За даними ДП «АМПУ», за січень – березень 2025 року, морські порти України перевалили 23 млн тонн вантажів. Попри обстріли та загрози з боку російської армії, порти продовжують стабільно працювати завдяки злагодженій роботі портовиків, Збройних Сил України та Військово-Морських Сил, які забезпечують безпеку судноплавства.
Найбільші обсяги вантажоперевалки — у портах Великої Одеси. З початку року вони обробили 20,7 млн тонн вантажів:
• Порт Південний — 10,6 млн тонн,
• Чорноморський порт — 6,6 млн тонн,
• Одеський порт — 3,5 млн тонн.
Порти Дунайського регіону — Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ — разом перевалили понад 2,3 млн тонн вантажів.
Для порівняння, у першому кварталі 2024 року порти України обробили 27,8 млн тонн вантажів — на 4,8 млн тонн більше, ніж цьогоріч.
Зменшення обсягів вантажообігу насамперед пов’язане зі скороченням площ земель, які використовуються агропромисловим комплексом, а також зниженням виробництва в інших галузях, продукція яких традиційно експортувалася. Зокрема, суттєво скоротилось виробництво у металургійній галузі — одному з флагманів української економіки до початку повномасштабної війни. Раніше 75–80% металопродукції йшли на експорт, нині ж обсяги її виготовлення значно зменшилися.На глобальному рівні також спостерігається спад перевалки вантажів через нестабільність на ринках та порушення ланцюгів постачання. При цьому українські порти працюють у ще складніших умовах, однак продовжують тримати свій фронт — логістичний. Портова інфраструктура залишається ключовою для забезпечення експорту агропродукції, критичного імпорту та стабільності економіки. І завдяки незламності працівників портової галузі сектор демонструє високу стійкість навіть в умовах війни.
ІЦ УАК за матеріалами АМПУ
agroconf.org
Использование специальной техники для сельскохозяйственных задач позволяет повысить качество и сохранность сухих
Докладніше