Аграрний тиждень. Україна
» » І на траві можна бізнес зробити
» » І на траві можна бізнес зробити

    І на траві можна бізнес зробити


    У селі Спас Коломийського району на Івано-Франківщині створено проект «Великий Карпатський Бренд».

     Сертифікат європейський є – бракує українського законодавства

    Про те, що селяни Прикарпаття прагнуть споживати все органічне, стало відомо минулого літа під час першого міжнародного фестивалю автентичної карпатської кухні "Смачний Спас". Він проходив за фінансової підтримки Швейцарії у однойменному гірському селі на Коломийщині. Саме Швейцарія, яка посідає друге місце у світі за споживанням екологічно чистої продукції на душу населення, й зініціювала тут міжнародний семінар із сертифікації продукції в Карпатах.

    Тепер кожне третє господарство у Спасі має документ, який засвідчує, що воно вирощує або виготовляє органічну (екологічно чисту, безпечну) продукцію. За собівартістю продукція дорожча, але сільський голова Олександра Гоянюк запевняє, що все більше її земляків переконуються – вона корисніша.

    Наразі таких господарств, які ведуть сертифіковане органічне виробництво, небагато ні на Прикарпатті, ні в Україні – їх 121. Вони забезпечують усього два відсотки від загального обсягу продукції. Як і небагато є громадських організацій, які б пропагували і підтримували цей рух. Можна назвати кілька: Федерація органічного руху України, Асоціація виробників органічної продукції «Чиста флора», Асоціація «БІОЛан Україна», Клуб органічного землеробства.

    Зрештою, навіть поняття «органічна» законодавчо не закріплене, говорить менеджер проектів Інформаційного центру «Зелене досьє» Катерина Малькова.

    «Наразі законодавства відповідного не існує в Україні взагалі. Закон про органічне виробництво лише розробляється. Тому поняття «екологічна», «біологічна», «натуральна» і так далі не є розмежованими», – каже вона.

    Такого закону бояться великі трейдери. Україна, на відміну від Росії, уже має споживчий кошик, де представлені всі виробники й переробники зернових, м’яса, молока, овочів, фруктів, навіть карпатська бджола просертифікована. Ухвалення закону дало б можливість ввести дотації, адже затрати на органічне виробництво вищі.

     «Тому, коли ми говоримо, що у нас є європейський сертифікат, нам відповідають: ну то й що, що він у вас є, якщо нема законодавства України?» – додає керівник Асоціації «Чиста флора» Михайло Стовп’юк.

    Систему сертифікації в Україні допомагають розвивати фахівці Швейцарського дослідного інституту органічного сільського господарства FiBL. Це і консультативна, і фінансова допомога.

     

                                        Ідея Великого Карпатського Бренду

    Представники американської фундації Хайфер Інтернешнл, громадських організацій, кооперативів, фермерських та індивідуальних господарств, державних структур, місцевих та регіональних органів влади висловили намір об’єднати зусилля для створення та впровадження Великого Карпатського Бренду.

    Його мета - створення умов для розвитку сталого туризму, виробництво екологічної й органічної продукції, відродження народних промислів, із відповідним маркуванням продукції, захищеної від підробок.

    У перспективі бренд представлятиме Прикарпаття на всеукраїнському та світовому рівні. Керівник проекту "Великий Карпатський Бренд" - голова Асоціації "Чиста флора" Михайло Стовп'юк.

    «У цей непростий час треба було затягнути паски і на рівні державної політики цільовим призначенням спрямувати кошти, викроєні, де тільки можна, на розвиток малої переробної промисловості. Якщо проспимо ще рік, транснаціональні компанії оговтаються і знову монополізують ринки. Тоді ми ще довго тягнутимемо лямку їхнього сировинного придатку”, - каже автор проекту.

    Ринок органічних продуктів в Україні лише почав розвиватися, тому вибір органіки доволі обмежений. Відрізнити органічний продукт можна за маркуванням. На імпортованих з ЄС продуктах найчастіше зустрічається напис «Organic Farming». А продукція українських виробників органіки представлена марками «Чиста флора» (сертифікат швейцарської марки «IMO»), «Пан Еко», «Жменька», «Галка-Карпати», «Харківнатурпродукт», «Славута». Органічні продукти цих марок продаються майже в усіх супермаркетах. Це передовсім крупи, сиропи, гриби, чаї, сухофрукти.

    В Івано-Франківській області спеціалізовані магазини органічної продукції є поки що лише у Коломиї. Незабаром планується відкриття такого магазину і в обласному центрі, запевняє директор Торгового дому «Чиста флора» і власник крамниць органіки Михайло Стовп'юк.

    У двох коломийських крамницях продаються органічні фіточаї з трав, зібраних в екологічно чистих регіонах Карпат, фруктові соки, сиропи, гуцульська бринза, селиські сири, зроблені за швейцарськими технологіями, лісовий мед, сухофрукти. Ціни на продукцію невисокі. Є навіть органічне м'ясо - баранину та свинину - постачають з домогосподарств, сертифікованих «Чистою флорою» (60 грн. за кілограм). Особливою гордістю Михайло Стовп'юк вважає сублімовані фрукти та ягоди. Малина, апельсин, полуниці, смородина заготовлені за спеціальним методом висушування замороженого продукту, який дозволяє зберегти значно більше вітамінів, ніж при звичайній сушці.

    Зараз швейцарці допомагають розробляти торгову марку «Карпатська». А голова Івано-Франківської обласної держадміністрації Михайло Вишиванюк повідомив про виділення 127 тисяч гривень на сертифікацію земель.

