Керівництво «Укрзалізниці» готує декілька нововведень для більш оптимальної роботи із аграріями. Про у своїй статті на epravda.com.ua написав директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев, повідомляє АgroРolit.com.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» почне виготовляти зерновози на власних заводах.
Ексепрт вважає, що прогнози щодо зростання врожаїв зернових до 100 млн тонн є занадто оптимістичними.
Урожай на рівні 100 млн тонн можливий для України, проте у довгостроковій перспективі. Динаміка зростання врожаїв, за нашими оцінками, буде нижчою. За період з 2008 року по 2016 р. виробництво зернових зросло на 23,5%, з 2001 по 2008 рр. – на 34,2%. Проаналізувавши зазначені темпи, зростання урожаю зернових протягом наступних 8-10 років відбудеться до рівня 81,5-88,5 млн тонн, при цьому зберігатиметься коливання врожайності", – написав Андрій Рязанцев.
За його словами, враховуючи застосування новітніх технологій, ці коливання ставатимуть менш різкими: протягом наступних 3 років зростання урожаю відбуватиметься на 3-3,5 додаткових млн тонн, або 2,5-4%.
Він повідомив, що «Укрзалізниця» збільшує темпи перевезень зерна швидше, ніж зростає обсяг урожаїв.
"Укрзалізниця" збільшила обсяги перевезень зернових на 40% за останні 4 років. На сьогодні 6 із 10 тонн вирощених зернових транспортуються компанією. Водночас, ефективність роботи залізниці зростає мінімум вдвічі швидшими темпами, ніж виробництво зернових. Лише за минулий рік зростання перевезень зернових становило 18%", – зазначив експерт.
Для впорядкування роботи «Укрзалізниці», відомство надіслало до
основних асоціацій промисловців та центральних органів влади 3-річний
план вантажних перевезень зернових.
Ми сподіваємося на спільне обговорення фінансового та інвестиційного плану для закладення найбільш необхідних проектів. Це дозволить усім учасникам перевізного процесу зекономити кошти та час", – зазначив А. Рязанцев.
Він повідомив, що із 518 залізничних станцій, які у 2017 році відвантажували зернові, 324 – це станції, які на добу навантажували менше 2-х вагонів. Середня відстань такого транспортування від станції навантаження до станцій формування потягу – 45,1 км. В окремих випадках сягає понад 200 км. Собівартість надання вагонів та послуг перевезення з таких станцій зростає в десятки разів. А збільшувати ціну на основний компонент тарифу – інфраструктурний – самостійно "Укрзалізниця" не має права через державне регулювання.
Оскільки «Укрзалізниця» не збирається більше надавати збиткові для себе послуги, при формуванні дерегульованої вагонної складової вартості перевезень була введена диверсифікація між маршрутними та повагонними відправками", – написав експерт.
За його словами, із введенням дерегульованої складової з’явилась економічна доцільність інвестування у вагони різних типів, зокрема зерновозів.
Щодо інфраструктури, то, на думку Рязанцева, зворотна пропорція між вартістю перевезень і вартістю необхідних інвестицій в інфраструктуру автошляхів та залізничної колії є неприродною і свідчить про штучне заниження вартості послуг залізниці.
Відсоток задоволення заявок клієнтів за всіма видами станцій коливається в межах 50-60%. При цьому саме у сегменті найбільш вигідних перевезень, з точки зору економічного ефекту для «Укрзалізниці», цей показник найнижчий", – акцентував увагу він.
За його словами, ураховуючи сезонність зернових перевезень, яка сягає розривів у навантаженні у пікові періоди до 2,5 разу, зростання їхньої вартості щодо альтернативних варіантів має привести до зростання інвестицій в зерносховища, зокрема елеватори.
https://agropolit.com