Аграрний тиждень. Україна
» » РИНОК ЗЗР. Олександр Лапа: «Не ризикуйте грошима і врожаєм»
» » РИНОК ЗЗР. Олександр Лапа: «Не ризикуйте грошима і врожаєм»

    РИНОК ЗЗР. Олександр Лапа: «Не ризикуйте грошима і врожаєм»


    Аби отримати омріяний врожай, аграрій просто вимушений чітко прораховувати всі складові технології. Бо можна купити високоякісне насіння, а зекономивши на техніці, добривах чи засобах захисту, втратити додаткові центнери. Звісно, займаючись агровиробництвом, фермер чи крупний виробник повинен знати тенденції, орієнтуватись у цінах на основних ресурсних ринках.

     

    Що нині відбувається, скажімо, на ринку засобів захисту рослин? Ось-ось розпочнеться весна, і аграріям варто розуміти, на які виклики доведеться реагувати у 2018 році. Адже торік на світовому ринку ЗЗР сталися досить відчутні зміни. Китайський хімічний концерн ChemChina купив відому швейцарську агрохімічну компанію Syngenta. Відбулися й інші поглинання, переформатування підприємств хімічної галузі. Що відбувається і як ці зміни вплинуть на обсяги виробництва засобів захисту рослин?

    Сьогодні в цих питаннях вам допоможе розібратись директор комерційного департаменту ТОВ «Укравіт Агро» Олександр Лапа.

    - Рік 2017 був неоднозначним для всіх агрохімічних компаній. Практично всі лідери втратили 4-6% своїх продажів у порівнянні з 2015-2016 роками, - ділиться своїми міркуваннями Олександр Михайлович. - Водночас кілька компаній показали значний ріст - від 10 до 30% - у порівнянні з тим же періодом. Це такі компанії, як Аріста (Arysta LifeScience), Сумітомо (Sumitomo Chemical) та трійка китайських компаній.

     

    За прогнозами, загальний світовий ринок виросте не більше як на 2-2,5%, але не перевищить межу в $50 млрд (показник 2012-2013 років).

     

    Стабільний бізнес показала компанія АDАМА, яка не втратила показників продажу. Це статистичні дані компанії Філіпс Макдугал (Phillips McDougall). Тому покупка компанії Syngenta компанією ChemChina жодним чином не вплине на виробництво засобів захисту рослин в світі й Україні також.

    За прогнозами, загальний світовий ринок виросте не більше як на 2-2,5%, але не перевищить межу в $50 млрд (показник 2012-2013 років).

    Якщо говорити про світові тенденції агрохімічного ринку, то необхідно відмітити: покупка китайською компанією ChemChina швейцарської Syngenta - це тільки один із глобальних етапів концентрації агрохімічного бізнесу. Ми можемо також говорити про об’єднання компаній DAS та DuPont. Триває процес покупки компанією Байєр американської компанії Монсанто.

    Sanonda, яка є дочірньою компанією ChemChina, завершила придбання компанії АDАМА. Після чого відбулись передача, продаж та обмін продуктами між компаніями АDАМА, Сингента та Нуфарм. Причому остання збільшила свій портфель на $0,5 млрд.

    Отже, на мою думку, лідерами на світовому ринку агробізнесу буде трійка компаній: Bayer Crop Science – Monsanto, ChemChina – Syngenta, DAS –DuPont.

    Звичайно, світовий лідер - компанія BASF - може збільшити свій портфель на $5-6 млрд за рахунок компаній Bayer Crop Science – Monsanto і залишиться в ТОП-5, а за продажами засобів захисту рослин, можливо, і на першому місці. Компанія на сьогодні не має суттєвого бізнесу насіння.

    Чільне місце в п’ятірці претендує зайняти компанія FMC. Індійська UPL планує витратити майже $4 млрд на покупку продуктів, які дадуть можливість збільшити її роль на світовому ринку.

     

     

    - А яким чином створюється цей рейтинг?