                                                                    

                                                                    Олександра ЛІСКОНОГ

                                                                    Івано-Франківська область

     

     

     

     

     

     

     

     





    Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

І на траві можна бізнес зробити


У селі Спас Коломийського району на Івано-Франківщині створено проект «Великий Карпатський Бренд».

 Сертифікат європейський є – бракує українського законодавства

Про те, що селяни Прикарпаття прагнуть споживати все органічне, стало відомо минулого літа під час першого міжнародного фестивалю автентичної карпатської кухні "Смачний Спас". Він проходив за фінансової підтримки Швейцарії у однойменному гірському селі на Коломийщині. Саме Швейцарія, яка посідає друге місце у світі за споживанням екологічно чистої продукції на душу населення, й зініціювала тут міжнародний семінар із сертифікації продукції в Карпатах.

Тепер кожне третє господарство у Спасі має документ, який засвідчує, що воно вирощує або виготовляє органічну (екологічно чисту, безпечну) продукцію. За собівартістю продукція дорожча, але сільський голова Олександра Гоянюк запевняє, що все більше її земляків переконуються – вона корисніша.

Наразі таких господарств, які ведуть сертифіковане органічне виробництво, небагато ні на Прикарпатті, ні в Україні – їх 121. Вони забезпечують усього два відсотки від загального обсягу продукції. Як і небагато є громадських організацій, які б пропагували і підтримували цей рух. Можна назвати кілька: Федерація органічного руху України, Асоціація виробників органічної продукції «Чиста флора», Асоціація «БІОЛан Україна», Клуб органічного землеробства.

Зрештою, навіть поняття «органічна» законодавчо не закріплене, говорить менеджер проектів Інформаційного центру «Зелене досьє» Катерина Малькова.

«Наразі законодавства відповідного не існує в Україні взагалі. Закон про органічне виробництво лише розробляється. Тому поняття «екологічна», «біологічна», «натуральна» і так далі не є розмежованими», – каже вона.

Такого закону бояться великі трейдери. Україна, на відміну від Росії, уже має споживчий кошик, де представлені всі виробники й переробники зернових, м’яса, молока, овочів, фруктів, навіть карпатська бджола просертифікована. Ухвалення закону дало б можливість ввести дотації, адже затрати на органічне виробництво вищі.

 «Тому, коли ми говоримо, що у нас є європейський сертифікат, нам відповідають: ну то й що, що він у вас є, якщо нема законодавства України?» – додає керівник Асоціації «Чиста флора» Михайло Стовп’юк.

Систему сертифікації в Україні допомагають розвивати фахівці Швейцарського дослідного інституту органічного сільського господарства FiBL. Це і консультативна, і фінансова допомога.

 

                                    Ідея Великого Карпатського Бренду

Представники американської фундації Хайфер Інтернешнл, громадських організацій, кооперативів, фермерських та індивідуальних господарств, державних структур, місцевих та регіональних органів влади висловили намір об’єднати зусилля для створення та впровадження Великого Карпатського Бренду.

Його мета - створення умов для розвитку сталого туризму, виробництво екологічної й органічної продукції, відродження народних промислів, із відповідним маркуванням продукції, захищеної від підробок.

У перспективі бренд представлятиме Прикарпаття на всеукраїнському та світовому рівні. Керівник проекту "Великий Карпатський Бренд" - голова Асоціації "Чиста флора" Михайло Стовп'юк.

«У цей непростий час треба було затягнути паски і на рівні державної політики цільовим призначенням спрямувати кошти, викроєні, де тільки можна, на розвиток малої переробної промисловості. Якщо проспимо ще рік, транснаціональні компанії оговтаються і знову монополізують ринки. Тоді ми ще довго тягнутимемо лямку їхнього сировинного придатку”, - каже автор проекту.

Ринок органічних продуктів в Україні лише почав розвиватися, тому вибір органіки доволі обмежений. Відрізнити органічний продукт можна за маркуванням. На імпортованих з ЄС продуктах найчастіше зустрічається напис «Organic Farming». А продукція українських виробників органіки представлена марками «Чиста флора» (сертифікат швейцарської марки «IMO»), «Пан Еко», «Жменька», «Галка-Карпати», «Харківнатурпродукт», «Славута». Органічні продукти цих марок продаються майже в усіх супермаркетах. Це передовсім крупи, сиропи, гриби, чаї, сухофрукти.

В Івано-Франківській області спеціалізовані магазини органічної продукції є поки що лише у Коломиї. Незабаром планується відкриття такого магазину і в обласному центрі, запевняє директор Торгового дому «Чиста флора» і власник крамниць органіки Михайло Стовп'юк.

У двох коломийських крамницях продаються органічні фіточаї з трав, зібраних в екологічно чистих регіонах Карпат, фруктові соки, сиропи, гуцульська бринза, селиські сири, зроблені за швейцарськими технологіями, лісовий мед, сухофрукти. Ціни на продукцію невисокі. Є навіть органічне м'ясо - баранину та свинину - постачають з домогосподарств, сертифікованих «Чистою флорою» (60 грн. за кілограм). Особливою гордістю Михайло Стовп'юк вважає сублімовані фрукти та ягоди. Малина, апельсин, полуниці, смородина заготовлені за спеціальним методом висушування замороженого продукту, який дозволяє зберегти значно більше вітамінів, ніж при звичайній сушці.

Зараз швейцарці допомагають розробляти торгову марку «Карпатська». А голова Івано-Франківської обласної держадміністрації Михайло Вишиванюк повідомив про виділення 127 тисяч гривень на сертифікацію земель.

                                                                

                                                                Олександра ЛІСКОНОГ

                                                                Івано-Франківська область

 

 

 

 

 

 

 

 





Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.