За дорученням міністра аграрної політики України Юрія Мельника його заступник Петро Вербицький 2 лютого перебував в Одеській області. Разом із представниками Державної інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку Вербицький побував на зерновому терміналі «Трансінвестсервіс» у порту м.Южне. На сьогодні в терміналі зберігається 230-240 тис. т ячменю, завезеного у вересні 2006 року. Термінал не відповідає нормам та технології тривалого зберігання зерна. Ще в жовтні 2006 року, проінспектувавши термінал на дотримання технології, Державна інспекція з контролю якості сільськогосподарської продукції зробила власникам припис, вказавши на необхідність перевезення збіжжя для подальшої доробки (просушки) на елеватори, обладнані необхідним устаткуванням. Власники терміналу «Трансінвестсервіс» припису не виконали.
Станом на 2 лютого 2007 року ячмінь зберігається у буртах заввишки 15 метрів, без відповідної вентиляції. Через зміну температури повітря, підвищену вологість (наближеність до Чорного моря) та наявність конденсату, температура в товщі бурту підвищилась до 36-42 градусів. У результаті дії конденсату, на незначній площі бурту (до 2%) є ознаки проростання зерна. За зовнішніми ознаками зерно по зрізу бурту (від його дна до верхівки) не втратило свого звичайного вигляду.
«Утім, – як підкреслив Петро Вербицький, – про якість ячменю можна буде говорити лише після його дослідження в лабораторії Державної інспекції. Результати можуть бути відомі 6-7 лютого. На даний час частину ячменю з терміналу вже вивезено для просушки.
На наш погляд, те, що відбувається в «Трансінвестсервіс», є недбалістю власників. Вони знали про необхідність отримання експортної квоти, перш ніж завозити збіжжя до порту. А також розуміли, що питання вирішення експорту вимагає часу, і не подбали про належне зберігання зерна згідно з технологіями. Тому відповідальність за якість зерна повністю лежить на його власниках».
На переконання фахівців Державної інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку, зерно, яке зберігається в портовому терміналі «Трансінвестсервіс», після перевезення на інші елеватори та проведення необхідних технологічних операцій може бути експортовано або використано в державі як фуражне.