Українські виробники зосередилися на вирощуванні традиційної "борщевої" групи овочевих культур: капуста білоголова, морква, буряк столовий, цибуля та ще декількох позицій. Це призвело до перевиробництва і зменшення прибутковості. Виходом для аграріїв у такій ситуації може бути перехід на альтернативні овочеві культури.
За словами д. с.-г. н., професора Національного університету біоресурсів і природокористування Зиновія Сича, від конкурентної боротьби на овочевому ринку особливо потерпають середні і дрібні виробники. У такій ситуації потрібно переходити на розширення видового і сортового переліку овочевих культур. І прикладів успішного застосування запропонованої стратегії уже досить багато.
«Мова йде про нові різновидності помідора, перцю солодкого, моркви, селери кореневої та черешкової, бамії, руколи, ревеню та інших, а яскравим прикладом є успішне розширення виробництва салатів в Україні. - підкреслює фахівець. – Ініціатива вирощування такого нішевого продукту належить ТОВ «Рійк Цваан Україна»».
За словами експерта, український споживач готовий до нових овочевих культур, які забезпечать здоров'я і довголіття. Наприклад, за результатами співпраці ТОВ «Рійк Цваан Україна» з мережею магазинів компанії «Fozzy Group», за два роки споживання салатів в Україні зросло з 200 кг (у 2010 р.) до 3,5 тонн (у 2012 р.).
Своєю чергою, директор агенції «AgriSurvey» Тарас Гагалюк додав, що більшість овочевих культур, які Україна імпортує, можна вирощувати на своїй землі.
«В ТОП-10 імпортних овочевих культур входять кабачки, петрушка, кріп, салат-латук. Так, петрушки і кропу імпортуємо на близько 3 млн. дол., салату-латуку – на 2,8 млн. дол., кабачків – на 1,7 млн. дол.. Хоча вітчизняні виробники можуть вирощувати ці продукти в Україні. Також є перспективним вирощування солодкого перцю, якого ми імпортуємо аж на 15,5 млн. дол.. І він займає 2-ге місце в імпорті овочів після томатів», - повідомив експерт.
Для впровадження нової стратегії виробництва українські господарства технологічно готові. Крім технологій вирощування, важливими аспектами є всі інші ланки ланцюжку виробництва: післязбиральна обробка, зберігання, логістика і маркетинг.
«При виводі відносно нових видів продукції велику роль повинна зіграти і розробка реклами, і маркетингова стратегія в цілому, - зауважує Зиновій Сич.