Аграрний тиждень. Україна
» » » Продаватимуть державі поза конкуренцією
» » » Продаватимуть державі поза конкуренцією

    Продаватимуть державі поза конкуренцією


    Відтепер такий важливий харчовий продукт як картопля держава зможе закуповувати для бюджетних установ у її виробників – фізичних осіб і фермерських господарств.

     

    Голова підкомітету з питань удосконалення положень Бюджетного кодексу України парламентського Комітету з питань бюджету, Владислав Атрошенко пропонує новий механізм залучення представників села до взаємовигідних торговельних процедур. В аграрному комітеті ВР України перебуває на розгляді документ нардепа «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пріоритетності державних закупівель окремої сільськогосподарської продукції у фізичних осіб – виробників».

    Оскільки агропродукцію, в т.ч. картоплю, не включено до переліку товарів, на які не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», придбання її держустановами здійснюється в межах процедур державних закупівель. Відповідно до закону ці процедури мають доволі складні та тривалі за часом механізми підготовки. Щоб продати надлишок картоплі державі, фізичній особі треба здолати численні круги вітчизняної бюрократії, які передбачають відкриті та двоступеневі торги, запит цінових пропозицій, попередню кваліфікацію учасників та електронний реверсний аукціон.  

    На думку автора законодавчої ініціативи, звичайні мешканці села не мають реальних можливостей відслідковувати інформаційні ресурси держзакупівель та складати громіздку конкурсну документацію. До того ж, витрачати зайві кошти на участь у цих торгах. Легше всього селянам чи фермерам реалізувати надлишок вирощеної картоплі на ринках міст або посередницьким організаціям, вважає парламентар. Свою позицію він обґрунтовує у пояснювальній записці до законопроекту.

    Зокрема, він зазначає, що масове залучення фізичних осіб до продажу вирощеної картоплі державним установам матиме позитивний ефект як з точки зору зменшення бюджетних витрат на придбання, так і з точки зору створення системного попиту та стимулювання активності населення у такій базовій галузі, як сільське господарство. При цьому автор документу вважає, що, окрім картоплі, державним чиновникам слід враховувати й іншу сільгосппродукцію. На його думку, повноваження з її визначення доцільно було б делегувати уряду. 

    Згадуваний законопроект, є сподівання, забезпечить пріоритетний доступ виробників – фізичних осіб до закупівель за державні кошти виробленої ними сільгосппродукції, зокрема картоплі. А ще документ пропонує внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

    Зокрема, механізм пріоритетного доступу передбачає здійснення прямого продажу зазначеної агропродукції (картоплі) бюджетній установі, яка забезпечує харчуванням окремі категорії громадян. Для укладення договору на пріоритетну закупівлю такої продукції за державні кошти пропонується встановити термін в один день. Умови договору закупівлі визначаються на підставі типового договору, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Якщо чинним законодавством в якості умови передачі сільгосппродукції передбачено її обов’язкову сертифікацію, то вона здійснюється бюджетною установою за рахунок фізичної особи.

    Однак документ нардепа застерігає: «У разі, якщо фізична особа - виробник за раніше укладеним договором закупівлі порушила умови про строк та обсяг передачі сільгосппродукції або про якість сільгосппродукції, вона позбавляється права пріоритетного доступу до закупівель за державні кошти із цим замовником на 60 календарних днів з дня такого порушення, але не менше як до усунення порушення. Відмова або зволікання бюджетної установи в укладенні договору закупівлі може бути оскаржена в судовому порядку».

    Парламентар упевнений, що реалізація його закону не потребуватиме збільшення видатків державного та місцевих бюджетів. Основними законодавчо-правовими актами, які регулюють зазначені питання, є Закони України: «Про державну підтримку сільського господарства України» та «Про здійснення державних закупівель».

    Соціально-економічне прогнозування нових змін у механізмі державних закупівель сільгосппродукції у фізичних осіб – виробників, за висновком експертів, сприятиме росту активності сільського населення та зменшенню бюджетних витрат на закупівлю продуктів харчування.

    Документ чекає свого часу. Представлятиме його у сесійній залі сам автор.