    - Як правило, ТОП-10 агрохімічних компаній визначають за сумою реалізації ЗЗР, мікродобрив, регуляторів росту, фумігантів, мікробіологічних препаратів та насіння, оскільки багато компаній мають і насіннєвий бізнес.

    Лідерами є компанія Байєр та Сингента, їхній обсяг реалізації відповідно $7,5 та $7,3 млрд та відповідно по 19% частки ринку.

    На третьому місці - компанія BASF ($4,3 млрд) та 11% ринку, потім DAS (DOW Agro Sciences ) з $3,8 млрд і 10% ринку.

    Далі розмістились: Монсанто - $3,6 млрд і 9% ринку, Дюпон з реалізацією в $2,4 млрд має 6% ринку, Мактешим Аган – $1,9 млрд (5% ринку), Нуфарм – $1,5 млрд (4% ринку), Сумітомо – $1,2 млрд (3% ринку) та Аріста - $1,0 млрд (3% ринку ).

     

    Українські аграрії використовують 120-135 тис. тонн препаратів (без мінеральних добрив), стільки і буде завезено. Вітчизняні компанії можуть виробити приблизно 12-14 тис. тонн, а це – лише 10% від потреби.

     

    - Серед лідерів світового ринку експерти все частіше називають і українські компанії, що не може не радувати…

     - Сьогодні серед класичних виробників засобів захисту рослин та мікродобрив в Україні є дві компанії. Це УКРАВІТ – на ринку вже 18 років і є лідером виробництва українських ЗЗР за європейськими стандартами. Компанія має відповідний сертифікат і вже експортує свою продукцію до інших країн.

    Інша, нова компанія, – ALFA Smart Agro – відкрила завод з виробництва у 2016 році. Нині має досить широкий спектр препаратів по захисту рослин, мікродобрив та незначний власний насіннєвий бізнес.


    - Сьогодні часто звучить слово «локалізація», коли мова йде про ймовірність розміщення виробництв на територіях різних країн. Чи існують проекти по створенню спільних підприємств з виробництва ЗЗР на території нашої держави? З якими компаніями?

    - Глобальна локалізація з виробництва ЗЗР склалась ще багато років тому, а на сьогодні ще й юридично формалізувалась. Це Китай (планує до 2020 року мати 65-70% світового виробництва діючих речовин і препаратів), Індія (10-15%), Латинська Америка (до 10%) та інші.

    Ми могли б говорити про багато проектів з будівництва заводів, але зробити це дуже складно. По-перше, це інколи нерозв’язні екологічні питання, надзвичайно чутливі соціальні аспекти та психологічний настрій населення. Адже, як правило, виробництво планується на вже історично відведених площадках, та й то не на всіх.

     

    - За оцінками експертів, ринок ЗЗР в Україні щороку зростає на 15-20%. Ця тенденція збережеться?

    - Я згоден з тим, що ринок у гривневому еквіваленті виросте на 15-20%, а, можливо, і більше. Є дві складові цього подорожчання: коливання курсу гривні до долара (+10-15%) і фактичне подорожчання на 5-10%.

     

    - З чим це пов’язано відносно ЗЗР?

    - Перш за все, з підвищенням цін на діючі речовини та компоненти, в основному за рахунок цінової політики китайських виробників. А також через подорожчання газу для виробництва мінеральних добрив.

     

    - За вашими оцінками, яку кількість ЗЗР буде завезено в Україну цього року? Скільки зможуть виробити українські хіміки?

    - Загалом український ринок оцінюється в грошовому еквіваленті. Та якщо говорити у ваговому еквіваленті, що не зовсім вірно, то статистика на 2018 рік приблизно наступна. Українські аграрії використовують 120-135 тис. тонн препаратів (без мінеральних добрив), стільки і буде завезено. Вітчизняні компанії можуть виробити приблизно 12-14 тис. тонн, а це – лише 10% від потреби.

