Аграрний тиждень. Україна
» » В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників
» » В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників

    В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників


    В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників

    Дванадцять аграрних асоціацій України звернулися до депутатів розробників законопроекту №8149 «Про об'єднання сільськогосподарських товаровиробників» і членів аграрного комітету з проханням пригальмувати з розглядом у другому читанні цього документу. Підставка: законопроект 8149 підготували «в тиху» без залучення громадськості, а закладені в ньому норми суперечать європейській практиці утворення саморегулівних організацій і містять корупційні норми. Серед підписантів найбільші галузеві об’єднання: «Борошномели України», «Укрхарчопром», Спілка молочних підприємств України, Всеукраїнська асоціація пекарів, асоціація «М’ясної галузі», «Укрхлібпром», «Укроліяпром» Українська аграрна конфедерація, «Ліга виробників харчових продуктів», «Укрцукор», «Укрвинпром», «Українських імпортерів риби та морепродуктів», «Укрконсервмолоко».

    Керівники аграрних асоціацій просять депутатів зустрітися з ними та на окремому засіданні аграрного комітету разом допрацювати документ так, аби він став дійсно проєвропейським і з нього зникли корупційні норми, які роблять фактично ручною українську саморегулівну організацію.

    Ось як наводять аргументи для перегляду положень цього законопроекту аграрні асоціації:

    "За результатами експертизи положень законопроекту No8149 на предмет їх відповідності положенням базового Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) No 1308/2013 від 17.12.2013 р. «Про встановлення спільної організації ринків сільськогосподарських продуктів», а також Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, затвердженого постановою КМУ від 25.10.2017 р. No 1106, яка була проведена експертно-аналітичними підрозділами профільних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників, було виявлено невідповідність положень законопроекту No8149 нормам базового Регламенту No1308, на імплементацію положень якого у вітчизняне законодавство і був розроблений даний законопроект, а також завданням, зазначеним у пп. 1016-1018, 1135, 1136 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Наразі постає загроза прийняття законопроекту в другому читанні у цілому без врахування позиції громадських об’єднань агропромислового комплексу. Вважаючи таку ситуацію неприйнятною, наполегливо просимо Вас організувати в Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Робочу групу за участю представників громадських об’єднань агропромислового комплексу з метою приведення у відповідність положень законопроекту No8149 до норм базового Регламенту No1308, а також врахування пропозицій громадських об’єднань агропромислового комплексу України, які не були свого часу розглянуті Комітетом через оперативність просування даного законопроекту".

    Чому виник такий спротив громадськості прийняттю закону про утворення саморегулівних організацій у запропонованому депутатами та Мінагро варіанті?

    Тому на практиці такі саморегулівні організації (із наданим їм багажем не європейських повноважень) запросто зможуть фінансово «закріпачувати», наприклад, спеціальними зборами навіть галузі. Як це може відбутися у молочній галузі читайте у матеріалі AgroPolit.com. Молочна галузь від таких «європейських» реформаторських планів просто «звила».

    Можна було б подумати, що молочникам просто здалося, що їх хочуть «закріпачити» галузевим збором. Однак на захист вітчизняної галузі разом з імпортерами у цій ситуації виступила найбільша іноземна асоціація України – Американська торговельна палата в Україні. AgroPolit наводить лист її президента Андрія Гундера до керівників уряду, парламенту й офісу Президента України.

    Тепер пройдемся по корупційних нормах цього законопроекту, які чітко озвучили у своїх висновках антикорупційний комітет Ради та головне науково-експертне управління парламенту.

    Комітет з питань антикорупційної діяльності парламенту побачив (на відміну від авторів) у законопроекті № 8149«Про об’єднання сільськогосподарських товаровиробників» такі порушення:



    законопроектом визначаються вимоги при відповідності яким Мінагрополітики визнає об’єднання сільськогосподарських товаровиробників і надає відповідному об’єднанню статус репрезентативного. До таких вимог належать, зокрема, заборона членам об’єднання бути пов’язаними особами (або встановлюється вимога до мінімальної кількості членів об’єднання, що не є пов’язаними особами) та розмір сукупної частки на ринку сільськогосподарської продукції. Проте, у проекті закону відсутні критерії оцінювання відповідності/ невідповідності зазначеним вимогам, а також чітка процедура оцінювання на підставі якої компетентний орган встановлюватиме відповідність вказаним вище вимогам і прийматиме рішення.



