28 березня-1 квітня відбулась торговельна місія українських молокопереробників до Республіки Тайвань. Результати даної місії для українського молочного бізнесу є доволі позитивними, але неординарними.
В першу чергу слід відзначити те, що ринок не є консервативним, а стрімко розвивається. Сукупне споживання молочних продуктів серед тайванців зростає шаленими темпами і на даний момент становить понад 73 кг/особу в рік (в перерахунку на питне молоко). Ріст відбувається за рахунок розвитку культури вживання молока, як щоденного корисного та смачного напою серед населення до 40 років. На даний момент 99% з молокопродуктів — питне молоко та різноманітні типи йогуртів. Причому смаки можуть відрізнятися: такі наповнювачі, як квасоля, лайм, горох та ананас в особливо популярні. Але на прилавках уже можна побачити м’які і розсільні сири (але споживання сиру більше виняток у щоденному раціоні тайванця, аніж звичка). Окрему нішу на прилавках маркетів представляє продаж сухих молочних продуктів у тарі від 100 г до 10 кг, які використовуються для приготування дитячого харчування та молочних напоїв у домашніх умовах. Даний продукт у поєднанні з смаковими додатками (шоколад, какао, фруктові та овочеві наповнювачі та інш.) є вагомим доповненням у молочних рядах магазинів острову. Вражає роздрібна ціна на дані продукти: 1 л молока може коштувати 2,2-3,2 дол. Чай з молоком — також окрема позиція у споживчому кошику. При цьому вартість необробленого молока від фермерських господарств складає: 75-80 американських центів. І саме в цьому полягає найбільша перевага українського продукту: наше молоко може коштувати 65-70 центів за літр у тайванському порту, що є на 12-15% нижчим за ціну необробленого молока у даній країні!
Звісно, логічним було б захистити місцевого виробника від напливу конкурентної продукції. Захист існує у форматі квотування імпорту UHT молока. Квота використовується тайванськими підприємцями, які щороку подають заявки на закупівлю дешевого молока. Але, зважаючи, на недостатній рівень забезпеченості власним молоком (20-21% від загальної маси споживання), дана квота є доволі гнучкою в застосуванні.
Окремим питанням є якість продуктів: середньо статичний споживач має достатній рівень доходів, щоб вимагати преміум-клас. Відповідно, кожна партія сировини перевіряється приватними та державними лабораторіями на відповідність стандартів якості.
Хотілось би підсумувати результати торгівельної місії в кількох реченнях: Українське молоко доволі конкурентне за рахунок ціни. Головне – нарешті відійти від звички торгувати за передоплатою, а розробити дієвий механізм акредитивів у відносинах з даною країною. Потрібно розвивати культуру виробництва під Private Label і не боятися експериментувати зі смаками, притаманними Південно-Східній Азії. Тайвань, як і Гонконг, є спрощеним шляхом виходу на материковий Китай. При цьому тайванський бізнес більш охоче долучається до співпраці і дотримується взятих зобов’язань.
//agravery.com/uk/posts/show/ukrainske-moloko-v-tajvani-viprobuvanna-ekzotikou