Аграрний тиждень. Україна
» » В очікуванні нових рекордів
» » В очікуванні нових рекордів

    В очікуванні нових рекордів


    Про розвиток олійного ринку України, Причорномор'я і світу, результати цього сезону і перспективи нового йшлося на конференції олійно-жирової галузі України і країн Причорномор'я - IV Міжнародній конференції «Black Sea Oil Trade 2016». Форум зібрав провідних експертів галузі з України, Росії, Німеччини, Великобританії, Бразилії, Індії, Ізраїлю.

    За оцінками «УкрАгроКонсалт»,уцілому поточний сезон завершиться з рекордним показником експорту соняшникової олії - на рівні 4,5 млн тонн. Географія її експорту дуже обширна і включає понад 100 країн. Тільки за поточний сезон Україна відкрила більше 15 ринків, переважно це країни Африки і Близького Сходу.

    Досить високий попит на соняшникову олію і привабливі ціни стимулювали зростання їївиробництва в 2015/16 сезоні. З огляду на рекордно високі прогнози по виробництву і переробці соняшнику на 2016/17 МР, експерти «УкрАгроКонсалт» впевнені: у новому сезоні можна очікувати нові рекорди за експортними відвантаженнями і подальшу диверсифікацію ринків збуту.

    У 2016-му особливим фокусом конференції став пошук нових стратегій для розвитку олійно-жирового комплексу України та підвищення маржі виробників. Велику увагу було приділено продуктам глибокої переробки олійних культур, зокрема лецитину. Ринкові дослідження, проведені експертами «УкрАгроКонсалт», підтверджують, що Україна має всі можливості, щобистати домінуючим постачальником на світовий ринок не тільки соняшникової олії, а й рідких/сухих неГМО лецитинівіз соняшнику.

    Світовий ринок лецитинів нарощує ємність зроку врік,і за прогнозами ця тенденція триватиме до 2020 року.Якщо раніше основними споживачами цієї продукції були європейські країни, то заразобсяги продажів динамічно зростають і в країнахАзії.

     

     

    Найбільш рентабельна культура

    За інформацією генеральногодиректораасоціації «Укроліяпром» СтепанаКапшука, поточний рік став рекордним для українських виробників соняшнику (13-13,5 млн т), що на 1,8-2,3 млн т (на 16,3-20,7%) більше показників минулого року. За попередніми оцінками, виробництво соняшникової олії збільшилося на 15%, а експорт - на 15,7%.

    «Багатовітчизняних агровиробників унинішніх економічних реаліях зробили ставку саме на цю культуру, враховуючи, що соняшник є найбільш рентабельною в країні сільськогосподарською культурою. У 2015 роцірентабельність склала 80,3% у порівнянні з 36,5% роком раніше», - зазначив Степан Капшук.

    Особливість українського ринку соняшникової олії - майже повна орієнтованість на експорт. Тому справедливо, що експорт олійно-жирової продукції в структурі продукції АПК становить 28%.

    «За період дії експортного мита на насіння соняшнику, потужності з переробки олійних в Україні збільшилися з 2,5 млн т у1998 роцідо 17,5 млн т станом на 1 вересня поточного року, або в 7 разів. Виробнича базанаших олійно-жирових підприємств дозволяє переробляти весь вирощений в Україні врожай олійних», - підкреслив Степан Капшук.

    За його словами, будь-які обмеження експорту соняшникової олії можуть дестабілізувати продовольчий ринок, бо в Україні споживається не більше 10% виробленої олії. При цьому географія її продажів постійно розширюється і включає 105 країн світу. У 2015/16 МР основними споживачами української соняшникової олії залишаються Індія (30%) і Китай (13,8%).

    Збільшенню експорту соняшникової олії в країни ЄС сприяла дія Угоди про асоціацію, що дало можливість безмитного ввезення олійно-жирової продукції. За 2015/16 МР експорт у країни ЄС збільшився в 2,7 рази - з 0,5 млн т до 1,4 млн тонн.

