Аграрний тиждень. Україна
» » ЧАРІВНА КВІТНИКАРКА – І НЕ ТІЛЬКИ…
» » ЧАРІВНА КВІТНИКАРКА – І НЕ ТІЛЬКИ…

    ЧАРІВНА КВІТНИКАРКА – І НЕ ТІЛЬКИ…


     

       alt     Зовсім необовязково вірити у переселення душ, щоб зрозуміти: все у світі одухотворене. Хоча найчастіше саме життєвий досвід допомагає людині відкрити в собі новий простір для самовираження і, шліфуючи прихований до часу талант, набути ще одну професію.

     

             Коли в “ANN Gallery” в Києві живописні соняхи зустрічали кожного, хто сповістив мелодійним звоном - ось я широко розчинив двері й переступив поріг, бо люблю мистецтво, - навіть на думку не спало би, що написала ті соняхи іще молода художниця – Оксана Лупич.

              У природі вони закумульоване світло передають пелюстками і зерням; їх найбільше люблять птахи; а запахуща олія навіть холодної пори зберігає сонячну літню спеку в текучій своїй щедроті… У квітці є щось материнське, якась беззаперечна життєдайна любов. А от вловити її фарбами і передати на полотні художник може тільки тоді, коли й сам сповниться такої любові. Молодій жінці відкрилася душа рослин і заспівала на кінчику її пензля.

             Утім, можливо, то співала пташка, сидячи на гілці, - дарма, що акрилові фарби на картоні зафіксували її строкатість і залюбленість у навколишній світ. “Зима над квітами не владна…” – наче виспівувала птаха назву виставки, закликаючи повноту радості з теплої пори. Дві інші пташки мовби цілують квіти - добувають нектар із ароматної серединки екзотичних рослин. Можливо, це крихітки-колібрі, а полотно картини для них – лінза, що збільшує зображення? Адже людина стає велетнем, коли любов її до всього зримого не вміщається в оболонку фізичного тіла. Тоді вона оповиває душею все, що бачить, і відчуває в собі дихання рослин і пернатих співунів, дослухається до перемови зір у безмежжі космосу – високо

     

    altнад вершинами гірського кряжу. Тобто людина-митець і справді вміщає в собі цілий космос.

    Оксана Лупич, готуючись до персональної виставки в “ANN Galleri”, питання каталогу вирішила по-своєму: видала перекидний настільний календар, який починається “Зимовим сонцем у горах”, а обіч – “Цикорій цвіте” і “Дихання маків” (втім, ці дві картини можна детальніше роздивитися в “теплі” місяці). Якби не цей виразний гірський краєвид, уявлялося б, ніби Оксана Лупич – художниця-квіткарка, бо цивілізація рослин, де за янголів правлять птахи, їй найближча. Не тільки згадані соняхи, а й серпневі флокси на картині художниці здаються одухотвореними.

    Ретельно придивившись до її живопису, можна уявити цілу історію з життя рослин. Пригадуєте, як Чехов писав, що може створити оповідання, навіть описуючи чорнильницю? Коли художник глибоко проникає в будь-який предмет чи явище, але не препарує, не аналізує їхньої сутності, а тільки поєднується з ними у цілісність, - то і є прояв справжньої Любові. Щоб опанувати Любов як мистецтво, треба розвивати душу. А ремесло для вислову Любові буває різне. Тому Оксана Лупич опановує живопис як нову, другу для себе професію, і неупинно вчиться, ускладнюючи поставлену перед собою мету.

    Її постійні пошуки позначені сходинками зростання. Серед найбільш виразних у, так би мовити, квітковій темі – “Світло” теплих жовтих квітів, подібних то цвітіння топінамбуру. Тут відчутний ефект, ніби зображені “обличчя” квітів споглядають людей (котрих чимало було на тій персональній виставці) і обмінюються між собою враженнями, обговорюють світо- і квітосприймання нас, глядачів.

