Українські публічні агрокомпанії, чиї акції розміщені на світових фондових біржах, задекларували за попередній рік різного рівня зниження прибутку. Антилідером за цим показником стала компанія AgroGeneration, яка, порівняно з 2016 роком, наростила збиток у 2017 році на 1400% — з €0,879 млн до €13,18 млн, повідомляє сайт «АгроІнсайдер».
Єдиним, хто показав значний рівень зростання прибутку, став агрохолдинг-виробник охолодженого м’яса птиці «Миронівський хлібопродукт», що належить українському бізнесменові Юрію Косюку. Минулого року «МХП» отримав $176,2 млн чистого прибутку, тоді як прибуток у 2016 році становив $69,7 млн.
Компанії «Мілкіленд» та «Авангард» за підсумками минулого року показали скорочення збитків на 81-87%.
На думку Олександра Пасхавера, президента Центру економічного розвитку, до таких наслідків міг привести цілий комплекс факторів і вони не були однаковими для різних холдингів: одні змінювали структуру виробництва, а на продукцію інших вплинули зміни на світовому ринку.
Ігор Петрашко, заступник генерального директора UkrLandFarming, вважає, що українські холдинги понесли збитки, в першу чергу, через те, що витратна частина підприємств збільшилася (енергоносії, заробітна плата, паї, ЗЗР, добрива і т. д.), а експортні ціни на аграрну продукцію залишилися такими ж.
Крім того, потрібно пам’ятати і те, що минулий рік став першим для аграрних компаній, коли їм довелося працювали без спецрежиму з ПДВ.
За словами Петрашка, аграрний сектор в Україні все більше оподатковується на тлі дуже дорогого кредитного ресурсу. Через це майже немає компаній, які б інвестували в розширення діяльності. Майже усі намагаються зберегти, що мають, і більше інвестують в оптимізацію виробництва, ніж в розширення виробничої бази.