На шляху до Європи українська алкогольна галузь може "розгубити" звичні для вітчизняного споживача бренди. Втім, досвід низки інших країн показує, що бодай для внутрішнього ринку цілком реально зберегти на етикетках власних виробників назви "коньяк" і "шампанське". Головне, щоб держава підтримала своїх.
Україна і Європейська комісія парафували текст угоди про Зону вільної торгівлі між сторонами, яка є невід'ємною частиною угоди про асоціацію між Україною і ЄС. Хоча зараз у Європі говорять про те, що підписання і ратифікація документа можуть затягнутися, Київ сподівається вкластися у конкретніші терміни – кінець цього року або початок наступного.
Однією з найбільш обговорюваних тем на «торговельних» переговорах стали норми використання географічних найменувань (Міжнародна конвенція найменувань за місцем походження вимагає не застосовувати історичні найменування за походженням до напоїв, які виготовляються на інших територіях). Україна вже поступилася декількома позиціями своєї виноробницької продукції (залишилася без права використання брендів «коньяк», «шампанське», «херес» та ін.). Єдине, чого вдалося добитися, – 10-річного перехідного періоду.