Аграрний тиждень. Україна
АТУ»Weekend»Різне»Зробити дорожній рух безпечнішим
АТУ»Weekend»Різне»Зробити дорожній рух безпечнішим

    Зробити дорожній рух безпечнішим



    Кожного дня на українських дорогах гине понад 20 осіб та близько 100 зазнають травмування. Ймовірність потрапити в ДТП в нашій країні на 13% вища від дорожніх подій всієї Європи, тоді як кількість автомобілів становить лише 2% від усього європейського автомобільного парку.

    Рік тому Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, якою проголосила 2011-2020 роки Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Його мета – суттєво скоротити втрати на дорогах. Урочистий запуск програми відбудеться у всьому світі 11 травня і Україна приєднається до цих урочистостей своїми акціями.

    «У країнах, які добилися помітних успіхів у безпеці дорожнього руху, великого значення надають превентивним заходам, тобто попередженню ДТП, - зазначає президент ВГО «Асоціація безпечного руху» Михайло Берлін. – Там страхові, автомобільні, нафтові та інші компанії, бізнес яких пов'язаний з дорожнім рухом, обов’язково фінансують соціальні програми, спрямовані на безпеку на дорогах».

    В Україні ж наразі немає національного плану на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, не визначено джерела фінансування програм. Хоча, за словами Михайла Берліна, цей проект насамперед має сприйматися як інвестиція, бо аварії на дорогах, за його переконаннями, можна попередити. Наприклад, у Великобританії підрахували: кожен фунт стерлінгів, вкладений у підвищення безпеки дорожнього руху, дає 250 фунтів економії втрат від ДТП. У цій країні щорічно за даною програмою на кожного англійця витрачається 50 центів. Незначні кошти, та вони рятують тисячі життів і економлять витрати країни. А в Швеції за 10 років інвестували в безпеку руху $1,5 мільярдів.

    У громадській організації «Асоціація безпечного руху» вважають, що і в Україні можуть віднайти на це кошти. Для початку треба створити Фонд безпеки руху, який поповнюватиметься за рахунок податків (на пальне, реєстрації автомобілів), можна залучити кошти від страхових компаній, зокрема, відрахуванням у фонд 10% від страхових премій, а ще можна брати якийсь незначний відсоток від суми сплати штрафів. Але щоб все це зробити, потрібно спочатку внести певні зміни до законодавства і розробити чітку схему отримання коштів для цієї програми.

    Завважте, що за підрахунками Світового банку, щорічні економічні втрати від ДТП в Україні становлять $5 млрд., а це - 4% від ВВП. За цим показником Україна посідає 4 місце в Європі після Росії, Туреччини та Польщі.

    У розробленому ООН Глобальному плані на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху підкреслюється, що реальних результатів у досягненні цілей даної програми можна досягнути лише тоді, коли участь у реалізації поставлених завдань братимуть уряди й місцеві органи державного управління, громадяни і приватні фірми.

    Та чи готова до цього Україна?

                                                                                                  Людмила ЛЕБІДЬ





    Схожі новини
  • №42 (254)
  • №4 (259)
  • Молока стало меньше
  • №35 (247
  • №2 (257)

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Зробити дорожній рух безпечнішим

21 липень, Розділ Weekend/Різне, переглядів 6 220


Кожного дня на українських дорогах гине понад 20 осіб та близько 100 зазнають травмування. Ймовірність потрапити в ДТП в нашій країні на 13% вища від дорожніх подій всієї Європи, тоді як кількість автомобілів становить лише 2% від усього європейського автомобільного парку.

Рік тому Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, якою проголосила 2011-2020 роки Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Його мета – суттєво скоротити втрати на дорогах. Урочистий запуск програми відбудеться у всьому світі 11 травня і Україна приєднається до цих урочистостей своїми акціями.

«У країнах, які добилися помітних успіхів у безпеці дорожнього руху, великого значення надають превентивним заходам, тобто попередженню ДТП, - зазначає президент ВГО «Асоціація безпечного руху» Михайло Берлін. – Там страхові, автомобільні, нафтові та інші компанії, бізнес яких пов'язаний з дорожнім рухом, обов’язково фінансують соціальні програми, спрямовані на безпеку на дорогах».

В Україні ж наразі немає національного плану на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, не визначено джерела фінансування програм. Хоча, за словами Михайла Берліна, цей проект насамперед має сприйматися як інвестиція, бо аварії на дорогах, за його переконаннями, можна попередити. Наприклад, у Великобританії підрахували: кожен фунт стерлінгів, вкладений у підвищення безпеки дорожнього руху, дає 250 фунтів економії втрат від ДТП. У цій країні щорічно за даною програмою на кожного англійця витрачається 50 центів. Незначні кошти, та вони рятують тисячі життів і економлять витрати країни. А в Швеції за 10 років інвестували в безпеку руху $1,5 мільярдів.

У громадській організації «Асоціація безпечного руху» вважають, що і в Україні можуть віднайти на це кошти. Для початку треба створити Фонд безпеки руху, який поповнюватиметься за рахунок податків (на пальне, реєстрації автомобілів), можна залучити кошти від страхових компаній, зокрема, відрахуванням у фонд 10% від страхових премій, а ще можна брати якийсь незначний відсоток від суми сплати штрафів. Але щоб все це зробити, потрібно спочатку внести певні зміни до законодавства і розробити чітку схему отримання коштів для цієї програми.

Завважте, що за підрахунками Світового банку, щорічні економічні втрати від ДТП в Україні становлять $5 млрд., а це - 4% від ВВП. За цим показником Україна посідає 4 місце в Європі після Росії, Туреччини та Польщі.

У розробленому ООН Глобальному плані на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху підкреслюється, що реальних результатів у досягненні цілей даної програми можна досягнути лише тоді, коли участь у реалізації поставлених завдань братимуть уряди й місцеві органи державного управління, громадяни і приватні фірми.

Та чи готова до цього Україна?

                                                                                              Людмила ЛЕБІДЬ





Схожі новини
  • №42 (254)
  • №4 (259)
  • Молока стало меньше
  • №35 (247
  • №2 (257)

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.