Аграрний тиждень. Україна
» » » ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ
» » » ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ

    ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ


    Як відомо, зміни, які відбуваються у нашому суспільстві, вимагають модернізації в системі кадрового забезпечення. Адже рівень і якість трудового потенціалу відіграють провідну роль у забезпеченні стабільності та конкурентоспроможності економіки країн і є основою життєзабезпечення та стабільності у суспільстві. На жаль, нині якість підготовки фахівців на ринку праці не відповідає вимогам роботодавців.
    Завдання аграрних ВУЗів
    Враховуючи те, що освіта повинна носити випереджувальний характер, сьогодні перед нею стоїть завдання забезпечення галузі сільського господарства висококваліфікованими, конкурентоспроможними і мобільними на ринку праці фахівцями різних кваліфікаційних рівнів, які б могли працювати в нових соціально-економічних умовах, самостійно діяти і приймати оптимальні рішення в нестандартних ситуаціях, досконало володіти сучасними технологіями виробництва. Тому найперше і найголовніше завдання, яке стоїть сьогодні перед ВНЗ, – це забезпечення якості вищої освіти й її розвитку, яка ще ніколи не мала такого важливого соціального та економічного значення, як нині.
    Освіта має реагувати на широкий аспект вимог, які суспільство ставить перед молоддю. Потребує змін теоретична і практична підготовка фахівців, її зміст, перепідготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів, наближення аграрної освіти до європейських вимог і приєднання до Болонської конвенції.
    ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ
    Освітяни обмінюються досвідом
    Серйозною проблемою є певне відставання якості вищої освіти як від сучасних потреб, так і від потенціалу вищої школи країни.
    Аграрна освіта, що проходить етап оновлення, спрямована, перш за все, на якісну підготовку фахівців для аграрного сектору економіки. Але на сьогодні існує реальна загроза зменшення контингенту абітурієнтів, погіршення рівня їх загальноосвітньої підготовки, а також зниження потреби аграрного сектору у фахівцях і підвищення вимог до рівня їх підготовки.
    З метою обміну досвідом та обговорення проблем з питань розвитку аграрної освіти та удосконалення підготовки кадрів для АПК 7–8 червня 2007 року на базі Дніпропетровського державного аграрного університету відбувся практичний семінар директорів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. В роботі семінару взяли участь директор Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва Міністерства аграрної політики України Іщенко Т.Д., заступник начальника Головного управління агропромислового розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації Хондога В.Ф., начальник управління видатків головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Буткевич Т.І., заступник начальника головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Дейкало Л.Є. Серйозно поставилися до організації семінару господарі навчального закладу. На семінар були запрошені директори 75 технікумів і коледжів, які поділилися своїми досвідом у вирішенні проблем якісної підготовки фахівців-аграріїв.
    Вимоги до фахівців аграрного сектору
    Нинішня ситуація вимагає від навчальних закладів готувати такого фахівця, який вміло працював в умовах сучасного виробництва. Компетентному спеціалісту повинна бути притаманна висока професійна підготовка, готовність до навчання протягом життя, здатність брати на себе відповідальність, вміння вирішувати нестандартні завдання тощо.
    Освіта має бути якісною
    З питань концепції розвитку аграрної освіти та забезпечення якості підготовки кадрів для аграрного сектору економіки виступила Тетяна Іщенко, директор Департаменту Мінагрополітики. Тетяна Дем’янівна зокрема відзначила, що для підвищення якісної підготовки фахівців в аграрній освіти впроваджені інноваційні технології, а саме: запроваджено практичну підготовку у НПЦ, створені університетські центри, організовано підвищення фахового рівня педагогічних працівників та удосконалюється комплекс методичного забезпечення. Особливу увагу звернула на професійний рівень викладачів і майстрів виробничого навчання, які поряд з педагогічним досвідом обов’язково повинні мати і виробничий стаж.
    У своєму виступі Микола Хоменко, директор Навчально-методичного центру, порушив актуальні питання модернізації вищої освіти, вказав на шляхи підвищення її якості, пріоритетні напрями діяльності вищих навчальних закладів, впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес.
    Зацікавив присутніх виступ Самсоненка С.Г., начальника відділу навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації Мінагрополітики, про організацію прийому студентів у 2007 році. Він відповів на численні запитання, пов’язані з умовами прийому, докладно зупинився на організації роботи приймальної комісії, термінах створення її підрозділів та основної документації з прийому, що ведеться в навчальному закладі.
    Запрошена на захід заступник начальника головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Дейколо Л.Є. пояснила присутнім завдання, обов’язки КРУ та права навчальних закладів під час перевірок.
    Із зацікавленістю вислухали виступ Шатковського П.К, в.о. директора ДП “Центр інформаційно-аналітичного забезпечення та прогнозування розвитку аграрних навчальних закладів “Агроосвіта”, щодо перспективи державного фінансування навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.
    З досвіду роботи про актуальні проблеми підготовки якісного фахівця для АПК виступили директори: Таркан М.П. (Липковатівський аграрний коледж), Кияшко В.М. (Красноградський технікум механізації с.г.).
    Знайомство з сучасним агровиробництвом
    Для ознайомлення з новітніми технологіями виробництва сільськогосподарської продукції учасники практичного семінару відвідали тепличне господарство, конезавод та АТЗТ “Корпорація “Агро-Союз”. З великим задоволенням вислухали виступ Хорішка В.Д., директора АТЗТ “Корпорація “Агро-Союз”, який розповів про завдання, перспективи та успіхи корпорації, дав відповідь на численні питання: яких фахівців потребує сучасне виробництво? Присутні мали змогу поспілкуватися з головними спеціалістами господарства. Крім того, вирішене питання проведення стажування викладачів навчальних закладів на базі корпорації.
    Керівники навчальних закладів зобов’язались розробити заходи з питань розвитку аграрної освіти та удосконалення підготовки кадрів для АПК.
    Ніна Синявська, методист НМЦ





