Аграрний тиждень. Україна
» » Є проект закону про український енергетичний прорив
» » Є проект закону про український енергетичний прорив

    Є проект закону про український енергетичний прорив


     Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект Закону України «Про стимулювання виробництва та використання біологічних видів палива». Сьогодні розмову про біологічні палива та законодавчу базу для їх виробництва в Україні ми ведемо із заступником міністра аграрної політики України Олександром Шевченком.   
    alt
    - Олександре Олександровичу, досвід яких країн використовувався в роботі над законопроектом і що саме запозичено?
    - Перед тим як іти по досвід за кордон, я розповім про вітчизняні закони та акти державних органів, які були опрацьовані. Це закони України «Про альтернативні види рідкого та газового палива», «Про альтернативні джерела енергії», «Про відходи», «Про підприємництво», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої». Використано також затверджені Кабінетом Міністрів України програми: «Етанол», «Розвитку виробництва дизельного біопалива на період до 2010 року», а ще й Енергетичну стратегію України на період до 2030 року. У процесі роботи над проектом закону було взято до уваги досвід Польщі. Зокрема, опрацьовано Закон «Про біокомпоненти та рідке біопаливо». Важливим є те, що цей документ адаптований до законодавства ЄС. І саме він мав бути врахований при розробці закону в Україні. Загалом закон, що діє в Польщі, є прийнятним для нашої держави. Серед його норм, слід відмітити, - досить чіткий механізм державного регулювання та нагляду за діяльністю з виробництва й використання біокомпонентів і рідких біопалив. Окрім того, стратегія ЄС щодо регулювання питань виробництва та споживання біопалив розглядає їх як енергію, що виро***ється з біологічно відновлюваної речовини. Це не зовсім відповідає визначенням, які містяться в діючому Законі України "Про альтернативні види рідкого та газового палива", тож їх потрібно розглядати в окремому контексті. altПрограми розробки та виробництва палива з відновлюваної сировини прийняті, впроваджені та функціонують у переважній більшості країн світу. Результати їх свідчать про доцільність виробництва і застосування біологічних видів палива не тільки з точки зору покращення екології, а також як продукту, виробництво якого є прибутковим. Саме виробництво палив з біологічно відновлюваної сировини, як екологічно чистого палива, стимулюється ЄС і має стимулюватися в України. Тому важливо, що для роботи ринку біопалива в нашій країні повинен діяти окремий закон, який регулюватиме питання виробництва й використання енергоносіїв біологічного походження. Зокрема, слід чітко визначити правові, економічні та організаційні засади виробництва й використання біопалива. Варто також зосередитись на створенні необхідних умов для організації та правового врегулювання виробництва і споживання цього палива в Україні, гармонізувати вітчизняні закони до умов ЄС. 
    - І що саме пропонується?
    - Дати визначення біологічного палива, його видів, біокомпонентів, сумішевих палив, біомаси та інших термінів і понять. Окремо визначити: хто може бути виробником біоетанолу та умови здійснення діяльності з виробництва біоетанолу. Передбачити поетапне збільшення нормативно-визначеної обов'язкової частки виробництва й застосування біопалива та сумішевих палив моторних. Визначити порядок здійснення державного регулювання виробництва та використання біологічного палива. Водночас ми розробили пропозиції по внесенню змін і доповнень до законів України «Про підприємництво», «Про єдиний митний тариф», «Про митний тариф України», «Про оподаткування прибутку підприємств», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)», «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої», «Про податок на додану вартість», необхідність в яких виникне у зв'язку з прийняттям розглянутого закону в цілому, та для забезпечення його дієвості. Зазначені зміни та доповнення будуть спрямовані на створення умов для стимулювання державою виробництва та використання біологічного палива.
    Розкажіть, будь ласка, детальніше про основні положення законопроекту. 
    Документ складається з 12 статей, що визначають основні терміни та поняття, сферу дії закону, принципи державної політики у сфері виробництва й споживання біопалив, вимоги щодо стандартизації біопалив, особливості відносин у сфері виробництва і споживання біопалив, організаційно-економічні заходи зі стимулювання виробництва й використання біопалив, особливості державного регулювання відносин у сфері виробництва та використання біопалива, а також перехідні положення, відповідно до яких вносяться необхідні зміни і доповнення, необхідні для стимулювання виробництва й споживання біопалив.  
    - Чи дорого обійдеться пропонований закон державній казні? 
    - Аніскільки. Його реалізація дійсно не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України. 
    - На які результати Ви очікуєте?  
    alt- Хочу наголосити, що прийняття запропонованого проекту закону, по-перше, сприятиме стимулюванню виробників та споживачів біопалив. По-друге, підвищенню рівня енергетичної безпеки та енергетичної незалежності країни, розв'язанню проблем стабільного постачання енергоресурсів. По-третє, забезпеченню збалансованого і невичерпного природокористування на території України. По-четверте, підвищенню рівня зайнятості населення. По-п'яте, підтримці інвестиційної діяльності у сфері біопалив. По-шосте, підтримці розвитку науково-технічної бази виробництва біопалив. І, що не менш важливо, розвитку міжнародного науково-технічного співробітництва, широкого використання міжнародної кооперації у виробництві та споживанні біопалив. І це ще далеко не всі позитивні нюанси цього закону. Словом, він вкрай необхідний. Україна зачекалася його.   Насамкінець хочу особливо наголосити. Україна належить до енергодефіцитних країн. Потреба українського ринку в нафтопродуктах оцінюється на рівні 5,5 млн. тонн бензину та 6,5 млн. тонн дизельного палива. Забезпеченість України власними енергоносіями не перевищує 40 відсотків. Проте наша держава має потужний сільськогосподарський потенціал. Із загальної території 60,4 млн. га сільськогосподарські угіддя становлять 41,8 млн. га, з них орні землі - 32,6 млн. гектара. Природна середня врожайність зернових культур у нас сягає 26 ц/га - це більше, ніж на ґрунтах країн Європи і більшості країн світу. Стабільне забезпечення економіки енергоресурсами - основна проблема, від вирішення якої залежить подальше економічне піднесення України. Зростання цін на нафту останніми роками особливо ударило по економіці країн-імпортерів енергоносіїв, до яких належить і Україна. Тому й абсолютно логічним є постановка питання з організації широкомасштабного виробництва біологічних видів палива: біоетанолу, біодизельного палива, біогазу, біоводню, інших енергоносіїв природного походження та їх використання замість мінеральних палив.
    Спілкувався Володимир ВІЛЬОВИЧ





