Як свідчать фактичні дані Департаменту організації портів ДП «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ»), за 11 місяців поточного року портами Дунайського регіону (Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ) було оброблено 14,5 млн тонн вантажів. Цей показник демонструє позитивну динаміку та ріст вантажопереробки у 2,9 раза (+294%) у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року.
У тому числі показник вантажообігу порту Ізмаїл у 2022 році у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року склав 7,7 млн тонн (+210,6%), Рені 6,1 млн тонн (+508,3 %), Усть-Дунайськ 662 тис. тонн (+1314,7%).
За обсягами перевантаження у 2022 році першу позицію у номенклатурі вантажів займають - зернові.
За 11 місяців поточного року обсяг експорту агропродукції (олія, хлібні) з портів Дунайського регіону склав 6,1 млн тонн, що перевищує показник за аналогічний період 2021 року в 42 рази.
"З початку року експорт агропродукції (хлібні, олія) в українських дунайських портах складає близько 24 відсотків від загального обсягу морських портів України – коментує Олексій Востріков, керівник ДП «АМПУ. Попри те, що сьогодні порти Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ залучили майже всі наявні потужності для перевалки вантажів, потенціал для подальшого розвитку все ж є. А саме: модернізація та оновлення інфраструктури портів, залучення інвестицій для будівництва нових терміналів, днопоглиблення тощо".
Нагадаємо, що після російської агресії в Україні та припинення діяльності українських морських портів Азовського басейну, блокади Чорноморських портів, більшість транспортно-експедиторських компаній переорієнтували логістичні напрямки на порти Дунайського регіону. Сьогодні більшість флоту прямує до українських портів на Дунаї та у зворотному напрямку з використанням українського суднового ходу Дунай-Чорне море.
ІЦ УАК за матеріалами Фейсбук-сторінки АМПУ
agroconf.org