Балкер PANGEO, який доставить 40 тис. тонн пшениці для жителів Ємену – це вже 6-те зафрахтоване Всесвітньою продовольчою програмою (ВПП) ООН судно в рамках допомоги країнам у боротьбі з продовольчою кризою.
Перші 5 суден доставили понад 150 тис. тонн пшениці до Ефіопії, Сомалі, Ємену та Афганістану.
Тим часом в Кенії розвантажується 51,4 тис тонн української пшениці з балкера SUPER HENRY. Це перше судно з тих, які вже експортували пшеницю для потреб цієї країни.
«Для нас залишається пріоритетом забезпечення країн Африки та Азії українським зерном та олією. На сьогодні вже експортовано понад 4,3 млн тонн продовольства до країн цих континентів.
Насичення ринку українською агропродукцією – це те, що ми можемо і робимо, щоб запобігти продовольчій кризі в світі. Всі портові служби в поточних умовах працюють на повну потужність з метою оперативного завантаження зерновозів та танкерів», – прокоментував Юрій Васьков, заступник Міністра інфраструктури України.
Окрім цього, сьогодні в рамках «Зернової ініціативи» з портів Великої Одеси вийшли ще 4 судна з майже 50 тис тонн продовольства для країн Азії.
За 2,5 місяці роботи «зернового коридору» уже 353 судна експортували понад 7,8 млн тонн агропродукції.
Вантажовідправники поспішають експортувати якомога більше продовольства через «зерновий коридор» до закінчення поточної угоди.
За словами речника Спільного координаційного центру, станом на вівторок кількість суден, що прибули та вийшли, що очікують на перевірку, склала 131 судно, порівняно зі 156 у п’ятницю, пише Bloomberg.
Зазначається, що черга суден зменшилася завдяки прискоренню інспекцій на вихідних, але відставання залишається великим: до закінчення угоди щодо експорту зерна залишилося трохи більше місяця. Над продовженням зернової угоди активно працюють українські дипломати й експерти та представники різних урядів та міжнародних організацій.
ІЦ УАК за матеріалами Мінінфраструктури
agroconf.org