    Наталя СЄЛЄЗНЬОВА

     





    Схожі новини
  • Перевірки локальні, тенденції загальні
  • Аграрний фонд зазнає ефекту
  • У Львівській ОДА презентовано пілотний проект Аграрної біржі
  • Узялися за прокурорів
  • Уряд запроваджує державні форвардні закупівлі зерна

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Продаватимуть державі поза конкуренцією


Відтепер такий важливий харчовий продукт як картопля держава зможе закуповувати для бюджетних установ у її виробників – фізичних осіб і фермерських господарств.

 

Голова підкомітету з питань удосконалення положень Бюджетного кодексу України парламентського Комітету з питань бюджету, Владислав Атрошенко пропонує новий механізм залучення представників села до взаємовигідних торговельних процедур. В аграрному комітеті ВР України перебуває на розгляді документ нардепа «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пріоритетності державних закупівель окремої сільськогосподарської продукції у фізичних осіб – виробників».

Оскільки агропродукцію, в т.ч. картоплю, не включено до переліку товарів, на які не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», придбання її держустановами здійснюється в межах процедур державних закупівель. Відповідно до закону ці процедури мають доволі складні та тривалі за часом механізми підготовки. Щоб продати надлишок картоплі державі, фізичній особі треба здолати численні круги вітчизняної бюрократії, які передбачають відкриті та двоступеневі торги, запит цінових пропозицій, попередню кваліфікацію учасників та електронний реверсний аукціон.  

На думку автора законодавчої ініціативи, звичайні мешканці села не мають реальних можливостей відслідковувати інформаційні ресурси держзакупівель та складати громіздку конкурсну документацію. До того ж, витрачати зайві кошти на участь у цих торгах. Легше всього селянам чи фермерам реалізувати надлишок вирощеної картоплі на ринках міст або посередницьким організаціям, вважає парламентар. Свою позицію він обґрунтовує у пояснювальній записці до законопроекту.

Зокрема, він зазначає, що масове залучення фізичних осіб до продажу вирощеної картоплі державним установам матиме позитивний ефект як з точки зору зменшення бюджетних витрат на придбання, так і з точки зору створення системного попиту та стимулювання активності населення у такій базовій галузі, як сільське господарство. При цьому автор документу вважає, що, окрім картоплі, державним чиновникам слід враховувати й іншу сільгосппродукцію. На його думку, повноваження з її визначення доцільно було б делегувати уряду. 

Згадуваний законопроект, є сподівання, забезпечить пріоритетний доступ виробників – фізичних осіб до закупівель за державні кошти виробленої ними сільгосппродукції, зокрема картоплі. А ще документ пропонує внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

Зокрема, механізм пріоритетного доступу передбачає здійснення прямого продажу зазначеної агропродукції (картоплі) бюджетній установі, яка забезпечує харчуванням окремі категорії громадян. Для укладення договору на пріоритетну закупівлю такої продукції за державні кошти пропонується встановити термін в один день. Умови договору закупівлі визначаються на підставі типового договору, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Якщо чинним законодавством в якості умови передачі сільгосппродукції передбачено її обов’язкову сертифікацію, то вона здійснюється бюджетною установою за рахунок фізичної особи.

Однак документ нардепа застерігає: «У разі, якщо фізична особа - виробник за раніше укладеним договором закупівлі порушила умови про строк та обсяг передачі сільгосппродукції або про якість сільгосппродукції, вона позбавляється права пріоритетного доступу до закупівель за державні кошти із цим замовником на 60 календарних днів з дня такого порушення, але не менше як до усунення порушення. Відмова або зволікання бюджетної установи в укладенні договору закупівлі може бути оскаржена в судовому порядку».

Парламентар упевнений, що реалізація його закону не потребуватиме збільшення видатків державного та місцевих бюджетів. Основними законодавчо-правовими актами, які регулюють зазначені питання, є Закони України: «Про державну підтримку сільського господарства України» та «Про здійснення державних закупівель».

Соціально-економічне прогнозування нових змін у механізмі державних закупівель сільгосппродукції у фізичних осіб – виробників, за висновком експертів, сприятиме росту активності сільського населення та зменшенню бюджетних витрат на закупівлю продуктів харчування.

Документ чекає свого часу. Представлятиме його у сесійній залі сам автор.

Наталя СЄЛЄЗНЬОВА

 





Схожі новини
  • Перевірки локальні, тенденції загальні
  • Аграрний фонд зазнає ефекту
  • У Львівській ОДА презентовано пілотний проект Аграрної біржі
  • Узялися за прокурорів
  • Уряд запроваджує державні форвардні закупівлі зерна

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.