З першого по восьме січня 2014 року залізниці України навантажили 5577 вагонів – 358,2 тис. тонн зернових вантажів, в тому числі на експорт перевезено 343 тис. тонн, на внутрішній ринок – 15,1 тис. тонн. Про це повідомили в Головному управлінні перевезень Укрзалізниці.
В середньому щодобово за даний період по залізницях навантажувалося 44,7 тис. тонн або 697 зерновозів. Проте це майже втричі менше, ніж у грудні 2013 року, коли щодобове навантаження становило 1876 спеціалізованих вагонів. Навантаження знизилося у святкові та вихідні дні через відсутність замовлень з боку зернотрейдерів та інших вантажовласників і неритмічний підхід суден. Тепер залізничники очікують ажіотажного попиту на зерновози та вимог замовників задовольнити замовлення в оперативному режимі.
Робочий парк зерновозів, щодобово задіяних у перевезеннях зернових, на кінець року становив 10285 вагони, що більше аналогічного періоду 2012 року на 2 тис. вагонів. Такої кількості зерновозів достатньо для перевезення 40 млн тонн зернових вантажів.
Фахівці зауважують, що за умови роботи залізниць в нормальному плановому режимі наявного вантажного парку зерновозів цілком достатньо для забезпечення вантажоперевезень. Проте в період інтенсивних відвантажень, зокрема, під час перевезень зерна нового врожаю, дефіцит вагонів створюють самі експедитори або трейдери, не маючи загального плану рівномірного навантаження, який допоміг би оптимально розподілити парк вагонів між усіма заявниками.
Через обмежені можливості портів та елеваторів із навантаження/вивантаженнятакий підхід значно ускладнює логістику перевезень. Крім того, досить часто узгоджені та прийняті плани не відповідають переробним спроможностям партнерів залізниці по навантаженню та вивантаженню.
Раніше повідомлялося, що попередніх планових замовлень на перевезення зернових на весь січень 2014 року надійшло лише 4637 вагонів, при тому що залізниці вантажать 50000 зерновозів на місяць.