     

    - Сьогодні ЗЗР можна купити, не виходячи з офісу. Які інноваційні механізми існують для продажу ЗЗР? Чи варто довіряти інтернет-продажам?

    - Дійсно, електронна торгівля займає все більший відсоток реалізації. Насамперед це стосується державних закупок. Цим механізмом прописані правила та вимоги до подачі продуктів на торги.

    Також працюють спеціальні біржі, маючи брокерські контори в областях, і брокери можуть продати чи купити певні партії ЗЗР. Варто лише пересвідчитись, що біржа має відповідний сертифікат на здійснення своєї діяльності. Інтернет-торгівля теж займає в цьому процесі своє місце. У такий спосіб просто зроблена калька з бізнесу інших товарів.

    Але треба розуміти: засоби захисту рослин - не парфуми. Для них необхідні спеціальні умови доставки та поводження з ними.

     

    Сьогодні серед класичних виробників засобів захисту рослин та мікродобрив в Україні є дві компанії. УКРАВІТ – на ринку вже 18 років і є лідером виробництва українських ЗЗР за європейськими стандартами. Інша, нова компанія, – ALFA Smart Agro – відкрила завод з виробництва у 2016 році. Нині має досить широкий спектр препаратів по захисту рослин, мікродобрив та незначний власний насіннєвий бізнес.

     

    - Зрозуміло, що якісні, сертифіковані ЗЗР коштують недешево. Саме тому на ринку з’являються фальсифікати. Як бути аграріям, які вимушені економити і прагнуть отримати при цьому гарний врожай?

    - Хочу сказати єдине: щоб не втрапити у тенета шахраїв, не ризикувати грошима і врожаєм, купуйте потрібні вашим рослинам продукти в офіційних дистриб’юторів компаній-виробників.

     

     

    Спілкувалась Наталія ЛЮПИН

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     





    Схожі новини
  • UKRAVIT збільшив продажі продукції
  • Arysta LifeScience планує збільшити обсяги бізнесу в Україні на 15%
  • РИНОК ЗЗР: ПЕРЕФОРМАТУВАННЯ
  • Розширює виробничі площі
  • «Бізон-Тех»: бути лідерами і завжди тримати перші позиції

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

РИНОК ЗЗР. Олександр Лапа: «Не ризикуйте грошима і врожаєм»


Аби отримати омріяний врожай, аграрій просто вимушений чітко прораховувати всі складові технології. Бо можна купити високоякісне насіння, а зекономивши на техніці, добривах чи засобах захисту, втратити додаткові центнери. Звісно, займаючись агровиробництвом, фермер чи крупний виробник повинен знати тенденції, орієнтуватись у цінах на основних ресурсних ринках.

 

Що нині відбувається, скажімо, на ринку засобів захисту рослин? Ось-ось розпочнеться весна, і аграріям варто розуміти, на які виклики доведеться реагувати у 2018 році. Адже торік на світовому ринку ЗЗР сталися досить відчутні зміни. Китайський хімічний концерн ChemChina купив відому швейцарську агрохімічну компанію Syngenta. Відбулися й інші поглинання, переформатування підприємств хімічної галузі. Що відбувається і як ці зміни вплинуть на обсяги виробництва засобів захисту рослин?

Сьогодні в цих питаннях вам допоможе розібратись директор комерційного департаменту ТОВ «Укравіт Агро» Олександр Лапа.

- Рік 2017 був неоднозначним для всіх агрохімічних компаній. Практично всі лідери втратили 4-6% своїх продажів у порівнянні з 2015-2016 роками, - ділиться своїми міркуваннями Олександр Михайлович. - Водночас кілька компаній показали значний ріст - від 10 до 30% - у порівнянні з тим же періодом. Це такі компанії, як Аріста (Arysta LifeScience), Сумітомо (Sumitomo Chemical) та трійка китайських компаній.

 

За прогнозами, загальний світовий ринок виросте не більше як на 2-2,5%, але не перевищить межу в $50 млрд (показник 2012-2013 років).

