА не наближатимуться щонайменше на 10 морських миль до торговельного судна, що проходить через морський гуманітарний коридор, за винятком територіального моря України», - ідеться в документі.
Наразі є всі шанси забезпечити ритмічність морського експорту - Президент
Міжнародні партнери мають не допустити будь-які намагання російської федерації зірвати морський експорт продовольства.
Про це Володимир Зеленський заявив під час відеозвернення вчора, 8 серпня.
"Продовжується реалізація зернової експортної ініціативи. Сьогодні вперше з 24 лютого вийшов завантажений корабель із порту "Південний". Наразі є всі шанси, щоб забезпечити ритмічність такого експорту. Проте ключове – це, як і в попередні дні, здатність партнерів не допустити будь-яких намагань росії зірвати експорт і знову загострити світову продовольчу кризу", – зазначив Президент.
Глава Української держави нагадав, що морський експорт вдалося поновити, перш за все, завдяки українським військовим, які захистили акваторію.
«Зернова ініціатива»: відправлено перше судно з продовольством з порту «Південний»
В ході реалізації «зернової ініціативи» вчора вранці (8 серпня) з порту «Південний» вийшло перше з 24 лютого судно з українським продовольством – балкер SACURA прямує до Італії.
Судно об’єдналося в караван із балкером ARIZONA, яке відправилось з порту «Чорноморськ» в Туреччину. На борту обох суден 60 тис. тонн агропродукції.
«Сьогодні до реалізації Ініціативи повноцінно залучено найбільший український порт – «Південний». Таким чином усі порти Великої Одеси задіяні для експорту агропродукції.
Наразі наша ціль – нарощування перевалки в портах. Протягом 2-х тижнів плануємо вийти на обсяг перевалки 3-5 суден на добу.
Працюємо з гарантами домовленостей, щоб «зерновий коридор» працював безперебійно і були дотримані усі безпекові вимоги судноплавства», – прокоментував Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Експорт морем може повністю поновитися, якщо рф дотримається домовленостей - Кулеба
Домовленість про розблокування портів не обмежує Україну в експорті товарів морем - він може повністю відновитися, якщо росія дотримуватиметься угоди.
Про це заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба в ефірі національного телемарафону.
«Що стосується поширення домовленості на нові товари, то не забуваймо, що ця угода, власне, про побудову безпечного логістичного коридору, і в принципі, ніхто не обмежує Україну в експорті її товарів», - сказав глава МЗС.
За його словами, питання не в тому, експорт яких саме товарів здійснюватиметься.
«Чи це буде сільське господарство, чи це буде метал, чи це будуть іграшки - питання не в цьому. Питання в тому, щоб росія не бомбардувала порти, не бомбардувала кораблі. І якщо росія дотримуватиметься цих вимог, то, в принципі, порти України можуть відновити свою роботу на повну потужність і повністю експорт морем може відновитися», - сказав Кулеба.
Він зауважив, що наразі домовленість працює, і ООН та Туреччина грають важливу роль у гарантуванні її дотримання з боку рф.
Як повідомлялось раніше, 22 липня у Стамбулі на пропозицію Організації Об’єднаних Націй Україна, Туреччина та генеральний секретар ООН Антоніу Гуттереш підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний».
5 серпня з портів Великої Одеси вирушив перший караван суден з українським збіжжям. На борту трьох балкерів Navi star, Rojen та Polarnet 57 тисяч тонн української кукурудзи, яка направляється до Туреччини, Великої Британії та Ірландії.
7 серпня вийшов другий караван з українським продовольством – три судна з Чорноморська та ще одне з Одеси.
На борту балкерів STAR HELENA, GLORY, RIVA WIND та танкера MUSTAFA NECATI більше 160 тис. тонн агропродукції.
«Після відпрацювання портами організації першого каравану поступово виходимо на більші масштабні обсяги роботи. Плануємо уже найближчим часом забезпечити здатність портів обробляти щонайменше 100 суден на місяць.
Також незабаром плануємо повноцінно доєднати до реалізації Ініціативи порт «Південний». Розраховуємо, що завдяки цьому зможемо відправляти покупцям ще більші каравани суден, щонайменше до 3 мільйонів тонн на місяць», – прокоментував Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Судна прямують до портів Італії, Китаю та Туреччини.
ІЦ УАК
agroconf.org