Аграрний тиждень. Україна
» » Мрія чи найближча перспектива?
» » Мрія чи найближча перспектива?

    Мрія чи найближча перспектива?


    Бізнес-спільнота,якапредставляє інтереси зернової галузі України, Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації, об’єднуючий провідних гравців зернового ринку України, що забезпечують більше 60% експорту зерна, вкрай стурбовані ситуацією, що склаласяна ринку експортних операцій із зерном, повідомляє прес-служба ЄБА.

    Знову накопичилися проблемні питання, що перешкоджають забезпеченню належного темпу експорту зерна з України. Одне з головних – чисельні дозвільно-супроводжувальні документи, що ускладнюють процес оформлення та породжують значні корупційні прояви при операціях із зерном.

    Бюрократичні перешкоди, що супроводжують переміщення зерна територією України для його експорту - це те, що на сьогоднішній день хвилює представників зернової галузі України. Вимоги сертифікатів при внутрішньому транспортуванні та експорті зернових культур породжують затяжні та неефективні процедури, які часто дублюються, сповільнюють логістичний ланцюг, призводять до значних фінансових збитків як виробників сільськогосподарської продукції, так і експортерів ринку зерна.

    Наведемо простий приклад: при здійсненні експортних операцій із зерномтричівимагається сертифікат на здійснення операції з одним і тим самим вантажем: під час надходженню на внутрішній елеватор, при відвантаженні (переміщенні) зерна із внутрішнього елеватору на портовий елеватор і, нарешті, при відвантаженні зерна із портового елеватору на експорт.

    Припортові елеватори слугують перевалочним пунктом, де здійснюється перевантаження зерна на експорт. Попри намагання Державної інспекції сільського господарства України запевнити країну, що припортові елеватори – це місце для зберігання зерна і за це можна вимагати ще один сертифікат, функція такого елеватора суперечить самому поняттю зберігання зерна. Дійсно портові елеватори зовсім не призначені для довгострокового зберігання зерна. Основним призначенням є здійснення швидкої приймання та завантаження на судно зерна.

    Додаткові проблеми, які є результатом «потрійної» сертифікації:

    По-перше, знижується закупівельна ціна на зерно, тому що, у кінцевому рахунку, за все розплачується сільгоспвиробник.

    По-друге, це постійні затримки та простої вантажів із зерном, що сягають від однієї до двох діб.

    По-третє, це призупинення роботи потужностей портових елеваторів, а звідси – чималі фінансові збитки.

    Отже, на сьогоднішній день вже відчувається подорожчання усього логістичного ланцюгу.

    Є очевидним, що процедури оформлення дозвільно-супроводжувальних документів при переміщенні та експорті зерна в Україні мають бути суттєво спрощені та здешевлені у відповідності із європейськими стандартами.

    Більше того, вищеназвані процедури повинні бути рівними та прозорими для всіх гравців зернового ринку задля створення реальної ринкової конкуренції.

    Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації підтримує ініціативу Державної інспекції сільського господарства України щодо розвитку та підтримки мережі державних лабораторій, яка, на жаль, не відповідає умовам сучасних лабораторних практик. Створення можливостей для розвитку державних лабораторій стане поштовхом для підвищення як якості надання послуг, так і конкурентного середовища, тому що у мережі комерційних вартісних лабораторій, послугами яких вимушені користуватися всі учасники, з’явиться сильний і ефективний конкурент в особі державних підприємств.

    Українська бізнес-спільнота переконана: процедури оформлення дозвільно-супроводжувальних документів при переміщенні та експорті зерна в Україні мають бути суттєво спрощені та здешевлені у відповідності із європейськими стандартами.

    На сьогодні у Верховній Раді України знаходяться на розгляді декілька законопроектів, метою яких є скасування цих непотрібних обмежень. Так,проектЗакону «Про внесення змін до Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні»(щодо дерегуляції ринку зерна)» №2459 від 5 березня 2013 року уже пройшов перше читання та отримав підтримку усієї бізнес спільноти.

    Комітет зернових та олійних культур Асоціації сподівається, що найближчим часом цей прогресивний та такий очікуваний проект буде винесений на голосування під купол, де він знайде підтримку усіх фракцій, незважаючи на перепони з боку відповідних підвідомчих органів, які діють усупереч задекларованій Урядом і Президентом програми дерегуляції.





    Схожі новини
  • Залишки зернових та олійних культур на складах складають понад 4 млн тонн
  • Сертифікати відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки будуть безстроковими
  • Держсільгоспінспекція планує зробити сертифікацію послуг безстроковою
  • Уряд спростив процедуру сертифікації зерна
  • Держсільгоспінспекція сприяє спрощенню процедури ведення бізнесу на зерновому ринку

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Мрія чи найближча перспектива?