 

Стабільний бізнес показала компанія АDАМА, яка не втратила показників продажу. Це статистичні дані компанії Філіпс Макдугал (Phillips McDougall). Тому покупка компанії Syngenta компанією ChemChina жодним чином не вплине на виробництво засобів захисту рослин в світі й Україні також.

За прогнозами, загальний світовий ринок виросте не більше як на 2-2,5%, але не перевищить межу в $50 млрд (показник 2012-2013 років).

Якщо говорити про світові тенденції агрохімічного ринку, то необхідно відмітити: покупка китайською компанією ChemChina швейцарської Syngenta - це тільки один із глобальних етапів концентрації агрохімічного бізнесу. Ми можемо також говорити про об’єднання компаній DAS та DuPont. Триває процес покупки компанією Байєр американської компанії Монсанто.

Sanonda, яка є дочірньою компанією ChemChina, завершила придбання компанії АDАМА. Після чого відбулись передача, продаж та обмін продуктами між компаніями АDАМА, Сингента та Нуфарм. Причому остання збільшила свій портфель на $0,5 млрд.

Отже, на мою думку, лідерами на світовому ринку агробізнесу буде трійка компаній: Bayer Crop Science – Monsanto, ChemChina – Syngenta, DAS –DuPont.

Звичайно, світовий лідер - компанія BASF - може збільшити свій портфель на $5-6 млрд за рахунок компаній Bayer Crop Science – Monsanto і залишиться в ТОП-5, а за продажами засобів захисту рослин, можливо, і на першому місці. Компанія на сьогодні не має суттєвого бізнесу насіння.

Чільне місце в п’ятірці претендує зайняти компанія FMC. Індійська UPL планує витратити майже $4 млрд на покупку продуктів, які дадуть можливість збільшити її роль на світовому ринку.

 

 

- А яким чином створюється цей рейтинг?

- Як правило, ТОП-10 агрохімічних компаній визначають за сумою реалізації ЗЗР, мікродобрив, регуляторів росту, фумігантів, мікробіологічних препаратів та насіння, оскільки багато компаній мають і насіннєвий бізнес.

Лідерами є компанія Байєр та Сингента, їхній обсяг реалізації відповідно $7,5 та $7,3 млрд та відповідно по 19% частки ринку.

На третьому місці - компанія BASF ($4,3 млрд) та 11% ринку, потім DAS (DOW Agro Sciences ) з $3,8 млрд і 10% ринку.

Далі розмістились: Монсанто - $3,6 млрд і 9% ринку, Дюпон з реалізацією в $2,4 млрд має 6% ринку, Мактешим Аган – $1,9 млрд (5% ринку), Нуфарм – $1,5 млрд (4% ринку), Сумітомо – $1,2 млрд (3% ринку) та Аріста - $1,0 млрд (3% ринку ).

 

Українські аграрії використовують 120-135 тис. тонн препаратів (без мінеральних добрив), стільки і буде завезено. Вітчизняні компанії можуть виробити приблизно 12-14 тис. тонн, а це – лише 10% від потреби.

 

- Серед лідерів світового ринку експерти все частіше називають і українські компанії, що не може не радувати…

 - Сьогодні серед класичних виробників засобів захисту рослин та мікродобрив в Україні є дві компанії. Це УКРАВІТ – на ринку вже 18 років і є лідером виробництва українських ЗЗР за європейськими стандартами. Компанія має відповідний сертифікат і вже експортує свою продукцію до інших країн.

Інша, нова компанія, – ALFA Smart Agro – відкрила завод з виробництва у 2016 році. Нині має досить широкий спектр препаратів по захисту рослин, мікродобрив та незначний власний насіннєвий бізнес.


- Сьогодні часто звучить слово «локалізація», коли мова йде про ймовірність розміщення виробництв на територіях різних країн. Чи існують проекти по створенню спільних підприємств з виробництва ЗЗР на території нашої держави? З якими компаніями?

