Аграрний тиждень. Україна
» » У Києві відбулась п'ята аграрна Конференція фахівців із закупівель
» » У Києві відбулась п'ята аграрна Конференція фахівців із закупівель

    У Києві відбулась п'ята аграрна Конференція фахівців із закупівель


    Група Компаній «ПроАгро Груп» спільно з Expro Consulting та Coreteka 25 червня провели у Києві щорічну Конференцію фахівців із закупівель. Захід, який цього року відбувся уже вп'яте, традиційно став потужним майданчиком для обміну досвіду між відомими агрокомпаніями та обговорення ними найактуальніших проблем закупівель.
    Конференція складалась із двох основних панелей та круглого столу, в межах яких спікери з провідних компаній представили своє бачення щодо ризиків та способів удосконалення процесу закупівель українськими аграріями. 

    Модератором і першим доповідачем першої панелі «Енергоносії. Проблеми та перспективи в закупівлях» став директор і засновник компанії EXPRO Consulting Геннадій Кобаль. За його словами, останнім часом Україна стрімко нарощує імпорт природного газу. Минулого тижня країна імпортувала його рекордний добовий обсяг за останні п'ять років – 58 млн куб. м. Зокрема, багато газу імпортують українські приватні компанії. Таким чином вони намагаються підготуватись до наступного року, коли між Україною та Росією завершиться контракт щодо транзиту газу до ЄС. 
    За прогнозами EXPRO Consulting, цього року Україна може імпортувати 14 млрд куб. м газу. Водночас споживання газу в країні скорочується і наразі оцінюється в 32 млрд куб. м, з яких 9 млрд куб. м припадає на промисловість, зокрема, й аграрну галузь. Сьогодні ціни на газ для промисловості нижчі, ніж для населення, однак швидше за все взимку відбуватиметься перегляд тарифів і вартість газу для промисловості зросте. 

    За словами Володимира Порайка, засновника групи компаній Martin, сьогодні передумов для дефіциту дизельного палива в Україні на початку сезону збирання врожаю немає. Наша країна диверсифікувала імпорт дизпалива, купуючи його в Литви, Білорусії та по Чорному морю, а заборона на експорт нафтопродуктів з РФ в Україну з 1 червня цього року не позначилась на ринку. Він зазначив, що для оптимізації закупівель палива аграріям слід уникати співпраці з сумнівними компаніями, проводити навчання персоналу контролю за прийманням та якістю нафтопродуктів, а також обирати компанії, для яких гуртова реалізація – це основний бізнес, адже вони не залишать своїх клієнтів без пального навіть в період дефіциту. Також дуже важливо формувати 4-6 тижневий запас товару з метою уникнення закупівель в період дефіциту.

    Олег Максименко, національний менеджер з постачання електроенергії D.Trading, розповів про те, які зміни чекають на аграріїв після запуску ринку електроенергії в Україні 1 липня цього року. Основною зміною є те, що вже через кілька днів постачальники будуть закуповувати електроенергію не в держпідприємства «Енергоринок», а на спеціально створених майданчиках. Зокрема, тепер електроенергію можна буде купувати на ринку на добу вперед, на балансуючому ринку і методом підписання двохсторонніх договорів між генеруючими компаніями і споживачами. 
    На реаліях нового ринку електроенергії для аграрних споживачів під час своєї доповіді також закцентував увагу директор компанії-енергопостачальника «Веракс Енерджі» Дмитро Находкін. За його словами, наразі дуже складно спрогнозувати на якому із сегментів новоствореного ринку електроенергії України буде найнижча ціна. Хоча відкриття ринку електроенергії відбудеться вже за кілька днів, більшість постачальників досі не мають сформованої пропозиції щодо цін. Лише наприкінці минулого тижня почали з'являтися перші цінові пропозиції від окремих компаній. 