    Якщо говорити про нинішній маркетинговий рік, то за підрахунками генерального директора компанії «УкрАгроКонсалт» Сергія Феофілова, в 2016/2017 МР продуктів переробки олійних культур буде експортовано на $3,5 млрд.

     

     

    Світове виробництво та експорт соняшникової олії в 2016/17 МР

    1.Виробництво - 16,554 млн т

    Україна – 5,541 млн т (31,6%)

    ЄС – 3,127 млн т (19,5%)

    Росія – 3,738 млн т (23,6%)

    Аргентина – 1,180 млн т (7,7%)

    Туреччина – 0,589 млн т (3,7%)

    Інші – 2,193 млн т (13,9%)

    2.Експорт – 8,778 млн т

    Україна – 4,950 млн т (56,4%)

    ЄС – 0,350 млн т (4%)

    Росія – 1,850 млн т (21,1%)

    Аргентина – 0,550 млн т (6,2%)

    Туреччина – 0,550 млн т (6,2%)

    Інші – 0,528 млн т (6 %)

     

    У Державній службі статистики теж стверджують, що в Україні збільшилося виробництво насіння соняшнику на 57%, з 352,6 тис. т у січні - серпні 2015 р. до 553,6 тис. т у січні - серпні 2016 року. При цьому в Одеській, Херсонській, Запорізькій та Миколаївській областях вироблено 67,8% (375,2 тис. т) всього насіння соняшнику України.

     

     

    Виробництво насіння соняшнику на вересень 2016 року

    Одеська область - 147,5 тис. т

    Херсонська область - 98,9 тис. т

    Запорізька область - 68,5 тис. т

    Миколаївська область - 60,3 тис. т

    Інші – 178,8 тис. т

     

    Останні тенденції

    Україна продовжує нарощувати виробництво та експорт рослинних олій і олійних культур. За словами Сергія Феофілова, у цьому сезоні експорт сої вперше перевищить експорт ріпаку. Експерт зазначив, що зростання обсягу експорту не призводить до зростання валютних надходжень через падіння цін на сировинних ринках.

    Спосіб подолання суперечності між збільшенням експорту і відсутністю зростання виручки Сергій Феофілов бачить у нарощуванні переробного потенціалу олійного комплексу, підвищенні в структурі експорту товарів з високою доданою вартістю. «В Україні зараз гостро стоїть проблема залучення інвестицій для реалізації стратегій глибокої переробки олійних культур», - наголосив Сергій Феофілов.

    Тим часом, аналізуючи ринок ріпаку, експерт компанії «УкрАгроКонсалт» Юлія Гаркавенко зазначає, що зниження врожайності ріпаку в цьому сезоні в Україні та Європі призвело до зростання цін. «За останніми даними, з площі в 435 тис. га зібрано 1,14 млн т ріпаку. З урахуванням всіх оцінок, підсумковий урожай цієї олійної в Україні складе 1,19 млн тонн. Отже, врожай на 500 тис. т, або на 30% буде менше минулорічного показника», - зазначила Юлія Гаркавенко.

    На її думку, падіння врожаю ріпаку сталося, головним чином, через скорочення площ у зв'язку із загибеллю озимого ріпаку на площі 234 тис. га.

    Також експерт констатувала, що врожайність знизилась в Україні, Європі та світі в цілому. Це призвело до зростання цін до $383-403 за 1 т EXW (приріст 23-43 $/т).

    «Ціни на український ріпак поступово зростають, слідуючи світовій тенденції. Це забезпечить хорошу маржу при вирощуванні даної олійної культури в цьому сезоні і означає, що посівні площі під озимий ріпак у 2017 році можуть вирости вперше за останні чотири роки», - прогнозує експерт.

