Аграрний тиждень. Україна
» » Ринок харчового яйця
» » Ринок харчового яйця

    Ринок харчового яйця


    Як відомо, протягом останніх років свою роботу поновили ряд вітчизняних птахофабрик. Відповідно щорічно приблизно на 10% зростає валове виробництво яєць. У 2006 році їх вироблено в Україні 14,2 млрд. штук (або близько 290 штук на одну особу, що відповідає рівню провідних розвинутих країн світу), у т.ч. в сільськогосподарських підприємствах усіх форм власності – 7,6 млрд., що становило 54 % від загальної кількості (у 2005 р. - 49,5 %).
    У зв’язку зі стрімким ростом виробництва та зважаючи, що реалізація харчового яйця протягом 2001-2007 років проводилася за суто ринковими відносинами, ріст пропозиції при невисокому попиті з боку населення призвів до зниження цін: у червні 2006 року вони досягли своєї мінімальної межі – 1,20 грн. за десяток (в аналогічний період у 2005 році – 2,27 грн., в 2007 році – 1,59 грн.).
    Тенденція щорічного росту цін на промислову продукцію, яку споживає сільське господарство, зберігалася і закономірно впливала на підвищення собівартості сільськогосподарської продукції, в т.ч. і на яйце харчове. В результаті, у 2006 році їх виробництво вперше стало збитковим (-6,8%). Аналогічна ситуація складалася і у 2007 році, коли виробництво яєць перевищувало платоспроможний попит населення.
    Враховуючи зазначені тенденції у виробництві продукції птахівництва та визначаючи пріоритети у фінансуванні галузей, Конкурсна комісія Мінагрополітики України з визначення виконавців Загальнодержавної програми селекції у тваринництві, що фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, прийняла рішення про часткове зміщення пропорцій розподілу коштів між галузями м’ясного та яєчного птахівництва (з 38 і 42% коштів, виділених на галузь птахівництва у 2005 році - на 46 і 39% відповідно у 2007 році). Адже стимулювання перевиробництва племінної продукції у яєчному птахівництві могло призвести до руйнації галузі, а ринок м’ясного птахівництва, який не зважаючи на збільшення обсягів виробництва генетичної продукції (інкубаційного яйця) за останні 4 роки майже у 3 рази, вимагав додаткових племінних ресурсів вітчизняного виробництва. Крім цього, враховуючи динаміку на скорочення поголів’я птиці в особистих господарствах, пов’язаної в першу чергу з демографічною ситуацією, а також те, що виробництво конкурентоспроможної продукції може забезпечити лише промислове птахівництво, саме цій категорії господарств було надано перевагу при розподілі бюджетних коштів.
    Аналіз ситуації на ринку продукції птахівництва підтверджує правильність дій Мінагрополітики України. Часткове скорочення обсягів комплектування племптахофабрик поголів’ям курей яєчних кросів (за рахунок зменшення обсягів державної підтримки за програмою селекції) ліквідувало надлишок виробництва племінної продукції, що позитивно позначилося на стані галузі в цілому. Зменшення валового виробництва яєць лише на 2% стабілізувало цінову ситуацію на ринку яйця, оскільки низька реалізаційна ціна продукції загрожувала банкротством практично всім яєчним птахофабрикам. На 10 вересня 2007 року (за даними моніторингу провідних виробників) реалізаційна оптова ціна на харчове яйце складає в середньому 3,4 грн. за десяток, що забезпечує беззбитковість їх виробництва та є доступною для споживача. Збільшення обсягів державної підтримки галузі м’ясного птахівництва дозволило довести поголів’я батьківського стада м’ясних курей до 2 млн. голів і забезпечити потребу вітчизняних птахофабрик у генетичній продукції власного виробництва на 90% (у 2004 році потреба птахофабрик вітчизняним матеріалом задовольнялась на 50%).
    Оцінка ефективності використання коштів державного бюджету за програмою селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу в І півріччі 2007 року також підтвердила правильність рішення Конкурсної комісії. Так, 69% одержаних з державного бюджету коштів великі підприємства спрямували на подальший розвиток галузі (здешевлення придбання племінних ресурсів). Водночас невеликі підприємства, в т.ч. системи ВНО „Укрптахопром”, 71% одержаних коштів спрямували на утримання (вирощування) поголів’я і лише 26% - на здешевлення придбання або реалізації племінної продукції.
    Прогнозуючи розвиток цінової ситуації на ринку яйця до кінця року, слід зазначити, що вона суттєво залежить від рівня цін на фуражне зерно (зросли майже у 2 рази), оскільки його вартість займає більше 70% у структурі собівартості виробництва яйця.
    У серпні цього року ціна на яйця харчові на продовольчих ринках України стабілізувалась, а за І декаду вересня знизилась на 2,5%. На 10 вересня (за даними Держцінінспекції) 1 десяток яєць коштував у середньому 3,96 грн..
    Департамент ринків тваринництва МінАП





    Схожі новини
  • Після великодніх свят зниження цін на яйця відновиться
  • В Україні зросло поголів’я корів на 1,3%, свиней – на 2,7% та птиці – на 8,7%
  • За тиждень ціни на яйця впали на 4-5% - О.Бакуменко
  • Що є на ділі
  • Щодо ситуації на ринку тваринницької продукції