    А що серед захоплених живописом Оксани Лупич, які лишили дуже поетичні свої враження у книзі відгуків, найбільше - жінки, то неможливо не згадати тендітну конвалію, котру можна вважати образним автопортретом молодої художниці. Серед густого буяння високих рослин тоненьке стебло з білими дзвіночками – запахуща конвалія сприймається не просто відірваною від родичів-квітів, котрі завжди ростуть галявинкою-колонією. Вона – мов першопроходець, тендітний дослідник у невідомій до часу країні, який несе просвітлення, а відтак і здоровя у вологий незвіданий ліс. Так, через окремий образ, митець уміє передавати і філософські поняття, і стан душі в окремі моменти життя.

    “Конвалія” – не знак самотності як такої. Вона – ознака внутрішньої зосередженості, без якої неможлива художня творчість.

    Сама художниця не дуже-то допускає сторонніх у своє особисте життя, але щедро відкриває душу в своєму живопису. Їй притаманне прагнення ділитися світлою радістю, тому її твори випромінюють добрий настрій, сконцентрований між прошарками фарб, котрі

     

    altстворюють ефект спілкування між живим і нерухомим. Ніжні й водночас соковиті кольором пелюстки гібіскусів композиційно узгоджені, то ж картина легко впишеться у будь-який інтерєр.

    Надзвичайно цікаве спостереження Оксани Лупич: “Альпійські ялини”, що тягнуться квітучими свічками в небо, здається, водночас зазирають у вікно, за яке їм править спершу мольберт, а потім строге, стримане обрамлення картини.

    Ця перша зустріч із творчістю художниці викликає бажання продовжити знайомство. Напевне, пейзаж стане темою наступної персональної виставки. Тоді дізнаємось про неї трохи більше. Бо тим і цікаве спілкування в мистецтві, що допомагає нам краще пізнати одне одного, а відтак і пізнати щось нове у своїй власній душі.

     

                                                            Ганна КОЗАЧЕНКО,

                                член правління Українського фонду культури





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Анонс!! ! Про міжнародну конференцію “Корми для ефективного тваринництва 2012”
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ЧАРІВНА КВІТНИКАРКА – І НЕ ТІЛЬКИ…


 

   alt     Зовсім необовязково вірити у переселення душ, щоб зрозуміти: все у світі одухотворене. Хоча найчастіше саме життєвий досвід допомагає людині відкрити в собі новий простір для самовираження і, шліфуючи прихований до часу талант, набути ще одну професію.

 

         Коли в “ANN Gallery” в Києві живописні соняхи зустрічали кожного, хто сповістив мелодійним звоном - ось я широко розчинив двері й переступив поріг, бо люблю мистецтво, - навіть на думку не спало би, що написала ті соняхи іще молода художниця – Оксана Лупич.

          У природі вони закумульоване світло передають пелюстками і зерням; їх найбільше люблять птахи; а запахуща олія навіть холодної пори зберігає сонячну літню спеку в текучій своїй щедроті… У квітці є щось материнське, якась беззаперечна життєдайна любов. А от вловити її фарбами і передати на полотні художник може тільки тоді, коли й сам сповниться такої любові. Молодій жінці відкрилася душа рослин і заспівала на кінчику її пензля.

         Утім, можливо, то співала пташка, сидячи на гілці, - дарма, що акрилові фарби на картоні зафіксували її строкатість і залюбленість у навколишній світ. “Зима над квітами не владна…” – наче виспівувала птаха назву виставки, закликаючи повноту радості з теплої пори. Дві інші пташки мовби цілують квіти - добувають нектар із ароматної серединки екзотичних рослин. Можливо, це крихітки-колібрі, а полотно картини для них – лінза, що збільшує зображення? Адже людина стає велетнем, коли любов її до всього зримого не вміщається в оболонку фізичного тіла. Тоді вона оповиває душею все, що бачить, і відчуває в собі дихання рослин і пернатих співунів, дослухається до перемови зір у безмежжі космосу – високо

 

altнад вершинами гірського кряжу. Тобто людина-митець і справді вміщає в собі цілий космос.