     

     

    Людмила ОГОРОДНІК

     

     





    Схожі новини
  • Експорт олії суттєво виріс
  • Українськоі олії стає все більше
  • США поліпшило прогноз виробництва соняшникової олії в Україні
  • Виробництво соняшникової олії в Україні за 8 місяців зросло на 30%
  • Виробництво соняшникової олії на кінець року становитиме 3,1 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

В очікуванні нових рекордів


Про розвиток олійного ринку України, Причорномор'я і світу, результати цього сезону і перспективи нового йшлося на конференції олійно-жирової галузі України і країн Причорномор'я - IV Міжнародній конференції «Black Sea Oil Trade 2016». Форум зібрав провідних експертів галузі з України, Росії, Німеччини, Великобританії, Бразилії, Індії, Ізраїлю.

За оцінками «УкрАгроКонсалт»,уцілому поточний сезон завершиться з рекордним показником експорту соняшникової олії - на рівні 4,5 млн тонн. Географія її експорту дуже обширна і включає понад 100 країн. Тільки за поточний сезон Україна відкрила більше 15 ринків, переважно це країни Африки і Близького Сходу.

Досить високий попит на соняшникову олію і привабливі ціни стимулювали зростання їївиробництва в 2015/16 сезоні. З огляду на рекордно високі прогнози по виробництву і переробці соняшнику на 2016/17 МР, експерти «УкрАгроКонсалт» впевнені: у новому сезоні можна очікувати нові рекорди за експортними відвантаженнями і подальшу диверсифікацію ринків збуту.

У 2016-му особливим фокусом конференції став пошук нових стратегій для розвитку олійно-жирового комплексу України та підвищення маржі виробників. Велику увагу було приділено продуктам глибокої переробки олійних культур, зокрема лецитину. Ринкові дослідження, проведені експертами «УкрАгроКонсалт», підтверджують, що Україна має всі можливості, щобистати домінуючим постачальником на світовий ринок не тільки соняшникової олії, а й рідких/сухих неГМО лецитинівіз соняшнику.

Світовий ринок лецитинів нарощує ємність зроку врік,і за прогнозами ця тенденція триватиме до 2020 року.Якщо раніше основними споживачами цієї продукції були європейські країни, то заразобсяги продажів динамічно зростають і в країнахАзії.

 

 

Найбільш рентабельна культура

За інформацією генеральногодиректораасоціації «Укроліяпром» СтепанаКапшука, поточний рік став рекордним для українських виробників соняшнику (13-13,5 млн т), що на 1,8-2,3 млн т (на 16,3-20,7%) більше показників минулого року. За попередніми оцінками, виробництво соняшникової олії збільшилося на 15%, а експорт - на 15,7%.

«Багатовітчизняних агровиробників унинішніх економічних реаліях зробили ставку саме на цю культуру, враховуючи, що соняшник є найбільш рентабельною в країні сільськогосподарською культурою. У 2015 роцірентабельність склала 80,3% у порівнянні з 36,5% роком раніше», - зазначив Степан Капшук.

Особливість українського ринку соняшникової олії - майже повна орієнтованість на експорт. Тому справедливо, що експорт олійно-жирової продукції в структурі продукції АПК становить 28%.

«За період дії експортного мита на насіння соняшнику, потужності з переробки олійних в Україні збільшилися з 2,5 млн т у1998 роцідо 17,5 млн т станом на 1 вересня поточного року, або в 7 разів. Виробнича базанаших олійно-жирових підприємств дозволяє переробляти весь вирощений в Україні врожай олійних», - підкреслив Степан Капшук.

За його словами, будь-які обмеження експорту соняшникової олії можуть дестабілізувати продовольчий ринок, бо в Україні споживається не більше 10% виробленої олії. При цьому географія її продажів постійно розширюється і включає 105 країн світу. У 2015/16 МР основними споживачами української соняшникової олії залишаються Індія (30%) і Китай (13,8%).

Збільшенню експорту соняшникової олії в країни ЄС сприяла дія Угоди про асоціацію, що дало можливість безмитного ввезення олійно-жирової продукції. За 2015/16 МР експорт у країни ЄС збільшився в 2,7 рази - з 0,5 млн т до 1,4 млн тонн.