    Начальник управління закупівель агрохолдингу LNZ Group Роман Кравець поділився способами закупівлі природного газу в великій агрокомпанії. Зокрема, до них відноситься класичний спосіб закупівлі (на місяць уперед), закупівля всього необхідного об'єму природного газу на сезон, а також закупівлі із фіксацією ціни. Він зауважив, що до кінця 2019 року LNZ Group уже законтрактувала 90 млн куб. м природного газу, зокрема, тільки за перший місяць було підписано контрактів на 20 млн куб. м. Наразі у сховищах компанії перебуває приблизно 50 млн куб. м газу. 
    Олексій Хлєбніков, заступник начальника відділу реалізації компанії «Укртатнафта», зауважив, що Україна сьогодні є імпортозалежною в плані палива. Сьогодні власне виробництво ставить усього 20%, а інші 80% імпортують переважно з Росії та Білорусі. «Укртатнафта» наразі переробляє 2 млн тонн нафти за рік, хоча потенціал перероблення становить 4,5 млн тонн. Компанія займає 16-17% паливного ринку України, однак якби вона мала змогу чесно конкурувати з російськими і білоруськими постачальниками, частка її ринку могла б зрости до 40%. 
    Модератором другої панелі обговорення «Діджиталізація закупівель. Ефективні кейси. Висновки експертів» став Олександр Ісаченко, CEO та співзасновник компанії Coreteka – української ІТ-компанії, яка допомагає бізнесу впроваджувати інновації в маркетингові та комерційні проєкти. 

    Першими в межах цієї панелі свої доповіді презентували представники агрохолдингу «Астарта-Київ». Як зауважила начальник відділу основних виробничих матеріалів агрохолдингу Тетяна Галаніна, діджиталізація – це неминуче. Компанія почала впроваджувати власну систему проведення електронних торгів у 2009 році. Тоді ж була розроблена система внутрішнього узгодження тендерів, але через неї проходило лише 60% тендерів. 

    Водночас менеджер проєкту з автоматизації систем закупівель «Астарти»  Володимир Степаненков зауважив, що сьогодні агрохолдинг досягнув того, що 100% закупівель здійснюється через електронні торговельні майданчики. З початку року компанія провела понад 15 тис. тендерних процедур. Зараз в одному тендері в середньому бере участь п’ять постачальників, а в деяких до 25, хоча раніше їхня кількість досягла трьох. У 2019 році додаткова економія на закупівлях «Астарти» склала 10%.

    Наталія Ковальова, керівник проєкту комерційних торгів Zakupki.prom.ua розповіла учасникам конференції, як швидко та ефективно купувати через електронний майданчик. Zakupki.prom.ua пропонують  широкий вибір відкритих та закритих тендерних процедур для будь-яких потреб бізнесу.   За останній рік у комерційних закупівлях на майданчику було оголошено понад 9 тис. лотів вартістю 17 млрд грн. Наталія Ковальова зауважила, що серед вигод бізнесу під час впровадження електронних закупівель є зниження операційних витрат до 15%, а витрат на одну закупівлю на 20%, зниження  корупційних ризиків, термінів закупівлі, доступ до закупівель у будь-якому місці, можливість аналізувати постачальників тощо. 

    Як зауважив комерційний директор компанії «Вчасно» Костянтин Юрченко, важливим інструментом оптимізації бізнес-процесів у компаніях, зокрема й аграрного напряму є впровадження електронного документообігу. За його словами, в Україні використання електронного підпису регулюється Законом №852-IV, який був прийнятий у 2003 році. Серед переваг електронного документообігу для бізнесу є те, що він допомагає знизити витрати на традиційний документообіг, прискорити  доставку документів до клієнтів і повернення від них підписаних оригіналів, позбутися від втрат документів, а також прискорити оплату від клієнтів. 

