Сьогодні Україна має позитивне сальдо зовнішньої торгівлі продукцією АПК з країнами Митного союзу. За підсумками 2012 року, цей показник майже в півтора разу вище порівняно з країнами ЄС ($2,5 млрд.). Причому, незважаючи на «сирну війну» з Росією, український експорт у країни Митного союзу зріс на 28%. Ця тенденція, безумовно, позитивна для харчопрому, таїть у собі небезпеку для вітчизняних споживачів. У разі вступу до МС підприємства, найімовірніше, скористаються можливістю наростити експортні поставки, переорієнтувавшись на платоспроможний російський і казахський ринок. Ураховуючи, що основу експортних поставок у країни МС становить вітчизняна кондитерська продукція і сири, з відкриттям воріт експортного ринку вони автоматично подорожчають усередині країни. Що стосується деяких інших галузей, то вони теж мають хороші шанси для виходу на ринки країн союзу з аналогічними для українців наслідками. Заразом «виробникам з країн МС активна експансія в Україну на тлі відсутності «прозорих» стандартів якості і великої конкуренції з боку вітчизняних підприємств малоцікава», — вважає керівник аналітичного департаменту «Консалтингової компанії «ААА» Марія Колесник.
З іншого боку, на сьогодні вимоги до харчових продуктів, наприклад до тієї ж молочної продукції, в Росії і Білорусі набагато вищі, ніж ті, що діють в Україні. Згідно з «Технічним регламентом на молокопродукти», в РФ чітко розділяють молочні та молоковмісні продукти (з рослинними жирами). В Україні подібної градації немає. Тому діючі стандарти доведеться істотно коригувати, встановивши жорсткіші рамки для українських виробників. Це може спричинити певне зростання цін.
Использование специальной техники для сельскохозяйственных задач позволяет повысить качество и сохранность сухих
Докладніше