Якщо говорити про нинішній маркетинговий рік, то за підрахунками генерального директора компанії «УкрАгроКонсалт» Сергія Феофілова, в 2016/2017 МР продуктів переробки олійних культур буде експортовано на $3,5 млрд.

 

 

Світове виробництво та експорт соняшникової олії в 2016/17 МР

1.Виробництво - 16,554 млн т

Україна – 5,541 млн т (31,6%)

ЄС – 3,127 млн т (19,5%)

Росія – 3,738 млн т (23,6%)

Аргентина – 1,180 млн т (7,7%)

Туреччина – 0,589 млн т (3,7%)

Інші – 2,193 млн т (13,9%)

2.Експорт – 8,778 млн т

Україна – 4,950 млн т (56,4%)

ЄС – 0,350 млн т (4%)

Росія – 1,850 млн т (21,1%)

Аргентина – 0,550 млн т (6,2%)

Туреччина – 0,550 млн т (6,2%)

Інші – 0,528 млн т (6 %)

 

У Державній службі статистики теж стверджують, що в Україні збільшилося виробництво насіння соняшнику на 57%, з 352,6 тис. т у січні - серпні 2015 р. до 553,6 тис. т у січні - серпні 2016 року. При цьому в Одеській, Херсонській, Запорізькій та Миколаївській областях вироблено 67,8% (375,2 тис. т) всього насіння соняшнику України.

 

 

Виробництво насіння соняшнику на вересень 2016 року

Одеська область - 147,5 тис. т

Херсонська область - 98,9 тис. т

Запорізька область - 68,5 тис. т

Миколаївська область - 60,3 тис. т

Інші – 178,8 тис. т

 

Останні тенденції

Україна продовжує нарощувати виробництво та експорт рослинних олій і олійних культур. За словами Сергія Феофілова, у цьому сезоні експорт сої вперше перевищить експорт ріпаку. Експерт зазначив, що зростання обсягу експорту не призводить до зростання валютних надходжень через падіння цін на сировинних ринках.

Спосіб подолання суперечності між збільшенням експорту і відсутністю зростання виручки Сергій Феофілов бачить у нарощуванні переробного потенціалу олійного комплексу, підвищенні в структурі експорту товарів з високою доданою вартістю. «В Україні зараз гостро стоїть проблема залучення інвестицій для реалізації стратегій глибокої переробки олійних культур», - наголосив Сергій Феофілов.

Тим часом, аналізуючи ринок ріпаку, експерт компанії «УкрАгроКонсалт» Юлія Гаркавенко зазначає, що зниження врожайності ріпаку в цьому сезоні в Україні та Європі призвело до зростання цін. «За останніми даними, з площі в 435 тис. га зібрано 1,14 млн т ріпаку. З урахуванням всіх оцінок, підсумковий урожай цієї олійної в Україні складе 1,19 млн тонн. Отже, врожай на 500 тис. т, або на 30% буде менше минулорічного показника», - зазначила Юлія Гаркавенко.

На її думку, падіння врожаю ріпаку сталося, головним чином, через скорочення площ у зв'язку із загибеллю озимого ріпаку на площі 234 тис. га.

Також експерт констатувала, що врожайність знизилась в Україні, Європі та світі в цілому. Це призвело до зростання цін до $383-403 за 1 т EXW (приріст 23-43 $/т).

«Ціни на український ріпак поступово зростають, слідуючи світовій тенденції. Це забезпечить хорошу маржу при вирощуванні даної олійної культури в цьому сезоні і означає, що посівні площі під озимий ріпак у 2017 році можуть вирости вперше за останні чотири роки», - прогнозує експерт.

 

 

Людмила ОГОРОДНІК

 

 





Схожі новини
  • Експорт олії суттєво виріс
  • Українськоі олії стає все більше
  • США поліпшило прогноз виробництва соняшникової олії в Україні
  • Виробництво соняшникової олії в Україні за 8 місяців зросло на 30%
  • Виробництво соняшникової олії на кінець року становитиме 3,1 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.