ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) розширило алгоритм тижневого планування обробки суден та впровадило електронну чергу на підхід та обробку суден, що прямують до портів Великої Одеси зерновим коридором. Про це повідомила прес-служба АМПУ.
Діджиталізація портових процесів є одним із ключових завдань ДП «АМПУ». Впровадження електронної черги для обробки суден у портах Великої Одеси — черговий крок до створення більш прозорих та комфортних умов для бізнесу”, — зазначив в.о. голови АМПУ Олексій Востріков.
Подібна технологія була раніше впроваджена та показала свою ефективність у портах на Дунаї.
Однак, на відміну від Сулинського каналу, де електронна черга не змінюється, тут допустимі зміни, пов’язані з технічними нюансами, такими як неготовність судна до огляду тощо. Проте з кожної такої нагоди в електронній черзі навпроти судна будуть вказані об’єктивні причини такої перестановки”, — пояснив Востріков.
Із середи, 26 жовтня, електронна черга публікується на офіційному сайті ДП «АМПУ».
З 14 жовтня російські інспектори Стамбульського спільного координаційного центру значно подовжили перевірку суден, які прямують до портів України для завантаження зерном або вже завантажені та прямують до кінцевого пункту призначення. В результаті понад 165 суден застрягли в черзі біля протоки Босфор, і ця кількість продовжує зростати щодня.
За інформацією Міністерства інфраструктури, через те, що Росія штучно затримує інспекцію суден в Босфорі, українські порти останніми днями змушені працювати лише на 25-30% своїх можливостей.
Станом на 25 жовтня в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 390 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 8,9 млн тонн.
Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.
Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.
https://ports.ua