Обсяги експортних перевезень зернових вантажів залізницею у 2024 році стали рекордними за останні чотири роки.
Такими даними з Укрінформом поділився заступник директора департаменту технології перевезень і комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.
Зазначається, що у структурі експортних перевезень залізницею торік переважають зернові вантажі, обсяг яких становив 34,132 млн т, що на 30% більше, від показника 2023 року та перевищив показник довоєнного періоду (29,26 млн т - у 2021 році).
За даними Ткачова, частка експорту зернових вантажів залізницею зросла з 74% у 2023 році до 86% торік, однак перевершити довоєнний показник у 87% поки не вдалось.
Основними напрямками експорту аграрної продукції залізничним транспортом торік залишились порти Одеського регіону - 82%, західні прикордонні переходи - 14% та порти Дунаю - 4%
Ткачов зауважив, що завдяки стабільній роботі Українського морського перевезення зернових вантажів у напрямку портів Одеського регіону минулого року вдалось збільшити у 2,2 раза.
Нагадаємо, впродовж 2024 року АТ «Укрзалізниця» перевезло 174,93 млн т вантажів, що на 17,9% більше показника попереднього року.
В «Укрзалізниці» запевняють, що індексація тарифів на вантажні перевезення критично не вплине на аграріїв
Запропонована "Укрзалізницею" індексація тарифів на вантажні перевезення на 37% не буде матиме критичного впливу на діяльність аграріїв.
Про це у коментарі Укрінформу заявив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерій Ткачов.
За його словами, вартість залізничної логістики у січні 2024 року становила 21 дол./т, а в січні 2025-го - 13-14 дол./т, за середньої відстані перевезень зерна в 650 км.
Він пояснив, що це сталося внаслідок здешевлення використання вагонів-зерновозів. Так, рік тому його вартість становила 1600-1700 грн на добу, а зараз, через профіцит вагонів, знизилася до 203-205 грн на добу. Завдяки цьому тариф на залізничні перевезення знизився майже на 8 дол./т.
Ткачов зазначив, що "Укрзалізниця" пропонує поіндексувати тарифи на 37%, що приведе до зростання вартості лише на 4 дол./т. У підсумку, загальна вартість логістики для аграріїв становитиме 18 дол./т, що все ще менше, ніж 21 дол./т, який був рік тому.
“Розмови про критичність підвищення індексації для аграріїв не мають реальних підстав. Ці зміни істотного впливу на аграріїв не матимуть. Навіть до війни вартість експортної логістики була вищою - понад 25 дол./т”, - пояснив експерт.
Ткачов не дає прогнозів щодо дати впровадження індексації тарифів на вантажні перевезення, оскільки попереду погодження рішення із зацікавленими відомствами, зокрема, Мінрозвитку та Мінекономіки.
Як повідомлялось, в Україні триває робота з погодження індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення; нові тарифи не будуть запроваджувати з 1 лютого 2025 року.
ІЦ УАК за матеріалами Укрінформу
agroconf.org