    Схожі новини
  • Засідання дискусійного клубу «Аграрна освіта на ринку праці»
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • Якщо проблеми не вирішувати, їх стане ще більше
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ


Як відомо, зміни, які відбуваються у нашому суспільстві, вимагають модернізації в системі кадрового забезпечення. Адже рівень і якість трудового потенціалу відіграють провідну роль у забезпеченні стабільності та конкурентоспроможності економіки країн і є основою життєзабезпечення та стабільності у суспільстві. На жаль, нині якість підготовки фахівців на ринку праці не відповідає вимогам роботодавців.
Завдання аграрних ВУЗів
Враховуючи те, що освіта повинна носити випереджувальний характер, сьогодні перед нею стоїть завдання забезпечення галузі сільського господарства висококваліфікованими, конкурентоспроможними і мобільними на ринку праці фахівцями різних кваліфікаційних рівнів, які б могли працювати в нових соціально-економічних умовах, самостійно діяти і приймати оптимальні рішення в нестандартних ситуаціях, досконало володіти сучасними технологіями виробництва. Тому найперше і найголовніше завдання, яке стоїть сьогодні перед ВНЗ, – це забезпечення якості вищої освіти й її розвитку, яка ще ніколи не мала такого важливого соціального та економічного значення, як нині.
Освіта має реагувати на широкий аспект вимог, які суспільство ставить перед молоддю. Потребує змін теоретична і практична підготовка фахівців, її зміст, перепідготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів, наближення аграрної освіти до європейських вимог і приєднання до Болонської конвенції.
ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ
Освітяни обмінюються досвідом
Серйозною проблемою є певне відставання якості вищої освіти як від сучасних потреб, так і від потенціалу вищої школи країни.
Аграрна освіта, що проходить етап оновлення, спрямована, перш за все, на якісну підготовку фахівців для аграрного сектору економіки. Але на сьогодні існує реальна загроза зменшення контингенту абітурієнтів, погіршення рівня їх загальноосвітньої підготовки, а також зниження потреби аграрного сектору у фахівцях і підвищення вимог до рівня їх підготовки.
З метою обміну досвідом та обговорення проблем з питань розвитку аграрної освіти та удосконалення підготовки кадрів для АПК 7–8 червня 2007 року на базі Дніпропетровського державного аграрного університету відбувся практичний семінар директорів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. В роботі семінару взяли участь директор Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва Міністерства аграрної політики України Іщенко Т.Д., заступник начальника Головного управління агропромислового розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації Хондога В.Ф., начальник управління видатків головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Буткевич Т.І., заступник начальника головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Дейкало Л.Є. Серйозно поставилися до організації семінару господарі навчального закладу. На семінар були запрошені директори 75 технікумів і коледжів, які поділилися своїми досвідом у вирішенні проблем якісної підготовки фахівців-аграріїв.
Вимоги до фахівців аграрного сектору
