Аграрний тиждень. Україна
» » На свій ринок - зі своєю продукцією
» » На свій ринок - зі своєю продукцією

    На свій ринок - зі своєю продукцією


    Ще один сезон пережили тепличники України. Цьогоріч їм, як ніколи, було сутужно: ціни на газ аж ніяк не давали змоги вирощувати продукцію з невисокою собівартістю. Відтак наші виробники тепличних овочів не могли конкурувати на ринку, приміром, з турецькими. Українці ж, маючи невеликі статки, надають перевагу дешевшій городині – імпортованій.

    І взимку, і ранньої весни тепличні помідори, вирощені в Україні, коштували дорожче, ніж завезені з-за кордону. Вітчизняні виробники стверджують, що немає взагалі ніякого сенсу конкурувати з турецькими помідорами, оскільки там їх закупівельна ціна, разом із логістикою, дешевша за собівартість вирощених в українських теплицях. Але крім Туреччини, у вітчизняних тепличників є ще конкуренти з Європи – господарства, що вирощують овочі в Іспанії, Марокко, Нідерландах, Португалії і Польщі. Кожного року Україна імпортує понад 55 тис. т тепличних помідорів, а це - майже половина продукції, реалізованої в «ритейлі», тобто в роздрібній торгівлі.

    Чи реально зменшити імпорт тепличних овочів до України і що для цього потрібно зробити? Ці запитання ми поставили директору Департаменту землеробства Міністерства аграрної політики та продовольства України Олександру Демидову.

    - На моє переконання, потрібно у найближчі роки збільшити площі під закритим ґрунтом, побудувавши нові тепличні комплекси та запровадивши в них інтенсивні технології вирощування тепличної продукції, зокрема, застосування фертигації (внесення в ґрунт розчинних у воді міндобрив), якісного насіннєвого матеріалу, що і здійснюють у своїй діяльності керівники потужних тепличних комбінатів. Як наслідок, наші овочі закритого ґрунту через їх високу якість та відповідну сертифікацію залюбки хочуть бачити мережі супермаркетів як України, країн СНД, так і країни Європейського Союзу, - каже Олександр Анатолійович. - Такі бренди як «З грядки», «Пуща Водиця», «Северинка», «Крим теплиця» давно знані та високо цінуються не тільки українськими господинями. Нині, і цього сезону зокрема, вітчизняні мережі супермаркетів прагнули, перш за все, закуповувати не імпортовані тепличні огірки та томати, а вітчизняні.

    Варто сказати, що в останні роки основна маса овочів закритого ґрунту надходила за імпортом у листопаді - лютому, бо вітчизняні тепличні комбінати щороку починають реалізовувати свою продукцію десь після 15 лютого.

    В Міністерстві аграрної політики та продовольства переконують, що, незважаючи на проблеми, теплична галузь продовжує розвиватися. За даними профільного міністерства, у 2012-му площа введення нових тепличних комплексів орієнтовно складатиме більше 60 га (31 об’єкт) на загальну суму більше 1,6 млрд. гривень. По одному тепличному господарству запрацює в АР Крим, Вінницькій, Дніпропетровській, Житомирській, Львівській, Київській, Хмельницькій, Тернопільській областях. По кілька об’єктів планується відкрити в Донецькій , Запорізькій, Миколаївській, Одеській, Рівненській, Харківській та Черкаській.

    Найпотужніший об’єкт у поточному році буде побудовано на площі 15 га із орієнтованою вартістю будівництва 150 млн. євро у селі Заліщики Тернопільської області. А вирощуватимуть у ньому томати і перець.

             За словами Олександра Демидова, у профільному міністерстві системно думають про перспективи розвитку тепличного господарства. Підтвердженням цьому є прийнята 31 жовтня 2011 року розпорядженням Кабінету Міністрів України №1120 Концепція розвитку овочівництва та переробної галузі. Документом передбачається, що будуть здійснені комплексні системні заходи, спрямовані на застосування допомоги з боку держави, розвиток наукових досліджень, запровадження інформаційної та інвестиційної моделі розвитку галузі овочівництва. Передбачено і формування власного експортного потенціалу шляхом здійснення імпортозаміщення та підвищення економічної ефективності галузі та соціального забезпечення.

    - Відповідно до пункту 2 вищезазначеного розпорядження передбачено, що фахівці Мінагрополітики України разом із представниками зацікавлених центральних органів виконавчої влади та вченими Національної академії аграрних наук України у шестимісячний строк напрацюють з урахуванням положень згадуваної Концепції проект постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, - зазначає Олександр Демидов. – Звісно, через зміни ми зможемо приділити тепличному господарству країни ту увагу, на яку воно нині заслуговує.

    І дійсно, не забути би про тепличні господарства. Адже в тому і є специфіка українського споживання, що ми - серед лідерів у Європі за обсягами споживання саме овочевої продукції. І шкода буде втратити цей ринок збуту. Сьогодні ж реалії такі: країни-виробники овочів тільки й шукають можливості потрапити до українського споживача. Українські ж тепличники поки що вимушені поступитися їм місцем. То може, це питання престижу не лише виробника, а й держави?

