Вина місцевого виробництва залишаються лідерами уподобань українців. Підтвердження тому – дані внутрішніх досліджень ТД «Інкерман», що охоплюють продажі за квітень-травень 2015 року. У натуральному вираженні частка продажів ігристого вина українських брендів становить 83,2%, а у вартісному – 72,6%.
Ключовим каналом продажів ігристого вина як і раніше залишаються великі роздрібні мережі: за даними на квітень-травень 2015 року на них припадає основний обсяг – 69,0% (62,5% у грошовому вираженні). Проте варто відзначити, що відносно попереднього періоду частка супермаркетів скоротилася на 12,3% у кількісному вираженні і на 14,9% в грошовому. Разом з тим помітно додали звичайні магазини з 15,6% до 23,1% в обсягах і з 18% до 25,5% у вартісному вираженні.
Білі ігристі вина традиційно очолюють структуру продажів з часткою в 81,7% в натуральному і 83,2% в грошовому вираженні. Не особливо користуються популярністю рожеві і червоні ігристі. На рожеві вина доводиться 5,5% продажів у натуральному вираженні і 6,7% у вартісному. Що стосується червоного, то його частка в натуральному вираженні така ж, як і рожевих вин – 5,5%, а у вартісному – 6,1%.
Якщо говорити про тип вина, то безумовним лідером залишаються напівсолодкі (57,4% в натуральному і 50,0% у вартісному вираженні). Із серйозним відривом далі йдуть солодкі (13,4% і 17,1% відповідно) і брют (12,1% і 16,5%). Замикають список напівсухі (7,5% і 8,8%) і сухі ігристі вина (1,6% і 2,7%).
Найбільшою популярністю користуються вина в ціновому сегменті до 60 грн. Найбільш популярна категорія від 50 грн. до 60 грн. (27,4% і 22,8% відповідно). За нею йде категорія 40-50 грн. (26,4% і 17,4%), 60-70 грн. (13,0% і 12,5%) і 80-100 грн. (11,6% і 12,1%). Менш популярні ігристі вина в ціновому діапазоні 70-80 грн. (9% і 10,9%) і 80-100 грн. (10,0% і 12,7%). Традиційно невеликим в натуральному вираженні і значним у вартісному залишається сегмент вин дорожче 100 грн. (8,9% і 24,2% відповідно).
Варто зазначити, що виробництво ігристих вин ТМ INKERMAN виросло на 71% в 2015 році (січень-травень) в порівнянні з аналогічним періодом 2014.
«Ігристе вино, як і колись, – шановний українцями напій. Навіть незважаючи на складну економічну обстановку, продажі в цілому зросли, а виробництво і взагалі продемонструвало значний стрибок», – коментує директор з маркетингу Inkerman International AB Геннадій Довгань.