Нинішня ситуація вимагає від навчальних закладів готувати такого фахівця, який вміло працював в умовах сучасного виробництва. Компетентному спеціалісту повинна бути притаманна висока професійна підготовка, готовність до навчання протягом життя, здатність брати на себе відповідальність, вміння вирішувати нестандартні завдання тощо.
Освіта має бути якісною
З питань концепції розвитку аграрної освіти та забезпечення якості підготовки кадрів для аграрного сектору економіки виступила Тетяна Іщенко, директор Департаменту Мінагрополітики. Тетяна Дем’янівна зокрема відзначила, що для підвищення якісної підготовки фахівців в аграрній освіти впроваджені інноваційні технології, а саме: запроваджено практичну підготовку у НПЦ, створені університетські центри, організовано підвищення фахового рівня педагогічних працівників та удосконалюється комплекс методичного забезпечення. Особливу увагу звернула на професійний рівень викладачів і майстрів виробничого навчання, які поряд з педагогічним досвідом обов’язково повинні мати і виробничий стаж.
У своєму виступі Микола Хоменко, директор Навчально-методичного центру, порушив актуальні питання модернізації вищої освіти, вказав на шляхи підвищення її якості, пріоритетні напрями діяльності вищих навчальних закладів, впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес.
Зацікавив присутніх виступ Самсоненка С.Г., начальника відділу навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації Мінагрополітики, про організацію прийому студентів у 2007 році. Він відповів на численні запитання, пов’язані з умовами прийому, докладно зупинився на організації роботи приймальної комісії, термінах створення її підрозділів та основної документації з прийому, що ведеться в навчальному закладі.
Запрошена на захід заступник начальника головного управління ДКУ у Дніпропетровській області Дейколо Л.Є. пояснила присутнім завдання, обов’язки КРУ та права навчальних закладів під час перевірок.
Із зацікавленістю вислухали виступ Шатковського П.К, в.о. директора ДП “Центр інформаційно-аналітичного забезпечення та прогнозування розвитку аграрних навчальних закладів “Агроосвіта”, щодо перспективи державного фінансування навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.
З досвіду роботи про актуальні проблеми підготовки якісного фахівця для АПК виступили директори: Таркан М.П. (Липковатівський аграрний коледж), Кияшко В.М. (Красноградський технікум механізації с.г.).
Знайомство з сучасним агровиробництвом
Для ознайомлення з новітніми технологіями виробництва сільськогосподарської продукції учасники практичного семінару відвідали тепличне господарство, конезавод та АТЗТ “Корпорація “Агро-Союз”. З великим задоволенням вислухали виступ Хорішка В.Д., директора АТЗТ “Корпорація “Агро-Союз”, який розповів про завдання, перспективи та успіхи корпорації, дав відповідь на численні питання: яких фахівців потребує сучасне виробництво? Присутні мали змогу поспілкуватися з головними спеціалістами господарства. Крім того, вирішене питання проведення стажування викладачів навчальних закладів на базі корпорації.
Керівники навчальних закладів зобов’язались розробити заходи з питань розвитку аграрної освіти та удосконалення підготовки кадрів для АПК.
Ніна Синявська, методист НМЦ





Схожі новини
  • Засідання дискусійного клубу «Аграрна освіта на ринку праці»
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • Якщо проблеми не вирішувати, їх стане ще більше
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.