Аграрний тиждень. Україна
» » Плодоовочевий кошик українців збільшується
» » Плодоовочевий кошик українців збільшується

    Плодоовочевий кошик українців збільшується


    Останніми роками в Україні спостерігається тенденція зростання споживання фруктів та овочів. З розрахунку на одну особу споживання даної продукції збільшилось на 10%, але цей показник все ще залишається нижчим за світові стандарти. Та експерти плодоовочевого ринку переконані: незабаром на Україну чекає збільшення виробництва овочів, фруктів та ягід.

     

    Плодоовочеві перспективи, передумови необхідні для ефективного ведення комерційного плодоовочівництва та світові тенденції на ринку обговорювали на II Міжнародній конференції «Комерційне плодоовочівництво в Україні - 2011». Про глобальні тенденції на ринку овочів та фруктів у світі розповідав присутнім представник Університету ім. Гумбольдта (Берлін), факультету сільського господарства та садівництва Вольфганг Бокельманн. За його словами, ринок свіжих фруктів має певні особливості, які потрібно враховувати. «Насамперед, фрукти – це продукти, які швидко псуються і ця особливість диктує умови у створенні особливих дистриб’юторських мереж, - зазначив експерт. – Також треба зважати на те, що нині близько 80% споживачів купують фрукти переважно у великих супермаркетах. Торговельні мережі здійснюють закупівлі по всьому світу, то виходить, що й конкуренція відбувається на глобальному рівні».

    В Україні за підрахунками експертів теж більшість плодоовочевої продукції купується через мережу великих супермаркетів і при цьому виробникам дуже важко адаптуватися до зростаючих вимог продуктових роздрібних мереж. Хоча, за словами експерта з розвитку ринкової інфраструктури проекту «Виконання Україною зобов’язань щодо членства в СОТ і Європейської політики добросусідства в аграрному секторі» Джона Мілнса, в країнах ЄС менші за розміром господарства, як правило, вирощують продукцію кращої якості, аніж великі компанії. А зважаючи на те, що сьогодні в Україні більше 80% українських овочів і фруктів вирощується господарствами населення, то цілком можливо, що українська продукція зможе завоювати європейські ринки.

    Серед позитивних аспектів вирощування ягід і фруктів в Україні, за словами директора компанії «Фрутіка» Мартіна Галлера, - доступність землі, порівняно дешева робоча сила та нестача майже всіх ягід і фруктів на внутрішньому ринку. Водночас пан Галлер розповів про певні підрахунки прибутковості вирощування полуниці на прикладі двох країн – Італії та України.

    Виробничі витрати в Україні становлять 1 євро на кілограм полуниці, в Італії ці витрати вдвічі більші. Та при цьому ціни на свіжі ягоди в Італії на рівні 3 євро/кг, в Україні – 1,4 євро/кг. Врахувавши всі можливі витрати і прибутки, виходить, що італійці отримують 0,5 євро на 1 кг полуниці чистого прибутку, а українці мають лише 0,08 євро з кілограму. До речі, лідерами з виробництва цієї ягоди є Китай (1,6 млн. т), США, Каліфорнія (763 тис. т), Мексика (150 тис. т) і Польща (120 тис. т).

    Зрозуміло, з фруктів найбільшої уваги у виробників заслуговує яблуко. Україна, одна з небагатьох країн, яка останнім часом не зменшує виробництво цього фрукту, а навпаки – нарощує, переконувала експерт з технологій вирощування зерняткових Ніна Дмитра. Вона детально розповіла присутнім про сучасні технології вирощування фруктової продукції в Україні. Серед новинок, які представила експерт – використання імунних сортів. Це новий напрямок у технології вирощування яблук. А її перевагами є: зниження затрат на 60-70%; щорічне гарантоване плодоношення; висока врожайність; вихід стандартної продукції до 95%; можливість вирощувати яблуко як органічну продукцію.

    Спілкуючись між собою, учасники конференції наголошували, що займатися садівництвом професійно відважились небагато фермерів. Бо фруктові сади – справа дуже затратна, кожен гектар насаджень потребує як мінімум 150 тис. доларів, а окупиться справа через 5, а то і 10 років. Тому садами займаються господарства, які мають давні традиції садівництва і невеличкі фермерські господарства та іноземні компанії, які бачать перспективи в Україні. Іноземців зацікавили природно-кліматичні умови, родючий ґрунт і мізерна вартість нашої робочої сили. Проте й проблем у галузі вистачає, а найбільша з них – відсутність сховищ для зберігання овочів і фруктів.

    За словами одного з експертів УКАБ Романа Сластьона, сьогодні український ринок фруктів та овочів відчуває певний дефіцит навіть традиційних для нас видів продукції. Про це свідчить зростання їх імпорту, а також ріст внутрішніх цін. Водночас експерти переконані: зростання внутрішнього споживання плодоовочевої продукції повинно стати позитивним сигналом до подальшого розвитку вітчизняної галузі плодоовочівництва, і в першу чергу - до виробництва в комерційному секторі.

    Інше питання, що хвилює виробників: що необхідно зробити, аби українське плодоовочівництво змогло конкурувати з європейською продукцією? Відповідаючи на це запитання, експерти були одностайні: необхідно здійснювати інвестиції у покращення інфраструктури, розвивати систему субсидіювання виробництва за європейськими аналогіями. А ще не менш важливо поставити акцент на якості.