    Схожі новини
  • За 9 місяців в Україні виробили 36 тис. тонн моторного палива на основі біоетанолу
  • Алкоголь та тютюн продаватимуть до кінця старих акцизів
  • В Україні створять програму розвитку виробництва біопалива
  • Поштовх для розвитку біопаливної галузі
  • БІОЕНЕРГЕТИКА В УКРАЇНІ - ПЕРШІ КРОКИ ТА ПОТЕНЦІАЛ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Є проект закону про український енергетичний прорив


 Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект Закону України «Про стимулювання виробництва та використання біологічних видів палива». Сьогодні розмову про біологічні палива та законодавчу базу для їх виробництва в Україні ми ведемо із заступником міністра аграрної політики України Олександром Шевченком.   
alt
- Олександре Олександровичу, досвід яких країн використовувався в роботі над законопроектом і що саме запозичено?
- Перед тим як іти по досвід за кордон, я розповім про вітчизняні закони та акти державних органів, які були опрацьовані. Це закони України «Про альтернативні види рідкого та газового палива», «Про альтернативні джерела енергії», «Про відходи», «Про підприємництво», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої». Використано також затверджені Кабінетом Міністрів України програми: «Етанол», «Розвитку виробництва дизельного біопалива на період до 2010 року», а ще й Енергетичну стратегію України на період до 2030 року. У процесі роботи над проектом закону було взято до уваги досвід Польщі. Зокрема, опрацьовано Закон «Про біокомпоненти та рідке біопаливо». Важливим є те, що цей документ адаптований до законодавства ЄС. І саме він мав бути врахований при розробці закону в Україні. Загалом закон, що діє в Польщі, є прийнятним для нашої держави. Серед його норм, слід відмітити, - досить чіткий механізм державного регулювання та нагляду за діяльністю з виробництва й використання біокомпонентів і рідких біопалив. Окрім того, стратегія ЄС щодо регулювання питань виробництва та споживання біопалив розглядає їх як енергію, що виро***ється з біологічно відновлюваної речовини. Це не зовсім відповідає визначенням, які містяться в діючому Законі України "Про альтернативні види рідкого та газового палива", тож їх потрібно розглядати в окремому контексті. altПрограми розробки та виробництва палива з відновлюваної сировини прийняті, впроваджені та функціонують у переважній більшості країн світу. Результати їх свідчать про доцільність виробництва і застосування біологічних видів палива не тільки з точки зору покращення екології, а також як продукту, виробництво якого є прибутковим. Саме виробництво палив з біологічно відновлюваної сировини, як екологічно чистого палива, стимулюється ЄС і має стимулюватися в України. Тому важливо, що для роботи ринку біопалива в нашій країні повинен діяти окремий закон, який регулюватиме питання виробництва й використання енергоносіїв біологічного походження. Зокрема, слід чітко визначити правові, економічні та організаційні засади виробництва й використання біопалива. Варто також зосередитись на створенні необхідних умов для організації та правового врегулювання виробництва і споживання цього палива в Україні, гармонізувати вітчизняні закони до умов ЄС. 
- І що саме пропонується?
- Дати визначення біологічного палива, його видів, біокомпонентів, сумішевих палив, біомаси та інших термінів і понять. Окремо визначити: хто може бути виробником біоетанолу та умови здійснення діяльності з виробництва біоетанолу. Передбачити поетапне збільшення нормативно-визначеної обов'язкової частки виробництва й застосування біопалива та сумішевих палив моторних. Визначити порядок здійснення державного регулювання виробництва та використання біологічного палива. Водночас ми розробили пропозиції по внесенню змін і доповнень до законів України «Про підприємництво», «Про єдиний митний тариф», «Про митний тариф України», «Про оподаткування прибутку підприємств», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)», «Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої», «Про податок на додану вартість», необхідність в яких виникне у зв'язку з прийняттям розглянутого закону в цілому, та для забезпечення його дієвості. Зазначені зміни та доповнення будуть спрямовані на створення умов для стимулювання державою виробництва та використання біологічного палива.
