Починаючи з другої половини серпня ситуація з рухом поїздів «Укрзалізниці» постійно погіршується. Україна знаходиться за крок від колапсу на залізниці, адже в країні гостро не вистачає вантажних вагонів.
Про таку проблему повідомив голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.
«На жаль змушений констатувати, що мій прогноз по транспортному колапсу на залізниці збувається, причому в найгіршому з можливих сценаріїв – склалися всі фактори (рекордний урожай, рекордний імпорт вугілля через порти, збільшення поставок ДТ через морські порти, зриви із забезпеченням поставок ДТ на УЗ і істотно зростаючий транзит через найбільш вузьке місце українського транспортного комплексу – через порти Одеського регіону при повному потуранні і бездіяльності з боку «Укрзалізниці»)», – вважає Криворучко.
За його словами, починаючи з другої половини серпня ситуація з рухом поїздів на «Укрзалізниці» постійно погіршується. Основні фактори – проблеми із закупівлею дизельного палива і паливно-мастильних матеріалів на початку серпня, пріоритезація і зростання обсягів транзитних перевезень в напрямку одеських портів, гострий дефіцит локомотивних бригад, складачів поїздів і власне локомотивів.
«Внаслідок вищевказаних подій збільшилася кількість кинутих поїздів на мережі до рекордного за останній рік рівня – 359 потягів!!!», – зазначив голова асоціації власників вагонів.
За його словами, що істотне зростання таких поїздів спостерігається по Одеській (розвантажувальної) і Південно-Західної (транзитної) залізницях. Фактично, управління здійснюється в «ручному» режимі.
«Не дивлячись на наявність вагонів в підході», Укрзалізниця «не може забезпечити ритмічне підвезення порожнього рухомого складу на вантажні станції і вивіз навантаження, що призводить до систематичних зривів планів навантаження на всіх ГЗК. Ускладнено обмін на основних стиках (П’ятихатки, Апостолове, Тимкове) між Придніпровською та Одеською дорогами. У серпні баланс обміну поїздів зменшився на 9 потягів в порівняно з липнем! Відбуваються систематичні невидачі локомотивів у роботу через відсутність наряду локомотивних бригад. По Одеській з/д кількість відмін в окремі зміни досягає 50 локомотивів (25% від потреби)», – пояснив ситуацію Криворучко.
За його даними, кількість локомотивів, задіяних у перевезеннях у серпні поточного року зменшена на 87 одиниць (12,2%) порівняно з 2018 роком.
Криворучко заявив, що «Укрзалізниця» виявляється не готовою до пікових навантажень у сезон збільшеного об’єму перевезень зернових.
«У серпні середньодобове навантаження зернових збільшилося відносно липня на 17,5 тис. тонн, за підсумком місяця зростання обсягу перевезень зерна складе не менше 0,5 млн тонн», – говорить про наслідки дефіциту вагонів експерт.
Він додає, що на тлі збільшення внутрішнього навантаження збільшується обсяг транзитних перевезень в напрямку одеських портів. Зростання в серпні від липня складає 140 тис. тонн. Термінали і припортова залізнична інфраструктура не справляються зі збільшеним об’ємом перевезень, підхід вантажів постійно зростає і в третій декаді серпня досяг 9000 вагонів для портів ТІС і Берегова. Середньодобове вивантаження в портах зменшилася на 320 вагонів: з 880 вагогов в липні до 560 вагонів в серпні.
ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні
agroconf.org