                                                                                                     Людмила ЛЕБІДЬ

     

     





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Плодоовочевий кошик українців збільшується


Останніми роками в Україні спостерігається тенденція зростання споживання фруктів та овочів. З розрахунку на одну особу споживання даної продукції збільшилось на 10%, але цей показник все ще залишається нижчим за світові стандарти. Та експерти плодоовочевого ринку переконані: незабаром на Україну чекає збільшення виробництва овочів, фруктів та ягід.

 

Плодоовочеві перспективи, передумови необхідні для ефективного ведення комерційного плодоовочівництва та світові тенденції на ринку обговорювали на II Міжнародній конференції «Комерційне плодоовочівництво в Україні - 2011». Про глобальні тенденції на ринку овочів та фруктів у світі розповідав присутнім представник Університету ім. Гумбольдта (Берлін), факультету сільського господарства та садівництва Вольфганг Бокельманн. За його словами, ринок свіжих фруктів має певні особливості, які потрібно враховувати. «Насамперед, фрукти – це продукти, які швидко псуються і ця особливість диктує умови у створенні особливих дистриб’юторських мереж, - зазначив експерт. – Також треба зважати на те, що нині близько 80% споживачів купують фрукти переважно у великих супермаркетах. Торговельні мережі здійснюють закупівлі по всьому світу, то виходить, що й конкуренція відбувається на глобальному рівні».

В Україні за підрахунками експертів теж більшість плодоовочевої продукції купується через мережу великих супермаркетів і при цьому виробникам дуже важко адаптуватися до зростаючих вимог продуктових роздрібних мереж. Хоча, за словами експерта з розвитку ринкової інфраструктури проекту «Виконання Україною зобов’язань щодо членства в СОТ і Європейської політики добросусідства в аграрному секторі» Джона Мілнса, в країнах ЄС менші за розміром господарства, як правило, вирощують продукцію кращої якості, аніж великі компанії. А зважаючи на те, що сьогодні в Україні більше 80% українських овочів і фруктів вирощується господарствами населення, то цілком можливо, що українська продукція зможе завоювати європейські ринки.

Серед позитивних аспектів вирощування ягід і фруктів в Україні, за словами директора компанії «Фрутіка» Мартіна Галлера, - доступність землі, порівняно дешева робоча сила та нестача майже всіх ягід і фруктів на внутрішньому ринку. Водночас пан Галлер розповів про певні підрахунки прибутковості вирощування полуниці на прикладі двох країн – Італії та України.

Виробничі витрати в Україні становлять 1 євро на кілограм полуниці, в Італії ці витрати вдвічі більші. Та при цьому ціни на свіжі ягоди в Італії на рівні 3 євро/кг, в Україні – 1,4 євро/кг. Врахувавши всі можливі витрати і прибутки, виходить, що італійці отримують 0,5 євро на 1 кг полуниці чистого прибутку, а українці мають лише 0,08 євро з кілограму. До речі, лідерами з виробництва цієї ягоди є Китай (1,6 млн. т), США, Каліфорнія (763 тис. т), Мексика (150 тис. т) і Польща (120 тис. т).

Зрозуміло, з фруктів найбільшої уваги у виробників заслуговує яблуко. Україна, одна з небагатьох країн, яка останнім часом не зменшує виробництво цього фрукту, а навпаки – нарощує, переконувала експерт з технологій вирощування зерняткових Ніна Дмитра. Вона детально розповіла присутнім про сучасні технології вирощування фруктової продукції в Україні. Серед новинок, які представила експерт – використання імунних сортів. Це новий напрямок у технології вирощування яблук. А її перевагами є: зниження затрат на 60-70%; щорічне гарантоване плодоношення; висока врожайність; вихід стандартної продукції до 95%; можливість вирощувати яблуко як органічну продукцію.

Спілкуючись між собою, учасники конференції наголошували, що займатися садівництвом професійно відважились небагато фермерів. Бо фруктові сади – справа дуже затратна, кожен гектар насаджень потребує як мінімум 150 тис. доларів, а окупиться справа через 5, а то і 10 років. Тому садами займаються господарства, які мають давні традиції садівництва і невеличкі фермерські господарства та іноземні компанії, які бачать перспективи в Україні. Іноземців зацікавили природно-кліматичні умови, родючий ґрунт і мізерна вартість нашої робочої сили. Проте й проблем у галузі вистачає, а найбільша з них – відсутність сховищ для зберігання овочів і фруктів.

За словами одного з експертів УКАБ Романа Сластьона, сьогодні український ринок фруктів та овочів відчуває певний дефіцит навіть традиційних для нас видів продукції. Про це свідчить зростання їх імпорту, а також ріст внутрішніх цін. Водночас експерти переконані: зростання внутрішнього споживання плодоовочевої продукції повинно стати позитивним сигналом до подальшого розвитку вітчизняної галузі плодоовочівництва, і в першу чергу - до виробництва в комерційному секторі.

Інше питання, що хвилює виробників: що необхідно зробити, аби українське плодоовочівництво змогло конкурувати з європейською продукцією? Відповідаючи на це запитання, експерти були одностайні: необхідно здійснювати інвестиції у покращення інфраструктури, розвивати систему субсидіювання виробництва за європейськими аналогіями. А ще не менш важливо поставити акцент на якості.

                                                                                                 Людмила ЛЕБІДЬ

 

 





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.