Продукція компанії Pepsi більше не продаватиметься у будівлі парламенту Фінляндії, адже компанія не припинила свою діяльність на росії.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Yle.
За словами керівника ресторану у парламенті, вже завезені напої Pepsi прибрали із прилавків.
Раніше фінський депутат Туомас Кеттунен зажадав, щоб у приміщенні парламенту перестали продавати продукцію американської компанії через її діяльність на росії.
Перед цим, 1 вересня Національне агентство з питань запобігання корупції України внесло відомі харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни.
У НАЗК зазначили, що PepsiCo та Mars попри заяви про скорочення свого бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції продовжують працювати на РФії, сплачуючи значні податки до її бюджету, тим самим підтримують економіку країни-агресорки.
Найвідоміші бренди, що належать компанії PepsiCo: Lay’s, Pepsi, Sandora, 7up, «Агуша», «Чудо», «Слов’яночка», «Садочок», «Сандорик», «Машенька» тощо.
Компанія має на росії 19 заводів, близько 20 тис. співробітників та 40 тис. сільськогосподарських працівників. За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів на рф.
PepsiCo збільшила свої доходи на рф у перший рік повномасштабного вторгнення. Так, виторг ТОВ «ПЕПСИКО ХОЛДИНГС» за 2022 рік виросла до $ 2,59 млрд, зокрема чистий прибуток виріс на 333% до $ 525 млн, порівняно з 2021 роком. Податків до бюджету рф було сплачено на понад $115 млн.
На кар’єрній сторінці компанії перелічено понад 580 відкритих вакансій на рф. Створюючи робочі місця іноземні компанії звільняють кремль від тягаря виплат по безробіттю та пов’язаних із цим соціальних проблем.
Друга компанія, Mars, відома торговими марками – Mars, Snickers, Milky Way, Twix, Bounty, M&M’s, Whiskas, Pedigree.
Mars інвестувала в економіку країни-агресора $2,5 млрд, створила понад 6 тис. робочих місць та має на території росії 10 фабрик.
Компанія обіцяла скоротити бізнес на території рф після початку повномасштабної агресії. “Будь-який прибуток від російського бізнесу буде використаний на гуманітарні цілі. Компанія не буде імпортувати та експортувати продукцію”, – йшлося в офіційній заяві компанії.
Проте, фабрики продовжують працювати на росії зі збільшенням доходів у 2022 році порівняно з 2021 роком. Виторг ТОВ «Марс» за 2022 рік виросла до $2,45 млрд, чистий прибуток виріс на 59% до $377 млн, податків сплачено до бюджету рф на понад $93 млн.
На сайті з пошуку персоналу російська філія компанії ТОВ «Марс», як і PepsiCo, публікує оголошення про набір нового персоналу (понад 100 актуальних вакансій).
Варто зазначити, що сплачуючи податки, іноземні компанії допомагають російській економіці, зокрема це стосується нещодавно введеного військового податку на додану вартість та податку на прибуток. Все це в результаті впливає на спроможність росії вести війну проти України.
Нагадаємо, не так давно бойкот продукції Mondelez влаштовували у Норвегії, а горілки Absolut (Pernod Ricard) - у Швеції.
Іншим потужним кроком і підтримкою суспільству стало те, що Work.ua, сайт пошуку роботи №1 в Україні, призупинив співпрацю з компаніями, що не вийшли з росії.
"Сидіти на двох стільцях більше не вийде", - зазначили у компанії.
Список “Міжнародних спонсорів війни” є потужним репутаційним інструментом для досягнення доброчесності ланцюжків постачання у міжнародному вимірі, виходу міжнародного бізнесу з росії, отже зменшення фінансової та технологічної спроможності країни-терориста вбивати українців.
Найвідомішими міжнародними спонсорами війни нині є: ПепсіКо, Марс Інкорпорейтед, Монделіс Інтернешнл, Бондюель, Бакарді, Філіп Морріс Інтернешнл, Джапан Тобакко Інтернешнл, Метро, Ашан, ОТП Банк, Райффайзен Банк, Юнілівер, ПРОКТЕР ЕНД ГЕМБЛ, Сяомі Корпорейшн, Алібаба Груп Холдинг Лімітед.
Дедалі частіше свідомі українці звертають увагу на бізнеси, які не припинили співпрацю з росією. Українці намагаються не купувати товари таких компаній. Якщо блогери рекламують товари компаній - міжнародних спонсорів війни, то зразу отримують хвилю зауважень і хейту. Крім того, за всіх інших рівних умов, молоді спеціалісти нададуть перевагу працевлаштування у тій компанії, яка покинула російський ринок.
ІЦ УАК
agroconf.org