    Кирило Пряников, CEO компанії QRSmarty, поділився з аудиторією нюансами процесу оптимізації закупівель на основі реальних даних. За його словами, під час закупівлі товарно-матеріальних цінностей агровиробнику слід звертати увагу на їхню стійкість і тривалість експлуатації, кількість браку в партії, кількість часу, витраченого на заміну контрактного елементу, і простою техніки, можливість проведення претензійної роботи та можливість отримати гарантію. Доповідач підкреслив, що розв'язати проблему закупівлі дійсно якісних товарно-матеріальних цінностей допомагає сервіс з обліку QRSmarty. Його впровадження дозволяє отримати статистику для оптимізації закупівель, аналітику стійкості ТМЦ, налаштовані процеси складської логістики, зниження ризиків розкрадання, оптимізацію інвентаризації тощо. 

    За словами СЕО компанії Nectain Ukraine Якова Дудирєва, одним із способів зробити ваші закупівлі більш ефективними є закупівлі по smart-каталогам. Серед переваг такого виду закупівель є швидкі замовлення з фіксованими умовами і цінами від постачальника, наявність миттєвої інформації про наявність товару, його кількість і ціни всіх постачальників і автоматичний підбір альтернативних позицій. Це продукує здорову конкуренцію серед постачальників і мотивує їх покращувати свої умови. Водночас для працівників компанії закупівлі по smart-каталогам дозволяють звільнити до половини часу на стратегічно важливі питання, а також забезпечують відсутність рутини та збільшення особистої ефективності.

    Про юридичні аспекти закупівель в агрокомпаніях розповів керуючий партнер юридичної компанії Winner Ігор Ясько. У своїй доповіді він зробив акцент на тому, які ж найбільші загрози для агровиробників і трейдерів несуть неправильно оформлені договори та які наслідки це може спричинити. Крім цього, експерт поділився практичними кейсами з власного досліду, які можуть допомогти агропідприємству уникнути помилок під час укладання договорів закупівель. 

    Група Компаній «ПроАгро Груп» дякує усім учасникам Конференції фахівців із закупівель-2019 та чекатиме вас на наступних своїх заходах! 





    Схожі новини
  • Процес оптимізації закупівель на підприємстві на основі реальних даних
  • Імпорт зерна з Китая
  • З січня 2013 року запрацюють електронні торги
  • Вдосконалено механізм проведення форвардних закупівель зерна врожаю майбутніх років
  • Вдосконалено механізм проведення форвардних закупівель зерна врожаю майбутніх років

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

У Києві відбулась п'ята аграрна Конференція фахівців із закупівель


Група Компаній «ПроАгро Груп» спільно з Expro Consulting та Coreteka 25 червня провели у Києві щорічну Конференцію фахівців із закупівель. Захід, який цього року відбувся уже вп'яте, традиційно став потужним майданчиком для обміну досвіду між відомими агрокомпаніями та обговорення ними найактуальніших проблем закупівель.
Конференція складалась із двох основних панелей та круглого столу, в межах яких спікери з провідних компаній представили своє бачення щодо ризиків та способів удосконалення процесу закупівель українськими аграріями. 

Модератором і першим доповідачем першої панелі «Енергоносії. Проблеми та перспективи в закупівлях» став директор і засновник компанії EXPRO Consulting Геннадій Кобаль. За його словами, останнім часом Україна стрімко нарощує імпорт природного газу. Минулого тижня країна імпортувала його рекордний добовий обсяг за останні п'ять років – 58 млн куб. м. Зокрема, багато газу імпортують українські приватні компанії. Таким чином вони намагаються підготуватись до наступного року, коли між Україною та Росією завершиться контракт щодо транзиту газу до ЄС. 
За прогнозами EXPRO Consulting, цього року Україна може імпортувати 14 млрд куб. м газу. Водночас споживання газу в країні скорочується і наразі оцінюється в 32 млрд куб. м, з яких 9 млрд куб. м припадає на промисловість, зокрема, й аграрну галузь. Сьогодні ціни на газ для промисловості нижчі, ніж для населення, однак швидше за все взимку відбуватиметься перегляд тарифів і вартість газу для промисловості зросте. 