- Глобальна локалізація з виробництва ЗЗР склалась ще багато років тому, а на сьогодні ще й юридично формалізувалась. Це Китай (планує до 2020 року мати 65-70% світового виробництва діючих речовин і препаратів), Індія (10-15%), Латинська Америка (до 10%) та інші.

Ми могли б говорити про багато проектів з будівництва заводів, але зробити це дуже складно. По-перше, це інколи нерозв’язні екологічні питання, надзвичайно чутливі соціальні аспекти та психологічний настрій населення. Адже, як правило, виробництво планується на вже історично відведених площадках, та й то не на всіх.

 

- За оцінками експертів, ринок ЗЗР в Україні щороку зростає на 15-20%. Ця тенденція збережеться?

- Я згоден з тим, що ринок у гривневому еквіваленті виросте на 15-20%, а, можливо, і більше. Є дві складові цього подорожчання: коливання курсу гривні до долара (+10-15%) і фактичне подорожчання на 5-10%.

 

- З чим це пов’язано відносно ЗЗР?

- Перш за все, з підвищенням цін на діючі речовини та компоненти, в основному за рахунок цінової політики китайських виробників. А також через подорожчання газу для виробництва мінеральних добрив.

 

- За вашими оцінками, яку кількість ЗЗР буде завезено в Україну цього року? Скільки зможуть виробити українські хіміки?

- Загалом український ринок оцінюється в грошовому еквіваленті. Та якщо говорити у ваговому еквіваленті, що не зовсім вірно, то статистика на 2018 рік приблизно наступна. Українські аграрії використовують 120-135 тис. тонн препаратів (без мінеральних добрив), стільки і буде завезено. Вітчизняні компанії можуть виробити приблизно 12-14 тис. тонн, а це – лише 10% від потреби.

 

- Сьогодні ЗЗР можна купити, не виходячи з офісу. Які інноваційні механізми існують для продажу ЗЗР? Чи варто довіряти інтернет-продажам?

- Дійсно, електронна торгівля займає все більший відсоток реалізації. Насамперед це стосується державних закупок. Цим механізмом прописані правила та вимоги до подачі продуктів на торги.

Також працюють спеціальні біржі, маючи брокерські контори в областях, і брокери можуть продати чи купити певні партії ЗЗР. Варто лише пересвідчитись, що біржа має відповідний сертифікат на здійснення своєї діяльності. Інтернет-торгівля теж займає в цьому процесі своє місце. У такий спосіб просто зроблена калька з бізнесу інших товарів.

Але треба розуміти: засоби захисту рослин - не парфуми. Для них необхідні спеціальні умови доставки та поводження з ними.

 

Сьогодні серед класичних виробників засобів захисту рослин та мікродобрив в Україні є дві компанії. УКРАВІТ – на ринку вже 18 років і є лідером виробництва українських ЗЗР за європейськими стандартами. Інша, нова компанія, – ALFA Smart Agro – відкрила завод з виробництва у 2016 році. Нині має досить широкий спектр препаратів по захисту рослин, мікродобрив та незначний власний насіннєвий бізнес.

 

- Зрозуміло, що якісні, сертифіковані ЗЗР коштують недешево. Саме тому на ринку з’являються фальсифікати. Як бути аграріям, які вимушені економити і прагнуть отримати при цьому гарний врожай?

- Хочу сказати єдине: щоб не втрапити у тенета шахраїв, не ризикувати грошима і врожаєм, купуйте потрібні вашим рослинам продукти в офіційних дистриб’юторів компаній-виробників.

 

 

Спілкувалась Наталія ЛЮПИН

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 





Схожі новини
  • UKRAVIT збільшив продажі продукції
  • Arysta LifeScience планує збільшити обсяги бізнесу в Україні на 15%
  • РИНОК ЗЗР: ПЕРЕФОРМАТУВАННЯ
  • Розширює виробничі площі
  • «Бізон-Тех»: бути лідерами і завжди тримати перші позиції

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.