Аграрний тиждень. Україна
» » І качок нагодує, і автівки заправить
» » І качок нагодує, і автівки заправить

    І качок нагодує, і автівки заправить




    Кажуть, хто не ризикує, той не п
    є шампанського. Чернігівський винахідник Іван Ступа пропонує підприємцям прибуткове ноу-хау - переробляти ряску на пальне. Учень Малої академії наук, випускник військового ліцею створив для цього навіть спеціальний апарат.

     

              Дослідивши властивості ряски, Іван дійшов висновку, що ця рослина містить у собі найбільше крохмалю, який є сировиною етанолу. За словами винахідника, з ряски можна отримати спирт, який в певній пропорції легко змішується зі звичайним пальним. Отриманою сумішшю можна заправляти автомобілі.

              Технологія дослідника нескладна. Вона базується на знайомому майже кожному мешканцю села процесі самогоноваріння. Спочатку зібрану річкову ряску перетирають і дістають з неї крохмаль. Потім до нього додають реагент бродіння солодове молоко - суміш ячмінного, житнього та просяного солоду. Завершальна стадія процесу - перегонка ряскової браги. Для отримання очищеного спирту вона повторюється кілька разів. Із трьох кілограмів ряски, каже Іван, виходить літр етилового спирту. Далі його змішують зі звичайним пальним у пропорції: 95% спирту на 5% пального.

              Спиртова суміш має високе октанове число. Тож виготовлений бензин, на думку юного технолога, не зашкодить довкіллю, бо в процесі його згоряння виділяється лише вода та вуглекислий газ. Іван зазначає, що пальне з ряски обійдеться клієнту від 6 до 9 гривень, залежно від масштабів його виробництва.

    На думку винахідника, нова технологія добре підходить середньому підприємству. «Для безперебійної роботи вистачить ректифікаційного апарату потужністю 10 літрів за годину», - каже Іван. Взимку, коли замерзають водойми, він пропонує метод штучного вирощування рослини у приміщеннях. Для цього підійдуть закинуті склади та ангари. Там, за словами новатора пального, можна розмістити стелажі лотків із ряскою: «У воді створюється відповідне середовище, подається необхідна кількість тепла і світла. З лотка на 1 квадратний метр можна отримувати 2,7 кг ряски за рік». За підрахунками Івана, приміщення площею 1 квадратний кілометр і заввишки 3 метри може дати 14 тис. літрів спирту. Науковців така пропозиція винахідника вже зацікавила. Однак, на їхню думку, це питання треба ще детально проаналізувати та вивчити. Та Іван не втрачає оптимізму. Він не сумнівається, що ряска незабаром хоч трохи, але таки потіснить нафту з паливного Олімпу.

    У хлопця є свої послідовники. Сільські жителі вже давно самотужки вирішують проблему альтернативної енергетики. Приміром, варять самогон-первак, який потім тричі фільтрують, доводячи міцність оковитої до 96 градусів. Потім розводять ним звичайне пальне, зокрема, бензин А-92. А це і є етанол.

     Таке саморобне пальне сільські винахідники заливають у свої мопеди і в «Жигулі». Люди кажуть, їхня техніка споживає його краще ніж звичайний бензин, який тепер рідко буває якісним. До речі, женуть первак найчастіше із цукрових буряків або яблук. Головне - рентабельність.

    Можливо, сільські машини незабаром будуть їздити і на пальному з ряски. Рецепт молодого науковця Івана Ступи - не тільки альтернатива сучасному паливу. Технологія хлопця нарешті дозволить очистити замулені сільські водойми. Тим паче, що цієї зелені у них вистачає.

    На жаль, досі не затверджено єдиних стандартів біопалива. Тож сьогодні кожна компанія створює свій власний рецепт. Перевести вітчизняний транспорт на новий вид палива народні обранці збирались ще у 2009 році. Існувала навіть спеціальна урядова програма. Однак, усі потуги законодавців щодо розвитку біопалива в Україні були марними. Причина банальна. Фінансування проекту покладалось на аграрні підприємства та комерційні структури. Перед виборами політики знову повернулись до наболілої теми. Після довгих дискусій та вагань Президент України Віктор Янукович нарешті таки підписав Закон №4970-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів». Документом передбачається поетапне збільшення нормативно визначеної частки виробництва та застосування біопалива і сумішевого палива моторного. Глава держави схвалив збільшення вмісту біоетанолу в бензині з 5% у 2013 році до 7% в 2016-му.

    Водії радіють: нарешті їхні автівки заправлятимуть екологічно чистим та безпечним паливом, якого буде вдосталь на вітчизняних АЗС. 100 кілограмів ріпаку здатні забезпечити 40 літрів нового біопалива «Е-35». На АЗС воно продається за ціною 9,39 грн./літр. Пальне із ряски коштуватиме значно дешевше, якщо знайдуться в Україні підприємці, які ризикнуть спробувати нову технологію.

