Україна, завдячуючи праці й старанням сільгоспвиробників, на міжнародній арені має імідж потужної аграрної держави. Але потрібно віддати належне роботі дотичних до сільськогосподарської сфер діяльності - ІТ і маркетингу. Саме про роль маркетингу в агробізнесі ми поговоримо з начальником відділу маркетингу компанії ТД «Соєвий вік» Павлом Горбачовим.
- Павле, Торговий дім «Соєвий вік» – компанія з авторитетним ім’ям та багатими традиціями. За рахунок чого підприємству вдалося стати впізнаваним брендом?
- Насамперед хотілося б сказати, що за роки свого становлення наша компанія справді змогла вийти на якісно новий рівень: ми перестали бути підприємством, яке виключно продає посівний матеріал, і стали тією організацією, яка допомагає аграріям на всіх етапах вирощування врожаю – від купівлі насіння до збору та реалізації врожаю.
ТД «Соєвий вік» ексклюзивно на території України виробляє насіння сої власної селекції та реалізує гібриди кукурудзи угорської селекції Woodstock, насіння пшениці австрійської селекції Probstdorfer Saatzucht, біопрепарати компаній-партнерів «Біона» і «БТУ-Центр». Щорічно сортами сої селекції «Соєвий вік» засівається 200 000 га посівних площ культури в Україні.
Крім цього, наша компанія розвиває ряд інших напрямків. Ми впроваджуємо інноваційні технології в сільське господарство, організовуємо і проводимо навчальні заходи, консультуємо аграріїв. Якщо говорити, наприклад, про реалізацію товарів, то в цьому питанні ми також розробили для наших клієнтів ексклюзивні схеми співпраці й оплати. Також зазначу, що за нашою допомогою створеної програми вирощування культури і фермери мають можливість продавати зібраний врожай на 10% дорожче від ринкової ціни. ТД «Соєвий вік» намагається розробляти і впроваджувати дійсно потрібні для сільгоспвиробників інструменти, сервіси та продукцію для успішного ведення бізнесу.
- Тобто маркетинг компанії будується на комплексній співпраці зі споживачами і впровадженні інноваційних технологій?
- Все те, що я перерахував, в комплексі й можна назвати маркетингом. Адже рівнем продукції, наданням послуг, проведеними форумами і конференціями ми формуємо позитивний імідж компанії в очах партнерів і клієнтів, які, отримавши якісний сервіс, залишилися з нами. Втім, для подальшого розвитку імені компанії цього недостатньо. Щоби наша діяльність залишалася помітною, а бренд продовжував зростати, потрібно вміти себе презентувати. Ще необхідно мати конкретну стратегію та інструментарій, які максимально сприятимуть зв’язкам з громадськістю. Саме тому компанії важливо мати місію, навколо якої і будуватиметься вся ця система. Крім того, потрібно постійно досліджувати ринок, аналізувати все те нове, що на ньому з’являється, складати прогнози. Варто також регулярно вивчати потреби цільової аудиторії і пропонувати їй свої рішення. Таким чином, за допомогою цих простих, але дієвих понять формується бренд компанії.
- А ви можете назвати головну запоруку успіху ТД «Соєвий вік»?
- Успіх компанії – в її роботі з клієнтами. Мені дуже подобається вислів швейцарського промисловця, власника бренду Davidoff Зіно Давидоффа, який одного разу сказав: «Я ніколи не займався маркетингом. Я просто любив своїх клієнтів». Перефразовуючи цей вислів, можу сказати, що в компанії ТД «Соєвий вік» теж дуже шанують своїх клієнтів і роблять усе можливе, аби задовольнити всі їхні потреби, відповісти на всі запитання і вирішити ті проблеми, які їх турбують.
- Наскільки ефективно, на вашу думку, працює аграрний маркетинг у межах вітчизняного АПК?
- Насамперед важливо зазначити, що наші аграрії вже розуміють: маркетинг – потужний інструмент розвитку агросектору країни. Імідж усього сільського господарства сформувався на основі діяльності кращих маркетингових відділів провідних в Україні агрокомпаній та холдингів. Скажімо, у нас постійно відбуваються міжнародні агропромислові виставки і форуми, щороку ми збираємо великі врожаї, нарощуємо експорт. На цих моментах маркетологи акцентують особливу увагу, і ці приклади підтверджують аграрний потенціал нашої держави і формують її статус в очах іноземних партнерів.