Голова групи «Олсідз» В’ячеслав Петрище прокоментував пропозицію голови Верховної Ради Руслана Стефанчука підняти податки для ЗСУ.
Про це повідомляє прес-центр «Олсідз» на власному сайті.
"Гарними ідеями вистелена дорога в…
Цілком логічна ідея, якщо звичайно вона виважена і не призведе до тінізації білого бізнесу. На жаль, у нас часто приймаються рішення не дуже виважено. Наприклад - ми можемо піднімати податки скільки завгодно, але не закриваючи тіньові схеми. Що за цим стоїть? У наших реаліях це створює більш конкурентне середовище та маржинальність для тіньового бізнесу. Він отримує просто друге дихання. Для білого бізнесу в принципі все одно скільки платити податків – головне, щоб це було єдино для всіх. Це як у спорті – якщо всі зібралися грати у футбол, то всі грають відповідно до одних і тих самих правил, навіть якщо вони суворі і не завжди справедливі. Тоді виграє найсильніший спортсмен (команда), а не маніпулятор, який грає у регбі та просто купує суддю при цьому. Ось така картинка. Тобто, якщо не закриті тіньові потоки, думаю підвищення податків створить не підвищення зборів, а просто перетікання білих грошей у чорні. І ми це багато разів проходили у нашій історії. Це перше…
Друге. Я багато разів писав, у тому числі в крайній своїй публікації, що у нас є маса місць, де відбувається банальна крадіжка державних коштів, за допомогою управління державними підприємствами. Може є сенс почати наповнення бюджету з них? Хочу навести пару прикладів, де лежать гроші і де їх потрібно просто підняти:
1. Я писав про зловживання на Одеському припортовому заводі (ОПЗ). У тому числі про тіньові схеми в ціноутворенні. Після моєї публікації на ОПЗ було надіслано запити від деяких «компетентних» служб та низки народних депутатів, з вимогою надати всі контракти на перевалку, звичайно ж із зазначенням контрагентів та ставок перевалки. А також зі звітом про суми сплачених до бюджету. Метою цих запитів було - порівняти ціни на їхні послуги з реальними ринковими цінами, що з ймовірністю в 99% виявило б схему, де їхні послуги в рази нижчі від ринкових і різниця готівкою. Та й відповідні надходження до бюджету. На сьогоднішній день жодної відповіді на ці запити від керівництва ОПЗ не надійшло. Ось так. Дах, як вони самі кажуть, у них серйозний.
2. Користування причалами АМПУ. Близько 10 років тому вартість цієї послуги чомусь знизили (читай, хтось «отлобіював») до 56 центів за тонну перевалки. Я теж писав про це і можу повторити – з такою вартістю ніхто інвестувати у будівництво причалів не буде. Тут є лише один стимул – інвестувати у начальника цих причалів, що доблесно і робиться багатьма, так званими, операторами. Я вважаю, що ці ставки можуть і мають бути підняті в 5-10 разів. І це сотні мільйонів чи навіть мільярди гривень до бюджету.
3. Різноманітні днопоглиблювальні роботи, які були проведені АМПУ в різних портах великої Одеси спеціально для конкретних портових операторів повинні бути оплачені цим самим портовим оператором у вигляді 100% ставки портових/канальних зборів, а не 50/50 або інших пропорціях на різні там спецрахунки і тд. АМПУ (держава) сплатила і створила глибоку акваторію, мусить і збори всі собі збирати. Без всяких там «але». Це ж логічно. І це теж сотні мільйонів гривень.
4. Можу й надалі перераховувати «чудове» управління у різних галузях, але думаю там теж є комусь писати на цю тему…
Таким чином, перш ніж піднімати податки, може є сенс для початку навести лад у існуючому господарстві? Зібрати для початку те, що лежить на поверхні та ріже око??? Інакше виглядає так - ми (ВЛАДА) хочемо і «дертимемо» білий бізнес з одного боку, але при цьому самі себе не будемо ні в чому обмежувати, адже нам, хто пише і виконує закони, теж треба за рахунок чогось жити…"
ІЦ УАК за матеріалами Олсідз
agroconf.org