Український експорт органічних продуктів до країн Європи, зокрема до країн ЄС, Швейцарії та Норвегії, у 2022 році перевищив експорт 2021 року на 15,3%!
Незважаючи на повномасштабну війну, українські експортери органічної продукції змогли показати позитивну динаміку постачань за кордон.
Офіс з розвитку підприємництва та експорту в партнерстві з органом сертифікації «Органік Стандарт» та за підтримки Швейцарії у межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» презентували дашборд «Експорт української органічної продукції», який дає можливість оцінити обсяги експорту сертифікованої органічної продукції Україною у розрізі товарних груп та детальних категорій товарів, країн-імпортерів та країн призначення, типів транспорту за 2021-2023 роки.
Експорт органічної продукції до країн Європи склав 226,4 тисячі тонн у 2022 році (цей показник у 2021 році становив 196,4 тисячі тонн). Рекордні показники експорту спостерігалися вже у січні та лютому: за ці два місяці вдалося експортувати 75,7 тисячі тонн або третину всього обсягу експорту за 2022 рік. У березні-травні спостерігалося критичне падіння експорту, який відновився вже у червні, показавши позитивну динаміку до листопада.
Беззаперечним лідером серед торговельних партнерів української продукції у 2022 році були Нідерланди — у цю країну було поставлено 101 тисячу тонн органічної продукції або майже 45% українського органічного експорту. Серед лідерів також Німеччина (33,1 тис. тонн або 15% всього експорту), Австрія (27,3 тис. тонн або 12%), Швейцарія (17,7 тис. тонн або 8%) та Польща (13,4 тис. тонн або 6%).
Майже 40% усього експорту органічної продукції припало на кукурудзу (89,6 тис. тонн). Серед топових експортних продуктів у 2022 році також соя (33,7 тис. тонн або 15%), пшениця та спельта (24,2 тис. тонн або 11%), макуха соняшника (13,2 тис. тонн або 6%), насіння соняшника (13 тис. тонн або 6%) та олія соняшникова (8 тис. тонн або 3,5%).
Більшість продукції було експортовано автомобільними шляхами (58,6%). За допомогою морського та річкового транспорту експортовано 26,8%, а залізницею — 14,6%. Високої частки експорту морським та річковим транспортом було досягнуто завдяки експорту саме морським у перші 2 місяці року, а також завдяки сертифікованим терміналам на Дунаї протягом інших місяців, зокрема на початку повномасштабної війни.
Детальнішу інформацію дивіться на інтерактивному дашборді щодо експорту української органічної продукції до країн Європи.
Дашборд підготовлений Офісом з розвитку підприємництва та експорту у партнерстві з «Органік Стандарт» за підтримки Швейцарії у межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія). Для підготовки дашборду використано статистику TRACES.
ІЦ УАК за матеріалами Офісу з розвитку підприємництва й експорту
agroconf.org