Аграрний тиждень. Україна
» » Складові економії
» » Складові економії

    Складові економії


    Експерти ринку зазначають, що в структурі витрат на весняну посівну подорожчали всі ресурси, крім палива і мастильних матеріалів. Загалом їх на посівну аграрії потребують трохи більше 500 тис. тонн - 405 тис. дизпалива і 97 тис. бензину.

    Зазвичай сільгоспвиробники купують великі обсяги палива, адже потреба в ньому виникає не лише в період посівної. Внесення гербіцидів, підживлення і збирання врожаю – ці операції також вимагають витрат нафтопродуктів.

    Більшість аграріїв закуповують паливо оптом і лише в крайніх випадках використовують для цього АЗС, бо різниця в ціні становить мінімум 15%. Як стверджує директор Української енергетичної біржі Олександр Коваленко, аграрії купують дизпаливо і бензин у нафтобаз, які, по суті, є просто перекупниками. Нафтопродукти закуповуються нафтокомпаніями у ДК «Укргазвидобування» (УГД), Кременчуцького НПЗ або по імпорту. При перепродажу різниця у ціні на тонні може досягати 2-2,5 тис. гривень.

    Зважаючи на те, що аграрна галузь чи не єдиниий активний сектор національної економіки, УГД пропонує особливі умови роботи для сільгоспвиробників – прямі й форвардні контракти на поставку палива. З огляду на економію на ціні на паливо близько 20% від цін АЗС, рентабельність агровиробництвазбільшиться, а собівартість вирощеної продукції знизиться.

    Наприклад, аграрне господарство із земельним банком близько 8 тис. га в середньому споживає на рік близько 500 т дизельного палива - по 250 т на посівну і збиральну кампанію. Фермер може скористатися пропозицією «Укргазвидобування» і на відкритому біржовому ринку законтрактувати необхідний йому обсяг для посівної в лютому, заплативши 30-40% від суми в якості авансу. Решту він доплатить, коли буде здійснюватися поставка палива перед посівною. Якщо прийняти мінімальну економію близько 2 тис. грн на тонні, то лише на паливі економія для фермера може скласти понад 1,25 млн грн на рік.

    Зекономити можна і на оливах та мастильних матеріалах. У зв'язку із зростанням цін на імпортні продукти все частіше сільгоспвиробники переходять на вітчизняні аналоги. Від чого залежать ціни на оливи і чи варто чекати подорожчання - ми запитали в одного з найбільших вітчизняних виробників олив і мастильних матеріалів.

    Експертна думка

    Вячеслав ПОЛИЩУК, директор РУ НПП Агринол
    Увеличение курса иностранной валюты к гривне было компенсировано снижением мировых цен на базовые масла. Дополнительным стабилизирующим фактором стала отмена импортных пошлин при ввозе сырья для дальнейшего производства. В результате стоимостьмасел и смазочных материалов для наших потребителей сохранилась на уровне 2015 года.

    Основными факторами, влияющими на стоимость продукции, являются мировая цена на базовые масла, таможенные платежи и курс национальной валюты к доллару США. Поскольку в Украине нет своих производителей базовых масел, мы вынуждены приобретать сырье за рубежом.

    Мировые цены довольно тесно связаны с нефтью. Украинское законодательство обязует осуществлять дополнительные платежи при таможенном оформлении - НДС, утилизационный сбор. Наиболее непредсказуемый аспект в планировании будущих цен - курсовая динамика национальной валюты.

     





    Схожі новини
  • Аграріям для посівної необхідно 1,7 млн тонн палива
  • Прямий імпорт – фактор незалежності й економічної ефективності
  • Нафта дешевшає – бензин дорожчає
  • Дизпаливо суттєво подорожчає
  • Нафтопродукти для жнив

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Складові економії


Експерти ринку зазначають, що в структурі витрат на весняну посівну подорожчали всі ресурси, крім палива і мастильних матеріалів. Загалом їх на посівну аграрії потребують трохи більше 500 тис. тонн - 405 тис. дизпалива і 97 тис. бензину.

Зазвичай сільгоспвиробники купують великі обсяги палива, адже потреба в ньому виникає не лише в період посівної. Внесення гербіцидів, підживлення і збирання врожаю – ці операції також вимагають витрат нафтопродуктів.

Більшість аграріїв закуповують паливо оптом і лише в крайніх випадках використовують для цього АЗС, бо різниця в ціні становить мінімум 15%. Як стверджує директор Української енергетичної біржі Олександр Коваленко, аграрії купують дизпаливо і бензин у нафтобаз, які, по суті, є просто перекупниками. Нафтопродукти закуповуються нафтокомпаніями у ДК «Укргазвидобування» (УГД), Кременчуцького НПЗ або по імпорту. При перепродажу різниця у ціні на тонні може досягати 2-2,5 тис. гривень.

Зважаючи на те, що аграрна галузь чи не єдиниий активний сектор національної економіки, УГД пропонує особливі умови роботи для сільгоспвиробників – прямі й форвардні контракти на поставку палива. З огляду на економію на ціні на паливо близько 20% від цін АЗС, рентабельність агровиробництвазбільшиться, а собівартість вирощеної продукції знизиться.

Наприклад, аграрне господарство із земельним банком близько 8 тис. га в середньому споживає на рік близько 500 т дизельного палива - по 250 т на посівну і збиральну кампанію. Фермер може скористатися пропозицією «Укргазвидобування» і на відкритому біржовому ринку законтрактувати необхідний йому обсяг для посівної в лютому, заплативши 30-40% від суми в якості авансу. Решту він доплатить, коли буде здійснюватися поставка палива перед посівною. Якщо прийняти мінімальну економію близько 2 тис. грн на тонні, то лише на паливі економія для фермера може скласти понад 1,25 млн грн на рік.

Зекономити можна і на оливах та мастильних матеріалах. У зв'язку із зростанням цін на імпортні продукти все частіше сільгоспвиробники переходять на вітчизняні аналоги. Від чого залежать ціни на оливи і чи варто чекати подорожчання - ми запитали в одного з найбільших вітчизняних виробників олив і мастильних матеріалів.

Експертна думка

Вячеслав ПОЛИЩУК, директор РУ НПП Агринол
Увеличение курса иностранной валюты к гривне было компенсировано снижением мировых цен на базовые масла. Дополнительным стабилизирующим фактором стала отмена импортных пошлин при ввозе сырья для дальнейшего производства. В результате стоимостьмасел и смазочных материалов для наших потребителей сохранилась на уровне 2015 года.

Основными факторами, влияющими на стоимость продукции, являются мировая цена на базовые масла, таможенные платежи и курс национальной валюты к доллару США. Поскольку в Украине нет своих производителей базовых масел, мы вынуждены приобретать сырье за рубежом.

Мировые цены довольно тесно связаны с нефтью. Украинское законодательство обязует осуществлять дополнительные платежи при таможенном оформлении - НДС, утилизационный сбор. Наиболее непредсказуемый аспект в планировании будущих цен - курсовая динамика национальной валюты.

 





Схожі новини
  • Аграріям для посівної необхідно 1,7 млн тонн палива
  • Прямий імпорт – фактор незалежності й економічної ефективності
  • Нафта дешевшає – бензин дорожчає
  • Дизпаливо суттєво подорожчає
  • Нафтопродукти для жнив

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.