За словами Володимира Порайка, засновника групи компаній Martin, сьогодні передумов для дефіциту дизельного палива в Україні на початку сезону збирання врожаю немає. Наша країна диверсифікувала імпорт дизпалива, купуючи його в Литви, Білорусії та по Чорному морю, а заборона на експорт нафтопродуктів з РФ в Україну з 1 червня цього року не позначилась на ринку. Він зазначив, що для оптимізації закупівель палива аграріям слід уникати співпраці з сумнівними компаніями, проводити навчання персоналу контролю за прийманням та якістю нафтопродуктів, а також обирати компанії, для яких гуртова реалізація – це основний бізнес, адже вони не залишать своїх клієнтів без пального навіть в період дефіциту. Також дуже важливо формувати 4-6 тижневий запас товару з метою уникнення закупівель в період дефіциту.

Олег Максименко, національний менеджер з постачання електроенергії D.Trading, розповів про те, які зміни чекають на аграріїв після запуску ринку електроенергії в Україні 1 липня цього року. Основною зміною є те, що вже через кілька днів постачальники будуть закуповувати електроенергію не в держпідприємства «Енергоринок», а на спеціально створених майданчиках. Зокрема, тепер електроенергію можна буде купувати на ринку на добу вперед, на балансуючому ринку і методом підписання двохсторонніх договорів між генеруючими компаніями і споживачами. 
На реаліях нового ринку електроенергії для аграрних споживачів під час своєї доповіді також закцентував увагу директор компанії-енергопостачальника «Веракс Енерджі» Дмитро Находкін. За його словами, наразі дуже складно спрогнозувати на якому із сегментів новоствореного ринку електроенергії України буде найнижча ціна. Хоча відкриття ринку електроенергії відбудеться вже за кілька днів, більшість постачальників досі не мають сформованої пропозиції щодо цін. Лише наприкінці минулого тижня почали з'являтися перші цінові пропозиції від окремих компаній. 

Начальник управління закупівель агрохолдингу LNZ Group Роман Кравець поділився способами закупівлі природного газу в великій агрокомпанії. Зокрема, до них відноситься класичний спосіб закупівлі (на місяць уперед), закупівля всього необхідного об'єму природного газу на сезон, а також закупівлі із фіксацією ціни. Він зауважив, що до кінця 2019 року LNZ Group уже законтрактувала 90 млн куб. м природного газу, зокрема, тільки за перший місяць було підписано контрактів на 20 млн куб. м. Наразі у сховищах компанії перебуває приблизно 50 млн куб. м газу. 
Олексій Хлєбніков, заступник начальника відділу реалізації компанії «Укртатнафта», зауважив, що Україна сьогодні є імпортозалежною в плані палива. Сьогодні власне виробництво ставить усього 20%, а інші 80% імпортують переважно з Росії та Білорусі. «Укртатнафта» наразі переробляє 2 млн тонн нафти за рік, хоча потенціал перероблення становить 4,5 млн тонн. Компанія займає 16-17% паливного ринку України, однак якби вона мала змогу чесно конкурувати з російськими і білоруськими постачальниками, частка її ринку могла б зрости до 40%. 
Модератором другої панелі обговорення «Діджиталізація закупівель. Ефективні кейси. Висновки експертів» став Олександр Ісаченко, CEO та співзасновник компанії Coreteka – української ІТ-компанії, яка допомагає бізнесу впроваджувати інновації в маркетингові та комерційні проєкти. 

Першими в межах цієї панелі свої доповіді презентували представники агрохолдингу «Астарта-Київ». Як зауважила начальник відділу основних виробничих матеріалів агрохолдингу Тетяна Галаніна, діджиталізація – це неминуче. Компанія почала впроваджувати власну систему проведення електронних торгів у 2009 році. Тоді ж була розроблена система внутрішнього узгодження тендерів, але через неї проходило лише 60% тендерів. 

Водночас менеджер проєкту з автоматизації систем закупівель «Астарти»  Володимир Степаненков зауважив, що сьогодні агрохолдинг досягнув того, що 100% закупівель здійснюється через електронні торговельні майданчики. З початку року компанія провела понад 15 тис. тендерних процедур. Зараз в одному тендері в середньому бере участь п’ять постачальників, а в деяких до 25, хоча раніше їхня кількість досягла трьох. У 2019 році додаткова економія на закупівлях «Астарти» склала 10%.

