За минулий місяць Україна побила рекорд щодо обсягів відвантаження с/г продукції альтернативними шляхами. Про це розповів заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич в ефірі Всеукраїнського марафону «Єдині новини».
«У листопаді ми побили рекорд експорту агропродукції через так звані “Шляхи солідарності”, досягши позначки в 3,3 млн тонн. Загалом за 9 місяців війни наземними шляхами вже вивезено 19 млн тонн. Тому подальша реалізація ініціативи “Шляхи солідарності” є життєво важливою для нашого експорту як альтернатива морським портам», - зазначив Маркіян Дмитрасевич.
Він підкреслив, що з початку війни було дуже важливо нарощувати пропускну можливість експорту саме наземним шляхом. «Коли ми досягли максимальної межі вивезення агропродукції в 3 млн тонн щомісяця альтернативними шляхами, стало зрозуміло, що їх необхідно розширювати. Для цього ми почали налагоджувати комунікацію та співпрацю з європейськими партнерами», - наголосив Маркіян Дмитрасевич.
Стосовно експортних прогнозів на наступний рік, заступник Міністра зауважив, що вони безпосередньо залежать від роботи «зернової ініціативи», зокрема від можливості приєднання до неї миколаївського порту.
«Це зможе суттєво збільшити можливості вивезення нашої агропродукції і, що не менш важливо, дозволить здешевити експорт, адже зараз витрати на логістику надзвичайно високі», - резюмував він.
Водночас він зазначив, що важливо, щоб зернова ініціатива була продовжена хоча б на рік.
За час діяльності зернової ініціативи з одеських портів Україна відправила близько 13 млн тонн зерна. За період із 24 лютого 2022 року загалом ми експортували близько 32 млн тонн зернових. Про це в ефірі «Суспільне новини» зазначив заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич.
Він підтвердив, що черга суден у Босфорі з українським збіжжям все ще є: більше 80 кораблів чекають від трьох до п’яти тижнів, щоб пройти так звану інспекцію.
За словами заступника Міністра, Україна вже неодноразово пропонувала внести зміни в частині роботи інспекцій. По-перше, збільшити кількість команд, які виконують такі перевірки. По-друге, скасувати інспекцію суден на «вихід», оскільки вони вже перевіряються на «вхід». Це значно б пришвидшило прохід кораблів через Босфор. Однак росіяни, які беруть участь в інспекції, знаходять штучні причини, щоб затримувати її та робити настільки довготривалою, пояснив Маркіян Дмитрасевич.
«Є декілька ініціатив, які також оголошував Президент України Володимир Зеленський. Насамперед для нас важливо, щоб зернова ініціатива не продовжувалася щоразу на 4 місяці – для цього її треба зробити хоча б на рік, а в кращому випадку – безстроково. Це також би дало сигнал ринку та нашим аграріям, що вони можуть експортувати свою продукцію. Крім того, ми пропонуємо розширити географію зернової ініціативи на миколаївські порти. Постійні консультації за цими питаннями тривають», – резюмував Маркіян Дмитрасевич.
Нагадаємо, Єврокомісія і ЄБРР виділили €1 мільярд для розвитку «коридорів солідарності» з Україною
ІЦ УАК за матеріалами Мінагрополітики
agroconf.org