Сьогодні Україна має позитивне сальдо зовнішньої торгівлі продукцією АПК з країнами Митного союзу. За підсумками 2012 року, цей показник майже в півтора разу вище порівняно з країнами ЄС ($2,5 млрд.). Причому, незважаючи на «сирну війну» з Росією, український експорт у країни Митного союзу зріс на 28%. Ця тенденція, безумовно, позитивна для харчопрому, таїть у собі небезпеку для вітчизняних споживачів. У разі вступу до МС підприємства, найімовірніше, скористаються можливістю наростити експортні поставки, переорієнтувавшись на платоспроможний російський і казахський ринок. Ураховуючи, що основу експортних поставок у країни МС становить вітчизняна кондитерська продукція і сири, з відкриттям воріт експортного ринку вони автоматично подорожчають усередині країни. Що стосується деяких інших галузей, то вони теж мають хороші шанси для виходу на ринки країн союзу з аналогічними для українців наслідками. Заразом «виробникам з країн МС активна експансія в Україну на тлі відсутності «прозорих» стандартів якості і великої конкуренції з боку вітчизняних підприємств малоцікава», — вважає керівник аналітичного департаменту «Консалтингової компанії «ААА» Марія Колесник.
З іншого боку, на сьогодні вимоги до харчових продуктів, наприклад до тієї ж молочної продукції, в Росії і Білорусі набагато вищі, ніж ті, що діють в Україні. Згідно з «Технічним регламентом на молокопродукти», в РФ чітко розділяють молочні та молоковмісні продукти (з рослинними жирами). В Україні подібної градації немає. Тому діючі стандарти доведеться істотно коригувати, встановивши жорсткіші рамки для українських виробників. Це може спричинити певне зростання цін.