Бізнес-спільнота,якапредставляє інтереси зернової галузі України, Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації, об’єднуючий провідних гравців зернового ринку України, що забезпечують більше 60% експорту зерна, вкрай стурбовані ситуацією, що склаласяна ринку експортних операцій із зерном, повідомляє прес-служба ЄБА.

Знову накопичилися проблемні питання, що перешкоджають забезпеченню належного темпу експорту зерна з України. Одне з головних – чисельні дозвільно-супроводжувальні документи, що ускладнюють процес оформлення та породжують значні корупційні прояви при операціях із зерном.

Бюрократичні перешкоди, що супроводжують переміщення зерна територією України для його експорту - це те, що на сьогоднішній день хвилює представників зернової галузі України. Вимоги сертифікатів при внутрішньому транспортуванні та експорті зернових культур породжують затяжні та неефективні процедури, які часто дублюються, сповільнюють логістичний ланцюг, призводять до значних фінансових збитків як виробників сільськогосподарської продукції, так і експортерів ринку зерна.

Наведемо простий приклад: при здійсненні експортних операцій із зерномтричівимагається сертифікат на здійснення операції з одним і тим самим вантажем: під час надходженню на внутрішній елеватор, при відвантаженні (переміщенні) зерна із внутрішнього елеватору на портовий елеватор і, нарешті, при відвантаженні зерна із портового елеватору на експорт.

Припортові елеватори слугують перевалочним пунктом, де здійснюється перевантаження зерна на експорт. Попри намагання Державної інспекції сільського господарства України запевнити країну, що припортові елеватори – це місце для зберігання зерна і за це можна вимагати ще один сертифікат, функція такого елеватора суперечить самому поняттю зберігання зерна. Дійсно портові елеватори зовсім не призначені для довгострокового зберігання зерна. Основним призначенням є здійснення швидкої приймання та завантаження на судно зерна.

Додаткові проблеми, які є результатом «потрійної» сертифікації:

По-перше, знижується закупівельна ціна на зерно, тому що, у кінцевому рахунку, за все розплачується сільгоспвиробник.

По-друге, це постійні затримки та простої вантажів із зерном, що сягають від однієї до двох діб.

По-третє, це призупинення роботи потужностей портових елеваторів, а звідси – чималі фінансові збитки.

Отже, на сьогоднішній день вже відчувається подорожчання усього логістичного ланцюгу.

Є очевидним, що процедури оформлення дозвільно-супроводжувальних документів при переміщенні та експорті зерна в Україні мають бути суттєво спрощені та здешевлені у відповідності із європейськими стандартами.

Більше того, вищеназвані процедури повинні бути рівними та прозорими для всіх гравців зернового ринку задля створення реальної ринкової конкуренції.

Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації підтримує ініціативу Державної інспекції сільського господарства України щодо розвитку та підтримки мережі державних лабораторій, яка, на жаль, не відповідає умовам сучасних лабораторних практик. Створення можливостей для розвитку державних лабораторій стане поштовхом для підвищення як якості надання послуг, так і конкурентного середовища, тому що у мережі комерційних вартісних лабораторій, послугами яких вимушені користуватися всі учасники, з’явиться сильний і ефективний конкурент в особі державних підприємств.

Українська бізнес-спільнота переконана: процедури оформлення дозвільно-супроводжувальних документів при переміщенні та експорті зерна в Україні мають бути суттєво спрощені та здешевлені у відповідності із європейськими стандартами.

На сьогодні у Верховній Раді України знаходяться на розгляді декілька законопроектів, метою яких є скасування цих непотрібних обмежень. Так,проектЗакону «Про внесення змін до Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні»(щодо дерегуляції ринку зерна)» №2459 від 5 березня 2013 року уже пройшов перше читання та отримав підтримку усієї бізнес спільноти.

Комітет зернових та олійних культур Асоціації сподівається, що найближчим часом цей прогресивний та такий очікуваний проект буде винесений на голосування під купол, де він знайде підтримку усіх фракцій, незважаючи на перепони з боку відповідних підвідомчих органів, які діють усупереч задекларованій Урядом і Президентом програми дерегуляції.





Схожі новини
  • Залишки зернових та олійних культур на складах складають понад 4 млн тонн
  • Сертифікати відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки будуть безстроковими
  • Держсільгоспінспекція планує зробити сертифікацію послуг безстроковою
  • Уряд спростив процедуру сертифікації зерна
  • Держсільгоспінспекція сприяє спрощенню процедури ведення бізнесу на зерновому ринку

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.