Наталія Ковальова, керівник проєкту комерційних торгів Zakupki.prom.ua розповіла учасникам конференції, як швидко та ефективно купувати через електронний майданчик. Zakupki.prom.ua пропонують  широкий вибір відкритих та закритих тендерних процедур для будь-яких потреб бізнесу.   За останній рік у комерційних закупівлях на майданчику було оголошено понад 9 тис. лотів вартістю 17 млрд грн. Наталія Ковальова зауважила, що серед вигод бізнесу під час впровадження електронних закупівель є зниження операційних витрат до 15%, а витрат на одну закупівлю на 20%, зниження  корупційних ризиків, термінів закупівлі, доступ до закупівель у будь-якому місці, можливість аналізувати постачальників тощо. 

Як зауважив комерційний директор компанії «Вчасно» Костянтин Юрченко, важливим інструментом оптимізації бізнес-процесів у компаніях, зокрема й аграрного напряму є впровадження електронного документообігу. За його словами, в Україні використання електронного підпису регулюється Законом №852-IV, який був прийнятий у 2003 році. Серед переваг електронного документообігу для бізнесу є те, що він допомагає знизити витрати на традиційний документообіг, прискорити  доставку документів до клієнтів і повернення від них підписаних оригіналів, позбутися від втрат документів, а також прискорити оплату від клієнтів. 

Кирило Пряников, CEO компанії QRSmarty, поділився з аудиторією нюансами процесу оптимізації закупівель на основі реальних даних. За його словами, під час закупівлі товарно-матеріальних цінностей агровиробнику слід звертати увагу на їхню стійкість і тривалість експлуатації, кількість браку в партії, кількість часу, витраченого на заміну контрактного елементу, і простою техніки, можливість проведення претензійної роботи та можливість отримати гарантію. Доповідач підкреслив, що розв'язати проблему закупівлі дійсно якісних товарно-матеріальних цінностей допомагає сервіс з обліку QRSmarty. Його впровадження дозволяє отримати статистику для оптимізації закупівель, аналітику стійкості ТМЦ, налаштовані процеси складської логістики, зниження ризиків розкрадання, оптимізацію інвентаризації тощо. 

За словами СЕО компанії Nectain Ukraine Якова Дудирєва, одним із способів зробити ваші закупівлі більш ефективними є закупівлі по smart-каталогам. Серед переваг такого виду закупівель є швидкі замовлення з фіксованими умовами і цінами від постачальника, наявність миттєвої інформації про наявність товару, його кількість і ціни всіх постачальників і автоматичний підбір альтернативних позицій. Це продукує здорову конкуренцію серед постачальників і мотивує їх покращувати свої умови. Водночас для працівників компанії закупівлі по smart-каталогам дозволяють звільнити до половини часу на стратегічно важливі питання, а також забезпечують відсутність рутини та збільшення особистої ефективності.

Про юридичні аспекти закупівель в агрокомпаніях розповів керуючий партнер юридичної компанії Winner Ігор Ясько. У своїй доповіді він зробив акцент на тому, які ж найбільші загрози для агровиробників і трейдерів несуть неправильно оформлені договори та які наслідки це може спричинити. Крім цього, експерт поділився практичними кейсами з власного досліду, які можуть допомогти агропідприємству уникнути помилок під час укладання договорів закупівель. 

Група Компаній «ПроАгро Груп» дякує усім учасникам Конференції фахівців із закупівель-2019 та чекатиме вас на наступних своїх заходах! 





Схожі новини
  • Процес оптимізації закупівель на підприємстві на основі реальних даних
  • Імпорт зерна з Китая
  • З січня 2013 року запрацюють електронні торги
  • Вдосконалено механізм проведення форвардних закупівель зерна врожаю майбутніх років
  • Вдосконалено механізм проведення форвардних закупівель зерна врожаю майбутніх років

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.