Аграрний тиждень. Україна
» » На державні землі чекає розпаювання по-новому
» » На державні землі чекає розпаювання по-новому

    На державні землі чекає розпаювання по-новому



    Народні обранці проголосували за законопроект, яким пропонується змінити правила розпаювання земель державної та комунальної власності. Розяснення опубліковані на сайті Верховної Ради України.

    Про законопроект
    Законопроект №3012-2 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення права працівників державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій на одержання земельної частки (паю)" був прийнятий за основу 13 липня 2020 року.
    Його автори - ряд депутатів. Зокрема, Микола Сольський, Артем Нагаєвський, Павло Халімон, Олег Трасов, Іван Чайківський, Андрій Мотовиловець, Олег Кулініч: Микола Кучер та інші.

    Нововведення законопроекту
    Законопроектом пропонується оптимізувати процедуру приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств та встановити наступний порядок приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій:
    встановити правило, за яких приватизації підлягають лише землі державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій;
    запровадити норми, за якими приватизація земель сільськогосподарських підприємств може здійснюватися як в процесі приватизації самих підприємств, так і без прийняття рішення про їх приватизацію, на підставі рішення органу, до сфери управління якого належить підприємство, а також при ліквідації підприємств;
    встановити, що при приватизації земель підприємств здійснюється наступний розподіл їх сільськогосподарських угідь:
    - до 40% земель розподіляється між працівниками підприємства та пенсіонерами з їх числа, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери села (при цьому площа земель, що передається у власність одного працівника підприємства або пенсіонера з числа колишніх працівників підприємств визначається у розмірі середнього розміру земельної частки (паю) по району, а для працівників закладів соціальної сфери не може перевищувати 2 га);
    - до 20% земель передаються у власність учасникам бойових дій для ведення особистого селянського господарства (при цьому площа земель, що передається у власність однієї особи не може перевищувати 2 га);
    - не менше 40% передаються в оренду на земельних торгах (крім випадків приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств).
    У випадку приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств, землі, які залишились після розподілу між працівниками підприємства, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери села та учасниками бойових дій, передаються в оренду на 50 років господарському товариству, у яке перетворюється підприємство.
    Проектом пропонується несільськогосподарські угіддя та землі несільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні підприємства при його ліквідації, передати до комунальної власності територіальних громад за місцем їх розташування.
    Законопроектом також вносяться деякі зміни до Законів України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», «Про наукову і науково-технічну діяльність» з метою узгодження їх положень із Земельним кодексом України.

    Що говорять автори законопроекту
    Автори вважають, що зараз механізм приватизації державних та комунальних земель сільськогосподарських підприємств недосконалий. Не зрозуміло у яких випадках проводиться приватизація землі, які площі можуть бути приватизовані, а які мають залишитися у державній чи комунальній власності.
    Також є проблеми з приватизацією земель колишніх державних підприємств. А саме: ділянки, які належали державним с/г підприємствам так і не були передані у колективну власність. Тому неможливо розпаювати ці землі між працівниками.

    Що має змінити законопроект 
    «Як показує практика, держава не є ефективним власником земель, - стверджує Еліна Редіх (Бізнес Цензор) у своїй статті. - В середньому державні агропідприємства отримують на $220 менше виручки та на $55 менше чистого прибутку з 1 га, ніж приватні підприємства».
    Авторка констатує: «… нині в країні близько 500 державних сільгосппідприємств. Лише в підпорядкування Національної академії аграрних наук - 271 установа, у тому числі 125 держпідприємств дослідних господарств, що володіють землями. Багато з цих підприємств - збиткові. Їх утримання приносить лише додаткові витрати з бюджету країни, а на самих підприємствах процвітає корупція. 
    Не секрет, що часто на землях державних підприємств працюють за різними "схемами" зовсім не науковці. Саме тому, а ні державі, а ні академії аграрних наук не потрібна така велика кількість земель. Набагато вигідніше буде знайти для цих земель власника, який зацікавлений у збільшенні прибутку з гектара та який орендуватиме землю офіційно. 
    А завдяки закону, паї зможуть отримати ті, хто був позбавлений такої можливості та не має ділянки. Нові власники відповідно зможуть обробляти свою ділянку самостійно, здавати в оренду або ж продати після зняття мораторію у 2021 році».  