Розкажіть, будь ласка, детальніше про основні положення законопроекту. 
Документ складається з 12 статей, що визначають основні терміни та поняття, сферу дії закону, принципи державної політики у сфері виробництва й споживання біопалив, вимоги щодо стандартизації біопалив, особливості відносин у сфері виробництва і споживання біопалив, організаційно-економічні заходи зі стимулювання виробництва й використання біопалив, особливості державного регулювання відносин у сфері виробництва та використання біопалива, а також перехідні положення, відповідно до яких вносяться необхідні зміни і доповнення, необхідні для стимулювання виробництва й споживання біопалив.  
- Чи дорого обійдеться пропонований закон державній казні? 
- Аніскільки. Його реалізація дійсно не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України. 
- На які результати Ви очікуєте?  
alt- Хочу наголосити, що прийняття запропонованого проекту закону, по-перше, сприятиме стимулюванню виробників та споживачів біопалив. По-друге, підвищенню рівня енергетичної безпеки та енергетичної незалежності країни, розв'язанню проблем стабільного постачання енергоресурсів. По-третє, забезпеченню збалансованого і невичерпного природокористування на території України. По-четверте, підвищенню рівня зайнятості населення. По-п'яте, підтримці інвестиційної діяльності у сфері біопалив. По-шосте, підтримці розвитку науково-технічної бази виробництва біопалив. І, що не менш важливо, розвитку міжнародного науково-технічного співробітництва, широкого використання міжнародної кооперації у виробництві та споживанні біопалив. І це ще далеко не всі позитивні нюанси цього закону. Словом, він вкрай необхідний. Україна зачекалася його.   Насамкінець хочу особливо наголосити. Україна належить до енергодефіцитних країн. Потреба українського ринку в нафтопродуктах оцінюється на рівні 5,5 млн. тонн бензину та 6,5 млн. тонн дизельного палива. Забезпеченість України власними енергоносіями не перевищує 40 відсотків. Проте наша держава має потужний сільськогосподарський потенціал. Із загальної території 60,4 млн. га сільськогосподарські угіддя становлять 41,8 млн. га, з них орні землі - 32,6 млн. гектара. Природна середня врожайність зернових культур у нас сягає 26 ц/га - це більше, ніж на ґрунтах країн Європи і більшості країн світу. Стабільне забезпечення економіки енергоресурсами - основна проблема, від вирішення якої залежить подальше економічне піднесення України. Зростання цін на нафту останніми роками особливо ударило по економіці країн-імпортерів енергоносіїв, до яких належить і Україна. Тому й абсолютно логічним є постановка питання з організації широкомасштабного виробництва біологічних видів палива: біоетанолу, біодизельного палива, біогазу, біоводню, інших енергоносіїв природного походження та їх використання замість мінеральних палив.
Спілкувався Володимир ВІЛЬОВИЧ





Схожі новини
  • За 9 місяців в Україні виробили 36 тис. тонн моторного палива на основі біоетанолу
  • Алкоголь та тютюн продаватимуть до кінця старих акцизів
  • В Україні створять програму розвитку виробництва біопалива
  • Поштовх для розвитку біопаливної галузі
  • БІОЕНЕРГЕТИКА В УКРАЇНІ - ПЕРШІ КРОКИ ТА ПОТЕНЦІАЛ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.