Аграрний тиждень. Україна
» » Продовження режиму торгівлі з ЄС: Україна бачить два сценарії розвитку подій
» » Продовження режиму торгівлі з ЄС: Україна бачить два сценарії розвитку подій

    Продовження режиму торгівлі з ЄС: Україна бачить два сценарії розвитку подій






    З боку Європейської комісії та Європейського Союзу немає однозначного бачення майбутніх торгових взаємовідносин з Україною у межах автономних торговельних заходів (АТЗ). Про це розповів міністр аграрної політики та продовольства України Віталій Коваль.

    Він зазначив, що відсутність ясності в прогнозах щодо режиму торгів з ЄС з червня 2025 року спонукає виробників рухатись і шукати інші ринки.

    «Що менше наша продукція буде «нависати» над європейськими країнами, то легше буде вести переговори. Наприклад, 36% нашого агроекспорту 2021 року постачалося до ЄС. Потім почалася широкомасштабна війна, виникли проблеми з морським коридором. У якийсь період на європейський ринок почало надходити до 73% української агропродукції просто тому, що більше не було куди», — нагадав він.

    І додав, що 2024 року Україна скоротила агроекспорт до ЄС до 52%.

    «Ми знижуємо частку ЄС у географії експорту й шукаємо йому альтернативу. Водночас пам’ятаємо, що ринок ЄС є преміальним за цінами, зручним у плані логістики і життєво необхідним нашим виробникам, щоб тримати їх у тонусі щодо якості продукції», — пояснив Коваль.

    Міністр назвав два основних сценарії розвитку подій.

    «Перший базовий сценарій, який Мінагрополітики артикулює в перемовинах, — війна не закінчилася, тож просимо продовжити режим АТЗ, але зі збільшенням переліку чутливих продуктів, яких зараз 7.

    Другий сценарій, який обговорюється в кулуарах, — лібералізація торгівлі по 29-й статті, тобто на основі довгострокового планування розширення кількості продуктів, які можуть бути завезені до ЄС. Так, ідеться про квоти, але переглянуті й суттєво збільшені. Наприклад, до війни Україна могла поставляти до ЄС 20 тис. т цукру. Проте для України це дуже мало — лише кілька робочих днів наших заводів», — додав Віталій Коваль, зазначивши, що зараз йде підготовка до фінальної стадії переговорів.

    Водночас він зауважив, що необхідно шукати нові ринки. На деяких напрямках уже є зростання експорту. Наприклад, експорт до Африки вже досяг $2,6 млрд. Нарощуються постачання на Близький Схід, до Південно-Східної Азії, активно розвивається співпраця з Малайзією, Індонезією, Бангладеш.

    https://ukragroconsult.com





    Схожі новини
  • При зміні умов торгівлі ЄС та України для української пшениці ймовірно доведеться шукати нові ринки – президент УЗА
  • При зміні умов торгівлі ЄС та України для української пшениці ймовірно доведеться шукати нові ринки
  • Україна та Литва співпрацюватимуть у виявленні викраденого рф українського зерна
  • Посли ЄС погодились продовжити ще на рік “торговельний безвіз” для України
  • Олексій Павленко обговорив із представниками Єврокомісії питання співпраці у сфері аграрної політики

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Продовження режиму торгівлі з ЄС: Україна бачить два сценарії розвитку подій






З боку Європейської комісії та Європейського Союзу немає однозначного бачення майбутніх торгових взаємовідносин з Україною у межах автономних торговельних заходів (АТЗ). Про це розповів міністр аграрної політики та продовольства України Віталій Коваль.

Він зазначив, що відсутність ясності в прогнозах щодо режиму торгів з ЄС з червня 2025 року спонукає виробників рухатись і шукати інші ринки.

«Що менше наша продукція буде «нависати» над європейськими країнами, то легше буде вести переговори. Наприклад, 36% нашого агроекспорту 2021 року постачалося до ЄС. Потім почалася широкомасштабна війна, виникли проблеми з морським коридором. У якийсь період на європейський ринок почало надходити до 73% української агропродукції просто тому, що більше не було куди», — нагадав він.

І додав, що 2024 року Україна скоротила агроекспорт до ЄС до 52%.

«Ми знижуємо частку ЄС у географії експорту й шукаємо йому альтернативу. Водночас пам’ятаємо, що ринок ЄС є преміальним за цінами, зручним у плані логістики і життєво необхідним нашим виробникам, щоб тримати їх у тонусі щодо якості продукції», — пояснив Коваль.

Міністр назвав два основних сценарії розвитку подій.

«Перший базовий сценарій, який Мінагрополітики артикулює в перемовинах, — війна не закінчилася, тож просимо продовжити режим АТЗ, але зі збільшенням переліку чутливих продуктів, яких зараз 7.

Другий сценарій, який обговорюється в кулуарах, — лібералізація торгівлі по 29-й статті, тобто на основі довгострокового планування розширення кількості продуктів, які можуть бути завезені до ЄС. Так, ідеться про квоти, але переглянуті й суттєво збільшені. Наприклад, до війни Україна могла поставляти до ЄС 20 тис. т цукру. Проте для України це дуже мало — лише кілька робочих днів наших заводів», — додав Віталій Коваль, зазначивши, що зараз йде підготовка до фінальної стадії переговорів.

Водночас він зауважив, що необхідно шукати нові ринки. На деяких напрямках уже є зростання експорту. Наприклад, експорт до Африки вже досяг $2,6 млрд. Нарощуються постачання на Близький Схід, до Південно-Східної Азії, активно розвивається співпраця з Малайзією, Індонезією, Бангладеш.

https://ukragroconsult.com





Схожі новини
  • При зміні умов торгівлі ЄС та України для української пшениці ймовірно доведеться шукати нові ринки – президент УЗА
  • При зміні умов торгівлі ЄС та України для української пшениці ймовірно доведеться шукати нові ринки
  • Україна та Литва співпрацюватимуть у виявленні викраденого рф українського зерна
  • Посли ЄС погодились продовжити ще на рік “торговельний безвіз” для України
  • Олексій Павленко обговорив із представниками Єврокомісії питання співпраці у сфері аграрної політики

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.