Залізниця України за 10 місяців перевезла майже 130 млн т вантажів
За оперативними даними, за 10 місяців 2022 року залізницею України перевезено 129,9 млн т вантажів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року це менше на 128,6 млн т. Такі дані були озвучені в ході засідання Експортного офісу при Укрзалізниці у вівторок, 8 листопада, повідомляє Rail.insider.
На експорт за 10 місяців, за оперативними даними, перевезено 51,3 млн т вантажів. Це на 39,8 млн т, або на 43,7% менше, ніж за аналогічний період 2021 року.
Загалом частка експорту у загальних обсягах перевезень складає 39,5%.
Останніми місяцями на перше місце у структурі експортних перевезень вийшли зернові вантажі.
Як повідомлялося раніше, залізниця України у жовтні перевезла понад 12 млн т вантажів.
Укрзалізниця тимчасово знімає обмеження в узгодженні планів на експорт вантажів
Керівництво АТ «Укрзалізниця» прийняло рішення тимчасово зняти обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на інформацію заступника директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерія Ткачова.
Наголошується, що «лібералізація планування з боку Укрзалізниці повинно простимулювати зростання промислового та аграрного виробництва».
«Останнім часом з боку бізнес-спільноти в адресу АТ «Укрзалізниці» виголошувалися претензії щодо неузгодження замовлень на перевезення експортних вантажів в напрямку західних прикордонних переходів. Дійсно, АТ «Укрзалізниця» обмежувало узгодження планів навантаження експортних вантажів в обсягах фактичного приймання вантажів на кордоні іноземними перевізниками за принципом «обсяг навантаження на мережі УЗ повинен відповідати обсягам передачі вантажів на кордоні іноземним перевізникам», – пише Валерій Ткачов.
Він додає, що «впровадження в червні зазначених заходів з боку АТ «Укрзалізниця» дозволило зменшити чергу вагонів в напрямку кордонів у 2,6 раза (з 42 тис. вагонів у травні до 16 тис. у жовтні) та значно розвантажило залізничну інфраструктуру України».
«Але ці заходи також стримували зростання відвантаження експортних вантажів та негативно впливало на рівень виробництво експортних товарів в Україні. До того ж наявна черга на мережі АТ «Укрзалізниця» складає всього 10 – 12 діб. Тому керівництво АТ «Укрзалізниця» прийняло рішення тимчасово зняти обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею, – повідомляє представник УЗ. – АТ «Укрзалізниця» буде узгоджувати усі обсяги навантаження експортних вантажів, які погодив іноземний перевізник (отримувач вантажу) у вагонах приватних власників».
Водночас УЗ «закликає іноземних перевізників відповідально планувати та узгоджувати обсяги приймання вантажів».
«Нагадуємо що за нейприймання узгоджених обсягів вантажів іноперевізник несе матеріальну відповідальність перед АТ «Укрзалізниця», – пише Валерій Ткачов. – Сподіваємося зазначені заходи з боку АТ «Укрзалізниця» простимулюють зростання виробництва експортних товарів в Україні та допоможе відродженню промислового та аграрного виробництва. Відновлення промислового потенціалу – головна мета цього заходу».
Уже понад 500 цементовозів, мінераловозів та піввагонів із зерном простоюють на кордоні з Польщею
На українсько-польському кордоні накопичилося уже понад 500 цементовозів, мінераловозів та піввагонів із зерновими вантажами. Про це йшлося в ході наради щодо збільшення пропускної спроможності прикордонних переходів з Польщею у четвер, 10 листопада.
Причиною є не прийняття вантажів санітарною службою Польщі.
Конвенція щодо перевезення зерна не у зерновозах через станцію Ізов введена з 3 листопада, а з 11 листопада введена ще заборона щодо таких перевезень до станції Щебжешин.
Українські залізничники запропонували проставляти відмітку «Не для харчових цілей» в графі “Найменування вантажу” накладної. Таким чином, буде позначено, що вантаж у цементовозах, мінераловозах та піввагонах призначений не для харчування людей, а як фураж для тварин. Для цього також пропонується дати відповідну телеграму щодо вагонів, які застрягли на кордоні.
В свою чергу, представники польської компанії PKP LHS пообіцяли порадитися щодо цього з колегами із санітарної служби, а також запросили інформацію щодо отримувачів вантажу, аби розібратися із його призначенням.
Як повідомлялося раніше, проблема виникла на початку листопада. Тоді йшлося про 350 вагонів, що застрягли на кордоні.
Кожна десята тонна зерна перевозиться залізницею не у зерновозах
Протягом минулого місяця на мережі залізниці України у зерновози навантажено 90% обсягів зернових вантажів. Решта приходиться на не призначений безпосередньо для цього рухомий склад. Про це повідомляють аналітики Rail.insider.
Серед інших типів рухомого складу лідирують піввагони, у яких навантажено понад 4% обсягів зерна. Далі в порядку зменшення слідують цементовози, мінераловози та криті вагони.
Наразі в Україні в експлуатації нараховується понад 27 тис. зерновозів. Проте попит на ці вагони, а відповідно і ставки плати за користування більші, ніж на інші масові типи рухомого складу.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org