Оксана Лупич, готуючись до персональної виставки в “ANN Galleri”, питання каталогу вирішила по-своєму: видала перекидний настільний календар, який починається “Зимовим сонцем у горах”, а обіч – “Цикорій цвіте” і “Дихання маків” (втім, ці дві картини можна детальніше роздивитися в “теплі” місяці). Якби не цей виразний гірський краєвид, уявлялося б, ніби Оксана Лупич – художниця-квіткарка, бо цивілізація рослин, де за янголів правлять птахи, їй найближча. Не тільки згадані соняхи, а й серпневі флокси на картині художниці здаються одухотвореними.

Ретельно придивившись до її живопису, можна уявити цілу історію з життя рослин. Пригадуєте, як Чехов писав, що може створити оповідання, навіть описуючи чорнильницю? Коли художник глибоко проникає в будь-який предмет чи явище, але не препарує, не аналізує їхньої сутності, а тільки поєднується з ними у цілісність, - то і є прояв справжньої Любові. Щоб опанувати Любов як мистецтво, треба розвивати душу. А ремесло для вислову Любові буває різне. Тому Оксана Лупич опановує живопис як нову, другу для себе професію, і неупинно вчиться, ускладнюючи поставлену перед собою мету.

Її постійні пошуки позначені сходинками зростання. Серед найбільш виразних у, так би мовити, квітковій темі – “Світло” теплих жовтих квітів, подібних то цвітіння топінамбуру. Тут відчутний ефект, ніби зображені “обличчя” квітів споглядають людей (котрих чимало було на тій персональній виставці) і обмінюються між собою враженнями, обговорюють світо- і квітосприймання нас, глядачів.

А що серед захоплених живописом Оксани Лупич, які лишили дуже поетичні свої враження у книзі відгуків, найбільше - жінки, то неможливо не згадати тендітну конвалію, котру можна вважати образним автопортретом молодої художниці. Серед густого буяння високих рослин тоненьке стебло з білими дзвіночками – запахуща конвалія сприймається не просто відірваною від родичів-квітів, котрі завжди ростуть галявинкою-колонією. Вона – мов першопроходець, тендітний дослідник у невідомій до часу країні, який несе просвітлення, а відтак і здоровя у вологий незвіданий ліс. Так, через окремий образ, митець уміє передавати і філософські поняття, і стан душі в окремі моменти життя.

“Конвалія” – не знак самотності як такої. Вона – ознака внутрішньої зосередженості, без якої неможлива художня творчість.

Сама художниця не дуже-то допускає сторонніх у своє особисте життя, але щедро відкриває душу в своєму живопису. Їй притаманне прагнення ділитися світлою радістю, тому її твори випромінюють добрий настрій, сконцентрований між прошарками фарб, котрі

 

altстворюють ефект спілкування між живим і нерухомим. Ніжні й водночас соковиті кольором пелюстки гібіскусів композиційно узгоджені, то ж картина легко впишеться у будь-який інтерєр.

Надзвичайно цікаве спостереження Оксани Лупич: “Альпійські ялини”, що тягнуться квітучими свічками в небо, здається, водночас зазирають у вікно, за яке їм править спершу мольберт, а потім строге, стримане обрамлення картини.

Ця перша зустріч із творчістю художниці викликає бажання продовжити знайомство. Напевне, пейзаж стане темою наступної персональної виставки. Тоді дізнаємось про неї трохи більше. Бо тим і цікаве спілкування в мистецтві, що допомагає нам краще пізнати одне одного, а відтак і пізнати щось нове у своїй власній душі.

 

                                                        Ганна КОЗАЧЕНКО,

                            член правління Українського фонду культури





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Анонс!! ! Про міжнародну конференцію “Корми для ефективного тваринництва 2012”
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.