    Мінагрополітики делегується право визначати Порядок визнання об’єднань сільськогосподарських товаровиробників і Методику визначення відповідності об’єднання сільськогосподарських товаровиробників. Однак, запропоноване є потенційним конфліктом інтересів, оскільки зазначеним Порядком і Методикою буде керуватись той же орган (Мінагрополітики) при прийнятті рішень про визнання об’єднань сільськогосподарських товаровиробників і наданні відповідному об’єднанню статусу репрезентативного. Зазначене створює умови для дискреційного визнання відповідності вимогам закону та прийняття відповідних рішень компетентним органом в умовах потенційного конфлікту інтересів.



    Комітет також забракував положення частини 4 ст. 3 проекту Закону, якими встановлюється виключний перелік обмежень щодо рішень і вчинення інших узгоджених дій об’єднаннями сільськогосподарських товаровиробників. Оскільки запропоновані положення охоплюють лише частину антиконкурентних узгоджених дій, передбачених Законом України «Про захист економічної конкуренції», це створить колізію з вимогами антимонопольного законодавства.

    Більш детально розписало не європейські та далекі від саморегульовності норми законопроекту головне науково-експертне управління Ради.

    Фотокопії зазначених вище документів можна знайти у матеріалі AgroPolit

    ІЦ УАК за матеріалами AgroPolit.com

    agroconf.org





    Схожі новини
  • ВГО "УАК" організувало засідання круглого столу щодо законопроекту «Про об’єднання сільськогосподарських товаровиробників»
  • Українська аграрна конфедерація та ще майже три десятки аграрних і харчових асоціацій звернулися до Президента з проханням зберегти Мінагрополітики
  • Комітет підтримав законопроект щодо врегулювання діяльності об’єднань с/г товаровиробників
  • Меморандум про взаєморозуміння та спільну роботу у сфері торговельної діяльності харчовими продуктами
  • БІЗНЕС-СПІЛЬНОТА ЗАКЛИКАЄ ДЕПУТАТІВ ПІДТРИМАТИ ЗАКОНОПРОЄКТ №2289

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників


В Україні будують «схему» ручного управління об'єднаннями сільськогосподарських товаровиробників

Дванадцять аграрних асоціацій України звернулися до депутатів розробників законопроекту №8149 «Про об'єднання сільськогосподарських товаровиробників» і членів аграрного комітету з проханням пригальмувати з розглядом у другому читанні цього документу. Підставка: законопроект 8149 підготували «в тиху» без залучення громадськості, а закладені в ньому норми суперечать європейській практиці утворення саморегулівних організацій і містять корупційні норми. Серед підписантів найбільші галузеві об’єднання: «Борошномели України», «Укрхарчопром», Спілка молочних підприємств України, Всеукраїнська асоціація пекарів, асоціація «М’ясної галузі», «Укрхлібпром», «Укроліяпром» Українська аграрна конфедерація, «Ліга виробників харчових продуктів», «Укрцукор», «Укрвинпром», «Українських імпортерів риби та морепродуктів», «Укрконсервмолоко».

Керівники аграрних асоціацій просять депутатів зустрітися з ними та на окремому засіданні аграрного комітету разом допрацювати документ так, аби він став дійсно проєвропейським і з нього зникли корупційні норми, які роблять фактично ручною українську саморегулівну організацію.

Ось як наводять аргументи для перегляду положень цього законопроекту аграрні асоціації:

"За результатами експертизи положень законопроекту No8149 на предмет їх відповідності положенням базового Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) No 1308/2013 від 17.12.2013 р. «Про встановлення спільної організації ринків сільськогосподарських продуктів», а також Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, затвердженого постановою КМУ від 25.10.2017 р. No 1106, яка була проведена експертно-аналітичними підрозділами профільних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників, було виявлено невідповідність положень законопроекту No8149 нормам базового Регламенту No1308, на імплементацію положень якого у вітчизняне законодавство і був розроблений даний законопроект, а також завданням, зазначеним у пп. 1016-1018, 1135, 1136 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Наразі постає загроза прийняття законопроекту в другому читанні у цілому без врахування позиції громадських об’єднань агропромислового комплексу. Вважаючи таку ситуацію неприйнятною, наполегливо просимо Вас організувати в Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Робочу групу за участю представників громадських об’єднань агропромислового комплексу з метою приведення у відповідність положень законопроекту No8149 до норм базового Регламенту No1308, а також врахування пропозицій громадських об’єднань агропромислового комплексу України, які не були свого часу розглянуті Комітетом через оперативність просування даного законопроекту".