    Схожі новини
  • Верховна Рада прийняла у першому читанні Проєкт Закону про розпаювання земель державних підприємств
  • Рада відхилила законопроекти щодо переліку заборонених до приватизації держоб’єктів
  • Рада провалила законопроект щодо прав деяких громадян на одержання земельного паю
  • Кабмін взявся за паювання землі
  • Депутати хочуть розділити землю на державну і комунальну

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

На державні землі чекає розпаювання по-новому



Народні обранці проголосували за законопроект, яким пропонується змінити правила розпаювання земель державної та комунальної власності. Розяснення опубліковані на сайті Верховної Ради України.

Про законопроект
Законопроект №3012-2 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення права працівників державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій на одержання земельної частки (паю)" був прийнятий за основу 13 липня 2020 року.
Його автори - ряд депутатів. Зокрема, Микола Сольський, Артем Нагаєвський, Павло Халімон, Олег Трасов, Іван Чайківський, Андрій Мотовиловець, Олег Кулініч: Микола Кучер та інші.

Нововведення законопроекту
Законопроектом пропонується оптимізувати процедуру приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств та встановити наступний порядок приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій:
встановити правило, за яких приватизації підлягають лише землі державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій;
запровадити норми, за якими приватизація земель сільськогосподарських підприємств може здійснюватися як в процесі приватизації самих підприємств, так і без прийняття рішення про їх приватизацію, на підставі рішення органу, до сфери управління якого належить підприємство, а також при ліквідації підприємств;
встановити, що при приватизації земель підприємств здійснюється наступний розподіл їх сільськогосподарських угідь:
- до 40% земель розподіляється між працівниками підприємства та пенсіонерами з їх числа, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери села (при цьому площа земель, що передається у власність одного працівника підприємства або пенсіонера з числа колишніх працівників підприємств визначається у розмірі середнього розміру земельної частки (паю) по району, а для працівників закладів соціальної сфери не може перевищувати 2 га);
- до 20% земель передаються у власність учасникам бойових дій для ведення особистого селянського господарства (при цьому площа земель, що передається у власність однієї особи не може перевищувати 2 га);
- не менше 40% передаються в оренду на земельних торгах (крім випадків приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств).
У випадку приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств, землі, які залишились після розподілу між працівниками підприємства, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери села та учасниками бойових дій, передаються в оренду на 50 років господарському товариству, у яке перетворюється підприємство.
Проектом пропонується несільськогосподарські угіддя та землі несільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні підприємства при його ліквідації, передати до комунальної власності територіальних громад за місцем їх розташування.
Законопроектом також вносяться деякі зміни до Законів України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», «Про наукову і науково-технічну діяльність» з метою узгодження їх положень із Земельним кодексом України.

Що говорять автори законопроекту
Автори вважають, що зараз механізм приватизації державних та комунальних земель сільськогосподарських підприємств недосконалий. Не зрозуміло у яких випадках проводиться приватизація землі, які площі можуть бути приватизовані, а які мають залишитися у державній чи комунальній власності.
Також є проблеми з приватизацією земель колишніх державних підприємств. А саме: ділянки, які належали державним с/г підприємствам так і не були передані у колективну власність. Тому неможливо розпаювати ці землі між працівниками.

Що має змінити законопроект 
«Як показує практика, держава не є ефективним власником земель, - стверджує Еліна Редіх (Бізнес Цензор) у своїй статті. - В середньому державні агропідприємства отримують на $220 менше виручки та на $55 менше чистого прибутку з 1 га, ніж приватні підприємства».
Авторка констатує: «… нині в країні близько 500 державних сільгосппідприємств. Лише в підпорядкування Національної академії аграрних наук - 271 установа, у тому числі 125 держпідприємств дослідних господарств, що володіють землями. Багато з цих підприємств - збиткові. Їх утримання приносить лише додаткові витрати з бюджету країни, а на самих підприємствах процвітає корупція. 
Не секрет, що часто на землях державних підприємств працюють за різними "схемами" зовсім не науковці. Саме тому, а ні державі, а ні академії аграрних наук не потрібна така велика кількість земель. Набагато вигідніше буде знайти для цих земель власника, який зацікавлений у збільшенні прибутку з гектара та який орендуватиме землю офіційно. 
А завдяки закону, паї зможуть отримати ті, хто був позбавлений такої можливості та не має ділянки. Нові власники відповідно зможуть обробляти свою ділянку самостійно, здавати в оренду або ж продати після зняття мораторію у 2021 році».  





Схожі новини
  • Верховна Рада прийняла у першому читанні Проєкт Закону про розпаювання земель державних підприємств
  • Рада відхилила законопроекти щодо переліку заборонених до приватизації держоб’єктів
  • Рада провалила законопроект щодо прав деяких громадян на одержання земельного паю
  • Кабмін взявся за паювання землі
  • Депутати хочуть розділити землю на державну і комунальну

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.