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Ринок харчового яйця


Як відомо, протягом останніх років свою роботу поновили ряд вітчизняних птахофабрик. Відповідно щорічно приблизно на 10% зростає валове виробництво яєць. У 2006 році їх вироблено в Україні 14,2 млрд. штук (або близько 290 штук на одну особу, що відповідає рівню провідних розвинутих країн світу), у т.ч. в сільськогосподарських підприємствах усіх форм власності – 7,6 млрд., що становило 54 % від загальної кількості (у 2005 р. - 49,5 %).
У зв’язку зі стрімким ростом виробництва та зважаючи, що реалізація харчового яйця протягом 2001-2007 років проводилася за суто ринковими відносинами, ріст пропозиції при невисокому попиті з боку населення призвів до зниження цін: у червні 2006 року вони досягли своєї мінімальної межі – 1,20 грн. за десяток (в аналогічний період у 2005 році – 2,27 грн., в 2007 році – 1,59 грн.).
Тенденція щорічного росту цін на промислову продукцію, яку споживає сільське господарство, зберігалася і закономірно впливала на підвищення собівартості сільськогосподарської продукції, в т.ч. і на яйце харчове. В результаті, у 2006 році їх виробництво вперше стало збитковим (-6,8%). Аналогічна ситуація складалася і у 2007 році, коли виробництво яєць перевищувало платоспроможний попит населення.
Враховуючи зазначені тенденції у виробництві продукції птахівництва та визначаючи пріоритети у фінансуванні галузей, Конкурсна комісія Мінагрополітики України з визначення виконавців Загальнодержавної програми селекції у тваринництві, що фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, прийняла рішення про часткове зміщення пропорцій розподілу коштів між галузями м’ясного та яєчного птахівництва (з 38 і 42% коштів, виділених на галузь птахівництва у 2005 році - на 46 і 39% відповідно у 2007 році). Адже стимулювання перевиробництва племінної продукції у яєчному птахівництві могло призвести до руйнації галузі, а ринок м’ясного птахівництва, який не зважаючи на збільшення обсягів виробництва генетичної продукції (інкубаційного яйця) за останні 4 роки майже у 3 рази, вимагав додаткових племінних ресурсів вітчизняного виробництва. Крім цього, враховуючи динаміку на скорочення поголів’я птиці в особистих господарствах, пов’язаної в першу чергу з демографічною ситуацією, а також те, що виробництво конкурентоспроможної продукції може забезпечити лише промислове птахівництво, саме цій категорії господарств було надано перевагу при розподілі бюджетних коштів.
Аналіз ситуації на ринку продукції птахівництва підтверджує правильність дій Мінагрополітики України. Часткове скорочення обсягів комплектування племптахофабрик поголів’ям курей яєчних кросів (за рахунок зменшення обсягів державної підтримки за програмою селекції) ліквідувало надлишок виробництва племінної продукції, що позитивно позначилося на стані галузі в цілому. Зменшення валового виробництва яєць лише на 2% стабілізувало цінову ситуацію на ринку яйця, оскільки низька реалізаційна ціна продукції загрожувала банкротством практично всім яєчним птахофабрикам. На 10 вересня 2007 року (за даними моніторингу провідних виробників) реалізаційна оптова ціна на харчове яйце складає в середньому 3,4 грн. за десяток, що забезпечує беззбитковість їх виробництва та є доступною для споживача. Збільшення обсягів державної підтримки галузі м’ясного птахівництва дозволило довести поголів’я батьківського стада м’ясних курей до 2 млн. голів і забезпечити потребу вітчизняних птахофабрик у генетичній продукції власного виробництва на 90% (у 2004 році потреба птахофабрик вітчизняним матеріалом задовольнялась на 50%).
Оцінка ефективності використання коштів державного бюджету за програмою селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу в І півріччі 2007 року також підтвердила правильність рішення Конкурсної комісії. Так, 69% одержаних з державного бюджету коштів великі підприємства спрямували на подальший розвиток галузі (здешевлення придбання племінних ресурсів). Водночас невеликі підприємства, в т.ч. системи ВНО „Укрптахопром”, 71% одержаних коштів спрямували на утримання (вирощування) поголів’я і лише 26% - на здешевлення придбання або реалізації племінної продукції.
Прогнозуючи розвиток цінової ситуації на ринку яйця до кінця року, слід зазначити, що вона суттєво залежить від рівня цін на фуражне зерно (зросли майже у 2 рази), оскільки його вартість займає більше 70% у структурі собівартості виробництва яйця.
У серпні цього року ціна на яйця харчові на продовольчих ринках України стабілізувалась, а за І декаду вересня знизилась на 2,5%. На 10 вересня (за даними Держцінінспекції) 1 десяток яєць коштував у середньому 3,96 грн..
Департамент ринків тваринництва МінАП





Схожі новини
  • Після великодніх свят зниження цін на яйця відновиться
  • В Україні зросло поголів’я корів на 1,3%, свиней – на 2,7% та птиці – на 8,7%
  • За тиждень ціни на яйця впали на 4-5% - О.Бакуменко
  • Що є на ділі
  • Щодо ситуації на ринку тваринницької продукції

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.