Чому виник такий спротив громадськості прийняттю закону про утворення саморегулівних організацій у запропонованому депутатами та Мінагро варіанті?

Тому на практиці такі саморегулівні організації (із наданим їм багажем не європейських повноважень) запросто зможуть фінансово «закріпачувати», наприклад, спеціальними зборами навіть галузі. Як це може відбутися у молочній галузі читайте у матеріалі AgroPolit.com. Молочна галузь від таких «європейських» реформаторських планів просто «звила».

Можна було б подумати, що молочникам просто здалося, що їх хочуть «закріпачити» галузевим збором. Однак на захист вітчизняної галузі разом з імпортерами у цій ситуації виступила найбільша іноземна асоціація України – Американська торговельна палата в Україні. AgroPolit наводить лист її президента Андрія Гундера до керівників уряду, парламенту й офісу Президента України.

Тепер пройдемся по корупційних нормах цього законопроекту, які чітко озвучили у своїх висновках антикорупційний комітет Ради та головне науково-експертне управління парламенту.

Комітет з питань антикорупційної діяльності парламенту побачив (на відміну від авторів) у законопроекті № 8149«Про об’єднання сільськогосподарських товаровиробників» такі порушення:



законопроектом визначаються вимоги при відповідності яким Мінагрополітики визнає об’єднання сільськогосподарських товаровиробників і надає відповідному об’єднанню статус репрезентативного. До таких вимог належать, зокрема, заборона членам об’єднання бути пов’язаними особами (або встановлюється вимога до мінімальної кількості членів об’єднання, що не є пов’язаними особами) та розмір сукупної частки на ринку сільськогосподарської продукції. Проте, у проекті закону відсутні критерії оцінювання відповідності/ невідповідності зазначеним вимогам, а також чітка процедура оцінювання на підставі якої компетентний орган встановлюватиме відповідність вказаним вище вимогам і прийматиме рішення.



Мінагрополітики делегується право визначати Порядок визнання об’єднань сільськогосподарських товаровиробників і Методику визначення відповідності об’єднання сільськогосподарських товаровиробників. Однак, запропоноване є потенційним конфліктом інтересів, оскільки зазначеним Порядком і Методикою буде керуватись той же орган (Мінагрополітики) при прийнятті рішень про визнання об’єднань сільськогосподарських товаровиробників і наданні відповідному об’єднанню статусу репрезентативного. Зазначене створює умови для дискреційного визнання відповідності вимогам закону та прийняття відповідних рішень компетентним органом в умовах потенційного конфлікту інтересів.



Комітет також забракував положення частини 4 ст. 3 проекту Закону, якими встановлюється виключний перелік обмежень щодо рішень і вчинення інших узгоджених дій об’єднаннями сільськогосподарських товаровиробників. Оскільки запропоновані положення охоплюють лише частину антиконкурентних узгоджених дій, передбачених Законом України «Про захист економічної конкуренції», це створить колізію з вимогами антимонопольного законодавства.

Більш детально розписало не європейські та далекі від саморегульовності норми законопроекту головне науково-експертне управління Ради.

Фотокопії зазначених вище документів можна знайти у матеріалі AgroPolit

ІЦ УАК за матеріалами AgroPolit.com

agroconf.org





Схожі новини
  • ВГО "УАК" організувало засідання круглого столу щодо законопроекту «Про об’єднання сільськогосподарських товаровиробників»
  • Українська аграрна конфедерація та ще майже три десятки аграрних і харчових асоціацій звернулися до Президента з проханням зберегти Мінагрополітики
  • Комітет підтримав законопроект щодо врегулювання діяльності об’єднань с/г товаровиробників
  • Меморандум про взаєморозуміння та спільну роботу у сфері торговельної діяльності харчовими продуктами
  • БІЗНЕС-СПІЛЬНОТА ЗАКЛИКАЄ ДЕПУТАТІВ ПІДТРИМАТИ ЗАКОНОПРОЄКТ №2289

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.