Унаслідок анексії Криму материкова Україна втратила не лише посівні площі, потужності по зберіганню і переробці зерна, а й порти півострову. Вітчизняний ринок зернової логістики чекає масштабна реструктуризація. Транспортні потоки по доставці зернових у південні області перенаправлять у порти «Великої Одеси» — Одеський, Іллічівський та «Південний».
Про це на конференції «Зерно Причорномор’я» повідомила Світлана Малиш, експерт по ринку логістики і фрахтовому ринку компанії «Украгроконсалт».
«Зараз перед нами стоїть навіть не проблема, а виклик, пов'язаний із ситуацією у геополітичному регіоні. Ми прогнозуємо, що експортні потоки перенаправлять у порти "Великої Одеси". Вони є одними з найпотужніших. У наступному сезоні ми очікуємо певного зниження обсягів виробництва, тому колапсу в портах не буде. Поточний сезон продемонстрував, що українські порти, зокрема порти "Великої Одеси", здатні перевалювати значні обсяги зерна», — сказала вона.
За словами пані Малиш, перенаправлення експортних потоків зернових у південні області збільшить транспортні витрати.
«На скільки зростуть витрати на транспортування, спрогнозувати поки що неможливо. Враховуючи те, що експортні потоки сфокусуються в сторону "Великої Одеси", ймовірно, оператори ринку віддаватимуть перевагу наявній інфраструктурі річкових портів. У 2014 році річкова навігація на Дніпрі почалась раніше звичного. Вже відбуваються відвантаження зернових на експорт. Впродовж останніх трьох років обсяги транспортування зерна річковим транспортом виросли майже вдвоє», — додала Світлана Малиш.