     

    Наталя СЄЛЄЗНЬОВА 

     





    Схожі новини
  • №33-34 (274)
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • Зернові, які аграрії зберуть у цьому році, значно перевищують внутрішні потреби
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

І качок нагодує, і автівки заправить




Кажуть, хто не ризикує, той не п
є шампанського. Чернігівський винахідник Іван Ступа пропонує підприємцям прибуткове ноу-хау - переробляти ряску на пальне. Учень Малої академії наук, випускник військового ліцею створив для цього навіть спеціальний апарат.

 

          Дослідивши властивості ряски, Іван дійшов висновку, що ця рослина містить у собі найбільше крохмалю, який є сировиною етанолу. За словами винахідника, з ряски можна отримати спирт, який в певній пропорції легко змішується зі звичайним пальним. Отриманою сумішшю можна заправляти автомобілі.

          Технологія дослідника нескладна. Вона базується на знайомому майже кожному мешканцю села процесі самогоноваріння. Спочатку зібрану річкову ряску перетирають і дістають з неї крохмаль. Потім до нього додають реагент бродіння солодове молоко - суміш ячмінного, житнього та просяного солоду. Завершальна стадія процесу - перегонка ряскової браги. Для отримання очищеного спирту вона повторюється кілька разів. Із трьох кілограмів ряски, каже Іван, виходить літр етилового спирту. Далі його змішують зі звичайним пальним у пропорції: 95% спирту на 5% пального.

          Спиртова суміш має високе октанове число. Тож виготовлений бензин, на думку юного технолога, не зашкодить довкіллю, бо в процесі його згоряння виділяється лише вода та вуглекислий газ. Іван зазначає, що пальне з ряски обійдеться клієнту від 6 до 9 гривень, залежно від масштабів його виробництва.

На думку винахідника, нова технологія добре підходить середньому підприємству. «Для безперебійної роботи вистачить ректифікаційного апарату потужністю 10 літрів за годину», - каже Іван. Взимку, коли замерзають водойми, він пропонує метод штучного вирощування рослини у приміщеннях. Для цього підійдуть закинуті склади та ангари. Там, за словами новатора пального, можна розмістити стелажі лотків із ряскою: «У воді створюється відповідне середовище, подається необхідна кількість тепла і світла. З лотка на 1 квадратний метр можна отримувати 2,7 кг ряски за рік». За підрахунками Івана, приміщення площею 1 квадратний кілометр і заввишки 3 метри може дати 14 тис. літрів спирту. Науковців така пропозиція винахідника вже зацікавила. Однак, на їхню думку, це питання треба ще детально проаналізувати та вивчити. Та Іван не втрачає оптимізму. Він не сумнівається, що ряска незабаром хоч трохи, але таки потіснить нафту з паливного Олімпу.

У хлопця є свої послідовники. Сільські жителі вже давно самотужки вирішують проблему альтернативної енергетики. Приміром, варять самогон-первак, який потім тричі фільтрують, доводячи міцність оковитої до 96 градусів. Потім розводять ним звичайне пальне, зокрема, бензин А-92. А це і є етанол.

 Таке саморобне пальне сільські винахідники заливають у свої мопеди і в «Жигулі». Люди кажуть, їхня техніка споживає його краще ніж звичайний бензин, який тепер рідко буває якісним. До речі, женуть первак найчастіше із цукрових буряків або яблук. Головне - рентабельність.

Можливо, сільські машини незабаром будуть їздити і на пальному з ряски. Рецепт молодого науковця Івана Ступи - не тільки альтернатива сучасному паливу. Технологія хлопця нарешті дозволить очистити замулені сільські водойми. Тим паче, що цієї зелені у них вистачає.

На жаль, досі не затверджено єдиних стандартів біопалива. Тож сьогодні кожна компанія створює свій власний рецепт. Перевести вітчизняний транспорт на новий вид палива народні обранці збирались ще у 2009 році. Існувала навіть спеціальна урядова програма. Однак, усі потуги законодавців щодо розвитку біопалива в Україні були марними. Причина банальна. Фінансування проекту покладалось на аграрні підприємства та комерційні структури. Перед виборами політики знову повернулись до наболілої теми. Після довгих дискусій та вагань Президент України Віктор Янукович нарешті таки підписав Закон №4970-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів». Документом передбачається поетапне збільшення нормативно визначеної частки виробництва та застосування біопалива і сумішевого палива моторного. Глава держави схвалив збільшення вмісту біоетанолу в бензині з 5% у 2013 році до 7% в 2016-му.

Водії радіють: нарешті їхні автівки заправлятимуть екологічно чистим та безпечним паливом, якого буде вдосталь на вітчизняних АЗС. 100 кілограмів ріпаку здатні забезпечити 40 літрів нового біопалива «Е-35». На АЗС воно продається за ціною 9,39 грн./літр. Пальне із ряски коштуватиме значно дешевше, якщо знайдуться в Україні підприємці, які ризикнуть спробувати нову технологію.

 

Наталя СЄЛЄЗНЬОВА 

 





Схожі новини
  • №33-34 (274)
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • Зернові, які аграрії зберуть у цьому році, значно перевищують внутрішні потреби
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.