                                                                                      Людмила ЛЕБІДЬ





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Лабораторії Держсільгоспінспекції мають міжнародну акредитацію та працюють у штатному режимі
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

На свій ринок - зі своєю продукцією


Ще один сезон пережили тепличники України. Цьогоріч їм, як ніколи, було сутужно: ціни на газ аж ніяк не давали змоги вирощувати продукцію з невисокою собівартістю. Відтак наші виробники тепличних овочів не могли конкурувати на ринку, приміром, з турецькими. Українці ж, маючи невеликі статки, надають перевагу дешевшій городині – імпортованій.

І взимку, і ранньої весни тепличні помідори, вирощені в Україні, коштували дорожче, ніж завезені з-за кордону. Вітчизняні виробники стверджують, що немає взагалі ніякого сенсу конкурувати з турецькими помідорами, оскільки там їх закупівельна ціна, разом із логістикою, дешевша за собівартість вирощених в українських теплицях. Але крім Туреччини, у вітчизняних тепличників є ще конкуренти з Європи – господарства, що вирощують овочі в Іспанії, Марокко, Нідерландах, Португалії і Польщі. Кожного року Україна імпортує понад 55 тис. т тепличних помідорів, а це - майже половина продукції, реалізованої в «ритейлі», тобто в роздрібній торгівлі.

Чи реально зменшити імпорт тепличних овочів до України і що для цього потрібно зробити? Ці запитання ми поставили директору Департаменту землеробства Міністерства аграрної політики та продовольства України Олександру Демидову.

- На моє переконання, потрібно у найближчі роки збільшити площі під закритим ґрунтом, побудувавши нові тепличні комплекси та запровадивши в них інтенсивні технології вирощування тепличної продукції, зокрема, застосування фертигації (внесення в ґрунт розчинних у воді міндобрив), якісного насіннєвого матеріалу, що і здійснюють у своїй діяльності керівники потужних тепличних комбінатів. Як наслідок, наші овочі закритого ґрунту через їх високу якість та відповідну сертифікацію залюбки хочуть бачити мережі супермаркетів як України, країн СНД, так і країни Європейського Союзу, - каже Олександр Анатолійович. - Такі бренди як «З грядки», «Пуща Водиця», «Северинка», «Крим теплиця» давно знані та високо цінуються не тільки українськими господинями. Нині, і цього сезону зокрема, вітчизняні мережі супермаркетів прагнули, перш за все, закуповувати не імпортовані тепличні огірки та томати, а вітчизняні.

Варто сказати, що в останні роки основна маса овочів закритого ґрунту надходила за імпортом у листопаді - лютому, бо вітчизняні тепличні комбінати щороку починають реалізовувати свою продукцію десь після 15 лютого.

В Міністерстві аграрної політики та продовольства переконують, що, незважаючи на проблеми, теплична галузь продовжує розвиватися. За даними профільного міністерства, у 2012-му площа введення нових тепличних комплексів орієнтовно складатиме більше 60 га (31 об’єкт) на загальну суму більше 1,6 млрд. гривень. По одному тепличному господарству запрацює в АР Крим, Вінницькій, Дніпропетровській, Житомирській, Львівській, Київській, Хмельницькій, Тернопільській областях. По кілька об’єктів планується відкрити в Донецькій , Запорізькій, Миколаївській, Одеській, Рівненській, Харківській та Черкаській.

Найпотужніший об’єкт у поточному році буде побудовано на площі 15 га із орієнтованою вартістю будівництва 150 млн. євро у селі Заліщики Тернопільської області. А вирощуватимуть у ньому томати і перець.

         За словами Олександра Демидова, у профільному міністерстві системно думають про перспективи розвитку тепличного господарства. Підтвердженням цьому є прийнята 31 жовтня 2011 року розпорядженням Кабінету Міністрів України №1120 Концепція розвитку овочівництва та переробної галузі. Документом передбачається, що будуть здійснені комплексні системні заходи, спрямовані на застосування допомоги з боку держави, розвиток наукових досліджень, запровадження інформаційної та інвестиційної моделі розвитку галузі овочівництва. Передбачено і формування власного експортного потенціалу шляхом здійснення імпортозаміщення та підвищення економічної ефективності галузі та соціального забезпечення.

- Відповідно до пункту 2 вищезазначеного розпорядження передбачено, що фахівці Мінагрополітики України разом із представниками зацікавлених центральних органів виконавчої влади та вченими Національної академії аграрних наук України у шестимісячний строк напрацюють з урахуванням положень згадуваної Концепції проект постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, - зазначає Олександр Демидов. – Звісно, через зміни ми зможемо приділити тепличному господарству країни ту увагу, на яку воно нині заслуговує.

І дійсно, не забути би про тепличні господарства. Адже в тому і є специфіка українського споживання, що ми - серед лідерів у Європі за обсягами споживання саме овочевої продукції. І шкода буде втратити цей ринок збуту. Сьогодні ж реалії такі: країни-виробники овочів тільки й шукають можливості потрапити до українського споживача. Українські ж тепличники поки що вимушені поступитися їм місцем. То може, це питання престижу не лише виробника, а й держави?

                                                                                  Людмила ЛЕБІДЬ





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Лабораторії Держсільгоспінспекції мають міжнародну акредитацію та працюють у штатному режимі
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.